Beantwoord

Geen internet wel wifi - Hoofddorp


Vrijdagochtend (10-06-22) deed alles het nog prima, vrijdagavond nadat ik thuis kwam van werk werkte internet niet. Het internet lampje op mijn router is rood. Wifi verbinding is er wel. Ik heb alle instructies op de site al een keer geprobeerd, maar niks lijkt te werken. Ik was een weekend weg en ik hoopte dat het internet het nu (12-06-22) wel zou doen, maar helaas. 

 

De rest van de lampjes op de router is groen. 

De lampjes van de MFU branden groen. 

  • LOS lampje brandt NIET
  • PON lampje knippert snel

Zyxel T-54 & Huawei MFU 

 

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 13 June 2022, 14:36

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

19 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @burakcem 

Het knipperende PON lichtje zou kunnen betekenen dat er AON apparatuur is gedetecteerd door de splitter in de wijkcentrale, dit kan vanzelf opgelost worden zodra de AON apparatuur is verwijderd door diegene.

Hi @Waqqas ,

 

Bedankt voor de reactie. Wat is AON apparatuur en wie zou zoiets kunnen plaatsen waardoor ik er problemen van ondervind? Is er iets wat ik zelf kan doen?

Hallo @burakcem 

Het knipperende PON lichtje zou kunnen betekenen dat er AON apparatuur is gedetecteerd door de splitter in de wijkcentrale, dit kan vanzelf opgelost worden zodra de AON apparatuur is verwijderd door diegene.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @burakcem 

Een KPN NT (mediaconverter) die niet geschikt is voor GPON, deze zou door een andere gebruiker aangesloten op dezelfde splitter aangesloten kunnen worden bijvoorbeeld en dit kan dan andere verbindingen storen.

Helaas kan je hier zelf niks tegen doen maar het is natuurlijk maar een gokje, het zou ook aan iets anders kunnen liggen.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @burakcem, goed dat je dit laat weten! Ik wilde op onderzoek uit maar zie gelukkig dat er inmiddels al een onderzoek is gestart door de technische dienst. Er lijkt inderdaad een stoorzender te zitten in het netwerk. We verwachten weer een update over twee dagen. Bedankt voor je geduld!

Hoi @burakcem, goed dat je dit laat weten! Ik wilde op onderzoek uit maar zie gelukkig dat er inmiddels al een onderzoek is gestart door de technische dienst. Er lijkt inderdaad een stoorzender te zitten in het netwerk. We verwachten weer een update over twee dagen. Bedankt voor je geduld!

Hi @Cheyenne ,

Is er een manier waarop ik de voortgang kan volgen? Ik zit al een tijdje zonder internet en ik hoef natuurlijk niet uit te leggen hoe vervelend dat is. Is er iets, maakt niet uit wat, wat ik kan doen om het proces te versnellen? 

Reputatie 7
Badge +16

@burakcem De techneuten hebben de case nu in behandeling genomen, zie ik zojuist. Er zal nader onderzocht worden waar de oorzaak ligt en wat de stoorzender precies is. Jammer genoeg is er geen mogelijkheid om dit proces te versnellen. Wel zie ik dat het onderzoeksteam erbij geplaatst heeft dat de volgende update binnen maximaal twee werkdagen verwacht wordt. 

Mocht er iets aan de situatie veranderen, dan houden mijn collega's je hiervan op de hoogte! 

@burakcem De techneuten hebben de case nu in behandeling genomen, zie ik zojuist. Er zal nader onderzocht worden waar de oorzaak ligt en wat de stoorzender precies is. Jammer genoeg is er geen mogelijkheid om dit proces te versnellen. Wel zie ik dat het onderzoeksteam erbij geplaatst heeft dat de volgende update binnen maximaal twee werkdagen verwacht wordt. 

Mocht er iets aan de situatie veranderen, dan houden mijn collega's je hiervan op de hoogte! 

Hi @Jason,

 

Bedankt voor de tussentijdse update. Ik ben blij dat het in behandeling is. 
 

Ik had ook de T-Mobile klantenservice gesproken en die zei dat de monteur mij zou bellen en ook dat de monteur niet bij mij thuis hoeft te zijn. Ik ben het aan de telefoon vergeten te vragen, maar waarom zou de monteur mij bellen als hij niet bij mij thuis hoeft te zijn? 

Reputatie 7
Badge +16

@burakcem Indien het om een probleem in de centrale gaat (wijkkast), dan is een bezoek aan huis niet noodzakelijk en zal je ook niet altijd telefonisch hiervan op de hoogte gebracht worden. Indien er toch thuis moet worden gekeken omdat het huisdomein nog niet uitgesloten kan worden, dan zal er inderdaad een fysieke afspraak aan voorafgaan waarbij de monteur ook daadwerkelijk langs huis komt om eventuele herstelwerkzaamheden te starten.

Eventjes iets anders: maak jij toevallig gebruik van een T-Mobile of Tele2 simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je ter overbrugging een voucher voor Unlimited Internet aanbieden. Dan kun je in ieder geval gedurende de komende zeven dagen onbeperkt online blijven via mobiele hotspot op pc en laptop. Ook hoef je deze bundel niet aan te vullen, dus je bent niet gelimiteerd tot slechts een aantal GB per dag.

Laat me alsjeblieft weten of ik dit in orde kan maken voor je, dan stuur ik je zo snel mogelijk een vouchercode toe!

@burakcem Indien het om een probleem in de centrale gaat (wijkkast), dan is een bezoek aan huis niet noodzakelijk en zal je ook niet altijd telefonisch hiervan op de hoogte gebracht worden. Indien er toch thuis moet worden gekeken omdat het huisdomein nog niet uitgesloten kan worden, dan zal er inderdaad een fysieke afspraak aan voorafgaan waarbij de monteur ook daadwerkelijk langs huis komt om eventuele herstelwerkzaamheden te starten.

Eventjes iets anders: maak jij toevallig gebruik van een T-Mobile of Tele2 simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je ter overbrugging een voucher voor Unlimited Internet aanbieden. Dan kun je in ieder geval gedurende de komende zeven dagen onbeperkt online blijven via mobiele hotspot op pc en laptop. Ook hoef je deze bundel niet aan te vullen, dus je bent niet gelimiteerd tot slechts een aantal GB per dag.

Laat me alsjeblieft weten of ik dit in orde kan maken voor je, dan stuur ik je zo snel mogelijk een vouchercode toe!

@Jason, ik heb de unlimited internet voucher van je collega aan de telefoon gehad, dus vooralsnog ben ik voorzien. Helaas is het niet optimaal, want gamen gaat bijvoorbeeld best moeizaam op de hotspot. Bovendien heb ik heel wat smart gadgets in huis die ik nu niet kan besturen en is het bereik van mijn mobiele telefoon niet groot genoeg om iedereen in het huis te voorzien van internet. 

 

Ik hoop dat het probleem snel verholpen is. 

Hi @Jason @Cheyenne ,

 

Zien jullie al wat progressie in het proces? De melding is zondagmiddag aangemaakt en zou niet langer moeten duren dan 48h. Ik ben tot op heden nog niet gebeld door de monteur.

 

Ik hoor het graag van jullie. 

Korte update; uit wanhoop nog een poging gedaan en alles gereset. Nu begint het LOS knopje rood te knipperen op de media converter. 

 

HELP

Reputatie 7

Hi @burakcem,

Dank voor je update! Momenteel zijn we nog hard bezig de mogelijke oorzaak te achterhalen en de stoorzender boven water te krijgen. Ik heb daarom direct om een nieuwe update gevraagd, zodat je zo snel mogelijk opnieuw gebruik kan maken van je verbinding. 

We zijn inmiddels 72 uur verder na de melding (en 6 dagen na het eerste moment van ontdekken) en het probleem is nog steeds niet verholpen. De technische dienst is niet geweest en er is vooralsnog ook geen alternatieve oplossing voor het gebrek aan internet voor de rest van mijn gezin in huis aangezien die geen T-mobile abonnement hebben op hun telefoon.

Dit allemaal in de eerste twee weken sinds ik klant ben van T-Mobile thuis. Overstappen naar T-Mobile is tot nu toe een grote teleurstelling gebleken. Dit zou ik niemand aanraden. 

Reputatie 7

Hoi @burakcem,

Ik begrijp je volkomen, ook wij willen ervoor zorgen dat je zo snel mogelijk weer van de verbinding gebruik kan maken. Ik ben er direct achterna gegaan en zie dat het probleem is doorgezet naar onze IT-afdeling en dat er vandaag een monteur op pad is om het probleem op te lossen. Ik had je graag een tijd en datum kunnen geven wanneer het opgelost zal zijn, maar kan deze niet geven. Weet dat we er bovenop zitten en hard werken aan de oplossing, zodat je zo snel mogelijk weer online bent.

Reputatie 3

Is dit euvel inmiddels opgelost, en zo ja hoe lang heeft het bij elkaar geduurd?. Ik zit vanmiddag dan ook

al 72 uur zonder TV&internet 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @dRichardK, helemaal begrijpelijk dat je snel een antwoord wilt, dat zou iedereen hebben! Houd er wel rekening mee dat het niet de bedoeling is om in meer dan één topic te reageren aangaande hetzelfde onderwerp. We pakken jouw case verder op in je eigen topic: Pon lampje blijft knipperen | T-Mobile Community. Zo houden we het overzichtelijk en komt er sneller een reactie van een moderator! 😊

Mochten de Huisregels je nog niet helemaal duidelijk zijn, neem dan een kijkje in ons speciale artikel: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | T-Mobile Community.

Thanks voor je begrip

 

Reputatie 3

Hoi @dRichardK, helemaal begrijpelijk dat je snel een antwoord wilt, dat zou iedereen hebben! Houd er wel rekening mee dat het niet de bedoeling is om in meer dan één topic te reageren aangaande hetzelfde onderwerp. We pakken jouw case verder op in je eigen topic: Pon lampje blijft knipperen | T-Mobile Community. Zo houden we het overzichtelijk en komt er sneller een reactie van een moderator! 😊

Mochten de Huisregels je nog niet helemaal duidelijk zijn, neem dan een kijkje in ons speciale artikel: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | T-Mobile Community.

Thanks voor je begrip

 

Duidelijk was enkel een vraag hoeveel tijd een euvel zoals dit in beslag neemt. ik wordt nl niet echt op de hoogte gehouden. Ik weet niet of er op dit moment naar gekeken wordt of dat dit ergens vanmiddag of morgen is.

Hoi @dRichardK, helemaal begrijpelijk dat je snel een antwoord wilt, dat zou iedereen hebben! Houd er wel rekening mee dat het niet de bedoeling is om in meer dan één topic te reageren aangaande hetzelfde onderwerp. We pakken jouw case verder op in je eigen topic: Pon lampje blijft knipperen | T-Mobile Community. Zo houden we het overzichtelijk en komt er sneller een reactie van een moderator! 😊

Mochten de Huisregels je nog niet helemaal duidelijk zijn, neem dan een kijkje in ons speciale artikel: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | T-Mobile Community.

Thanks voor je begrip

 

Duidelijk was enkel een vraag hoeveel tijd een euvel zoals dit in beslag neemt. ik wordt nl niet echt op de hoogte gehouden. Ik weet niet of er op dit moment naar gekeken wordt of dat dit ergens vanmiddag of morgen is.

Hi @dRichardK ,

 

Het was bij ons binnen 5 dagen na eerste melding opgelost. Het ging om een glasvezelkabel die in de centrale kapot was. Uiteindelijk heb ik wel een uitstekende service gehad aan de telefoon waarin er werd meegedacht aan tijdelijke oplossingen. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @dRichardK, helemaal begrijpelijk dat je snel een antwoord wilt, dat zou iedereen hebben! Houd er wel rekening mee dat het niet de bedoeling is om in meer dan één topic te reageren aangaande hetzelfde onderwerp. We pakken jouw case verder op in je eigen topic: Pon lampje blijft knipperen | T-Mobile Community. Zo houden we het overzichtelijk en komt er sneller een reactie van een moderator! 😊

Mochten de Huisregels je nog niet helemaal duidelijk zijn, neem dan een kijkje in ons speciale artikel: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | T-Mobile Community.

Thanks voor je begrip

 

Duidelijk was enkel een vraag hoeveel tijd een euvel zoals dit in beslag neemt. ik wordt nl niet echt op de hoogte gehouden. Ik weet niet of er op dit moment naar gekeken wordt of dat dit ergens vanmiddag of morgen is.

Snap ik helemaal en het is niet erg om het na te vragen natuurlijk - dat is juist logisch. Probeer het wel in je eigen topic te houden, dat maakt het voor ons ook eenvoudiger om snel en adequaat te reageren. Ik pak het daar verder met je op en we stoppen niet voor je online bent!