Beantwoord

Geen internet via glasvezel in Hoogeveen 3-5-2022


Reputatie 2

Sinds 11:45 vandaag geen internet, daardoor hebben mijn vrouw en ik vandaag nauwelijks kunnen werken.

Na het standaard riedeltje te hebben gedaan wat op de website staat, klantenservice gebeld rond 12:00, melding gedaan, er waren geen storingen en er zou een monteur worden ingepland. Prima. Ik zou mail en sms krijgen. Nog gemeld dat op de Zyxel het wereldbolletje rood was (rest groen die groen moeten zijn) en op de Huawei Media Converter het 3de lampje van links rood was en beide buitenste lampjes groen.

Drie uur later nog geen sms of mail gehad. Toch maar weer even contact opgenomen via de chat deze keer (via de telefoon). Was te zien dat ik had gebeld, maar niets gedaan met mijn melding, lag ook nog niet bij de monteurs dienst. Dat heeft Chantal toen voor mij gedaan. Zelfde informatie gegeven.

Helaas is er geen passend tijdslot voor mij beschikbaar (hoewel ik vanwege thuiswerken altijd kan), geen idee wanneer er nu iemand komt en hoe lang we moeten wachten.

Tot overmaat van ramp kunnen we dus nu ook niet of nauwelijks werken (kantoor zit net vanaf deze week 2 weken dicht vanwege renovatie), betalen we eigenlijk onze VOD's voor niets en, daar horen we meeste geklaag over, kan er niet online worden gegamed.

Ik weet via het Tweakers-forum dat in zowel Almere als Hoogeveen meldingen zijn van een storing en vanochtend was er rond 11:45 een piek te zien bij AlleStoringen.

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 4 May 2022, 10:28

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

22 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Frituurman,

Bedankt voor de uitgebreide informatie en wat een onhandige timing met de verbouwing van jouw kantoor, dit moeten we snel oplossen! 

Als ik het goed begrijp heb je dus de link van Guidion aangeklikt die hun digitale agenda opent, maar toont de agenda je geen enkele datum? Dan raad ik je graag aan om met Guidion te bellen op 088-2000 151. Zij zijn vandaag bereikbaar tot 21:00. Mochten ze je geen andere afspraak kunnen bieden, geef gerust een seintje in dit topic en ik vraag dan graag en snel een revisie van de planning voor je bij Guidion aan. Mijn ervaring leert mij dat je altijd het snelst een monteur in huis hebt door ze te bellen aangezien ze dan vaak nog ergens een gaatje open hebben en revisies van de planning langer duren, maar hoe dan ook wil ik graag dat er een monteur bij je thuis komt en zal ik een herziening van de planning aanvragen.

Ik sta voor je klaar als je mij nog nodig hebt!

Reputatie 2

Hallo @Cal , bedankt voor je antwoord. Gebeld, maar de enige toezegging die ik heb gehad is dat ik op de handmatige planning ben gezet. 

 

Kunnen jullie vanaf jullie locatie wellicht zien of er iets mis is met de glasvezel hier? Ik zit uit pure nood nu bij buren thuis die nog 2 dagen op vakantie zijn, maar dat is geen steekhoudende oplossing, natuurlijk. 

Gr. Marc

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Frituurman 

Is de huisinstallatie in orde? Plaats eens een foto van het glasvezelaansluitpunt en de ONT op 1 foto.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Frituurman,

Fijn dat je zo snel met ze hebt gebeld en sorry dat het niet meer heeft opgeleverd, hier word ik ook niet blij van. Lief dat je buren je uit de brand helpen!

Ondertussen heb ik ook aangevraagd of ze de agenda kunnen herzien, alleen zal dit niet veel sneller rond zijn dan de handmatige planning die ze al voor je hebben aangevraagd. Hiermee hoop ik wel meer druk op de ketel te zetten!

Het lastige is dat het vanuit ons lijkt alsof het specifiek bij de Media Converter mis gaat. Hierdoor is het meest aannemelijke dat de glasvezel niet goed verbonden is, maar ook zou de Media Converter defect kunnen zijn. Geen zorgen, de monteur gaat goed voorbereid op pad en heeft reserve apparatuur mee. Wie weet of @Waqqas met zijn onverminderd hoge bereidbaarheid en vriendelijkheid of ik je hier nog mee kunnen helpen. 🙂

Hoewel het geen perfecte oplossing is voorzie ik je ook graag met extra data op een T-Mobile of Tele2 Mobiel, mocht je er nog een hebben lopen. In de tussentijd ga ik bij Guidion aan de mouw trekken!

Reputatie 2

Kan geen foto uploaden, maar hier staat hij op Tweakers:

https://tweakers.net/i/3DVgfJeIb7lKxVmMVw9IAj3ZqO8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HXuNdd7nkFab1dCu9BvHV4Qd.jpg?f=user_large

Moderator edit: foto uit de bovenstaande link toegevoegd.

 

Reputatie 2

Hoi @Frituurman,

Fijn dat je zo snel met ze hebt gebeld en sorry dat het niet meer heeft opgeleverd, hier word ik ook niet blij van. Lief dat je buren je uit de brand helpen!

Ondertussen heb ik ook aangevraagd of ze de agenda kunnen herzien, alleen zal dit niet veel sneller rond zijn dan de handmatige planning die ze al voor je hebben aangevraagd. Hiermee hoop ik wel meer druk op de ketel te zetten!

Het lastige is dat het vanuit ons lijkt alsof het specifiek bij de Media Converter mis gaat. Hierdoor is het meest aannemelijke dat de glasvezel niet goed verbonden is, maar ook zou de Media Converter defect kunnen zijn. Geen zorgen, de monteur gaat goed voorbereid op pad en heeft reserve apparatuur mee. Wie weet of @Waqqas met zijn onverminderd hoge bereidbaarheid en vriendelijkheid of ik je hier nog mee kunnen helpen. 🙂

Hoewel het geen perfecte oplossing is voorzie ik je ook graag met extra data op een T-Mobile of Tele2 Mobiel, mocht je er nog een hebben lopen. In de tussentijd ga ik bij Guidion aan de mouw trekken!

Helaas, mobiele abonnementen lopen helaas nog even door bij een andere provider. 

Reputatie 7
Badge +4

Fijn dat je de foto kon linken @Frituurman! Zo te zien zit alle bekabeling goed, dus daar kan het niet aan liggen. Wat je nog zou kunnen proberen is om de gele kabel met de groene kop voorzichtig aan te drukken, aangezien deze kabel gevoelig is voor breuken. Vervolgens zou je nog kunnen proberen om de zwarte stroomkabel er kort uit te halen en weer aan te kunnen sluiten. 

Wellicht dat je dit al geprobeerd hebt, alleen kan ik vanuit deze positie niet veel meer voor je betekenen anders dan dat ik de druk hoog houd op Guidion.

Reputatie 2

@Cal Ik heb een bevestiging van Guidion. 12 mei pas! Dat betekent meer dan een week zonder internet. 10 dagen! Kan dit niet sneller?

Reputatie 2

Is er wellicht een optie dat ik tijdelijk een 4G pakket thuis krijg? Want, nogmaals, met 4 kinderen in huis is 10 dagen geen internet (en ook geen TV (Canal Digitaal), Youtube, Netflix, Disney+, Prime Video en HBO Max) écht geen optie. Nog los van het feit dat ik en mijn vrouw niet kunnen werken…

Ik heb overigens het kabeltje heel voorzichtig er beter ingedrukt, maar er wijzigt niets. Kon ik me ook niet voorstellen, want daar is niet aangezeten… :(

Reputatie 7
Badge +4

Goed om te horen dat Guidion al contact met je heeft opgenomen @Frituurman, alleen duurt de afspraak een stuk langer dan ook ik had gehoopt. 🙈

Het lastige is dat wij gisteren het monteursverzoek naar Guidion hebben verstuurd en de afspraak daardoor nog binnen de uiterlijke termijn valt die wij met hen hebben afgesproken. Hoewel het dus veel langer duurt dan gebruikelijk heb ik niet een stok achter de deur om het te veranderen. Daarom wil ik graag in de komende dagen bij Guidion informeren of er een afspraak is uitgevallen en dit is het beste waar ik op kan hopen. Mocht je dit zelf ook nog willen proberen, Guidion is bereikbaar op 088-2000 151 en open op:

  • Maandag t/m donderdag: 09.00 - 21.00 
  • Vrijdag: 09.00 - 17.30
  • Zaterdag: 09.00 - 17.00

Ik ga ze ook in de komende dagen bellen en ik hoop dat er nog een plekje vrijkomt!

Edit: Ik zie dat onze berichten zijn gekruist. Jammer genoeg heb ik geen 4G modem paraat liggen. Ik vind het wel een hele lastige situatie waar je inzit met jouw vrouw en kinderen en ik probeer daarom alles in mijn macht om de situatie te verzachten. Mocht je een prepaid simkaart van ons willen kopen dan vergoed ik graag de kosten voor twee simkaarten en zet ik hier graag onbeperkt data op. Normaliter mag ik maar een simkaart in dit soort situaties vergoeden, maar ik vind dat niet sympathiek aangezien je vier kinderen hebt en ik hoop hiermee je nog uit de brand te kunnen helpen.

Reputatie 2

@Cal Dat van die prepaid simkaart lijkt me wel wat. Kan ik die gewoon halen in de T-Mobile shop en moet ik jou dan wat doorgeven via een privé bericht?

@Cal Nog een keer.. :) Ik heb je een privébericht gestuurd met de beide telefoonnummers van de simkaarten. Ik hoop zo weer wat van je te horen dat je onbeperkt data hebt geactiveerd. Ik zorg voor 2 oude telefoons met 4G-mogelijkheid.. :)

Reputatie 7
Badge +4

Die kan je inderdaad gewoon ophalen bij een T-Mobile shop @Frituurman, super dat je ze al te pakken hebt en leuk om te horen dat je hiermee geholpen bent! 😃

Reputatie 2

Die kan je inderdaad gewoon ophalen bij een T-Mobile shop @Frituurman, super dat je ze al te pakken hebt en leuk om te horen dat je hiermee geholpen bent! 😃

Pak jij het ‘onbeperkt’ stukje nu op? En het terugstorten van de kosten?

Nogmaals, super dat je zo meedenkt.

Kan ik ook via een privébericht aan jou doorgeven wanneer de problemen zijn opgelost en de 4G weer ‘uit’ kan worden gezet? :)

Of laat je ze mooi nog 3 maanden aan staan, zodat ik ze ook mee kan op vakantie, haha!

 

Reputatie 7
Badge +4

Dat van die vakantie krijg je van mij wel tegoed @Frituurman hahaha! De openbare en privéberichten zijn licht gekruist, dus vandaar voor meelezers: de andere punten waren via privéberichten al geregeld. 😊

Reputatie 2

Dat van die vakantie krijg je van mij wel tegoed @Frituurman hahaha! De openbare en privéberichten zijn licht gekruist, dus vandaar voor meelezers: de andere punten waren via privéberichten al geregeld. 😊

Tijdelijke oplossing werkt prima. De 2de oude telefoon blijkt alleen echt oud te zijn en is niet vooruit te branden. Vanmiddag even bij kennissen een andere oude telefoon ritselen die wel met 4G om kan gaan, zodat we weer een redelijk dekkend ‘netwerk’ hebben thuis. In elk geval hebben de kinderen gisteren weer TV kunnen kijken en is er zelfs even geFortnite. ;) Bedankt, @Cal ! 

Vandaag nog maar eens bellen met Guidion of er niet toch nog een extra gaatje is! Fijn dat jij je hier ook tegenaan bemoeit, Cal!

 

Reputatie 2

@Cal Zou je wellicht je PB willen bekijken? Ik heb helaas de afspraak niet kunnen vervroegen.. :(

Reputatie 2

@Cal Net de monteur gehad, standaard dingetjes gedaan. Niet voor elkaar gekregen. Waar het op lijkt is dat in het verdeelstation (of hoe dat ding ook heet) het kabeltje gewoon er goed in moet, waarschijnlijk losgeraakt. Maarrrr.. monteur komt dat hokje niet in, want het is van KPN (wat ik ook al had gemeld: storing was die ochtend bij KPN op hetzelfde moment). Waarschijnlijk heeft iemand van KPN iets per ongeluk met mijn kabel gedaan, maar ja, dat mag de monteur van Guidion niet, want ik ben een T-Mobile klant.

Ik baal hier echt ontzettend van. De monteur vraagt zich ook af wat hij hier deed, want de kans was al groot dat hij iets bij dat hokje moest doen en dat hij er voor een T-Mobile klant niet in zou komen.

Nu heeft de monteur (prima gast) een ticket aangemaakt.. en die kan dan morgen door worden gezet naar KPN en vervolgens moet ik dan weer op de KPN-monteur wachten.

Ik zit nu 10 dagen zonder internet, behelpen met een paar hotspotjes. Ik merk gewoon dat ik geïrriteerder raak.

Hotspotjes helpen enigszins, maar:

  • We kunnen onze smarthome niet bedienen (airco, lampen, verwarming, chromecasts, hubs, etc.) moet allemaal via een omweg of simpelweg niet
  • Ons huis is niet beveiligd momenteel (IP-camera's werken niet, net als de Ring-deurbel)
  • We zijn op ons thuisnummer onbereikbaar
  • We kunnen marginaal (eigenlijk nauwelijks) gebruik maken van VOD's (dat is wel een ding met 4 kinderen)
  • Er kan door 1 kind tegelijk gegamed worden (anders is het niet vooruit te branden)
     

Ik weet dat je er niet veel aan kunt doen, maar zou je je best voor ons kunnen doen?

Reputatie 7
Badge +14

@Frituurman Tip… In my T-mobile kun je een doorschakeling plaatsen op je vaste nummer. Dan kun je die doorzetten naar je mobiele nummer.

Reputatie 2

@Frituurman Tip… In my T-mobile kun je een doorschakeling plaatsen op je vaste nummer. Dan kun je die doorzetten naar je mobiele nummer.

Bedankt, dat is trouwens wel het minst belangrijke hoor, maar toch, het hoort er ook bij. Is toch een service waar je ook voor betaald, maar wat nu niet geleverd wordt. :(

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Frituurman,

Sorry dat de Guidion monteur niks voor je kon betekenen, ik had graag gehoopt dat Guidion het voor je op kon lossen. Het was bij ons niet bekend dat er een probleem bij KPN heeft gespeeld in Hoogeveen en wij hebben ook weinig meldingen in de omgeving ontvangen.

Geen zorgen! Zoals ik al eerder had beloofd weet ik dat de bereikbaarheid van de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL altijd goed is. Daarom heb ik meteen contact met ze opgenomen voor je en als het goed is zullen zij jou vandaag nog bellen. Of ze meteen vandaag een monteur kunnen sturen weet ik niet zeker, maar wél kan ik je verzekeren dat het bij KPN NetwerkNL nooit lang duurt.

Ik ga alles op alles zetten om ervoor te zorgen dat ze je snel contacten, ik wil jullie graag uit deze situatie helpen! 

Reputatie 2

Voor de meelezers: KPN had het werkelijk binnen 5 minuten opgelost. We hebben weer snel internet! :)

Reputatie 7
Badge +14

Ja, in sommige pop's mogen alleen KPN monteurs. Dus als daar de fout zit kunnen alleen zij dit verhelpen. Gelukkig was daar de fout snel gevonden.