Beantwoord

Geen internet voor 2e keer deze maand

  • 31 August 2022
  • 4 reacties
  • 69 Bekeken

Voor de tweede keer deze maand een rode wereldbol terwijl er in het thuisnetwerk niets veranderd is.

Heb de reset stappen al uitgevoerd.

Op de ONT zijn de twee eerste lampjes groen en het lan lampje knippert.groen.

Op het modem zijn de andere lampjes groen.

Bedraad kan ik mijn hele lokale netwek bereiken echter geen internet.

Zit nu via mobiele hotspot te werken.

icon

Beste antwoord door Roland Verheijden 31 August 2022, 10:41

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Roland Verheijden 

Op de Huawei ONT brandt het PON lampje constant dus knippert niet en het LOS lampje is uit? Je zou dan internet moeten hebben, loopt de internetkabel vanaf de Huawei ONT naar de WAN poort van de router? Misschien kan je deze kabel eens vervangen.

Kabel is al vervangen toen het vorige keer speelde. En nu ook weer geprobeernd.

Heeft na vorige storing ander halve week goed gewerkt.

Volgens de log van het modem is het issue begonnen toen het modem zijn dhcp lease wilde vernieuwen. Daarna zie je alleen dat hij een request uitvoert evn er geen reactie komt.

Inmiddels heb ik weer internet hoop niet dat het binnenkort weer mi gaat.

Wel raar dat iedere keer als je belt en ze de lampjes met je controleren constateren dat er monteur moet komen.

En dat ze die dan gaan verzoeken contact met je op te nemen.

Vorige keer heeft niemand gereageerd en was het probleem binnen 1 uur na het bellen opgelost.

Nu heb ik ook nog geen bericht gehad om een afsrpaak met een monteur te plannen.

Echter weer binnen een uur na het bellen werkt de aansluiting weer.

Hoe kan dat?

En waarom hoor je niets van de planing voor de monteur als dat beloofd wordt.

Gelukkig heb ik data op mijn mobiel.

Hoe kan dat in een keer uitvallen als er niets veranderd in de klant omgeving en dan meerdere uren deze keer meer dan 4 uur duren en dan iedere keer na het melden binnen een uur opgelost zijn terwijl bij mij niemand ergens aan komt.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Roland Verheijden, gelukkig werkt het inmiddels weer, bedankt voor de herstelmelding! 

Wanneer jouw aansluiting binnen een uur weer plotseling online komt, wordt de afspraak met de monteur geannuleerd. Er volgt altijd controle vanuit de technische dienst op gemaakte afspraken, juist om te voorkomen dat het niet nodig is. Als zij dan constateren dat jouw verbinding weer werkt, dan wordt het ticket geannuleerd. 

De reden dat soms gekozen wordt voor een monteur ligt puur aan het stappenplan dat mijn collega’s volgen. Als daar uitkomt dat Guidion de oplossende partij is, dan wordt dat pad verder gevolgd. Omdat je gebruikmaakt van de GPON-technologie op Glasvezel, kan het sporadisch nog steeds voorkomen dat een nieuwe aansluiting op dezelfde access switch in de POP (centrale) een aantal ONT’s offline gooit - dit gebeurt zelden, maar is nog steeds mogelijk. Daarom zal je zien dat in enkele gevallen de verbinding na een uur weer online komt omdat de aansluiting ook meteen door Guidion gepatcht wordt.

 

Reageer