Beantwoord

Geen signaal glasvezel (weggevallen)

  • 12 September 2022
  • 15 reacties
  • 257 Bekeken

Reputatie 1

Sinds 07-09-2022 heb ik geen signaal meer voor zowel internet als tv. Gebeld met de klantenservice nadat ik alle stappen had doorlopen. Samen met de medewerker nog een keer alle stappen doorlopen, helaas zonder resultaat. Op het ONT blijft het LON lampje rood knipperen. Medewerker heeft ticket aangemaakt voor een monteur van Guidion. Vervolgens afspraak gemaakt, eerstvolgende mogelijkheid 23-09-2022! Ruim 2 weken zonder internet en tv. Telefonisch contact gezocht met Guidion en T-Mobile, echter geen oplossing geboden. Ik snap dat er niet á la minuut iemand voor de deur kan staan, maar dit vind ik buiten proporties. Guidion gaf zelf aan geen monteurs tot die tijd in de buurt van Zevenaar hebben. Hoe kunnen we hier een andere oplossing voor vinden? Mijn data vliegt doorheen en het werkt ook niet echt als ik thuis werk dat ik midden in een meeting de Booster via mijn account moet activeren.

 

Hopelijk snel reactie en een (andere) oplossing.

 

Vriendelijke groet,

 

Robert

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 12 September 2022, 16:52

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Robert78 

De moderators zouden je een voucher voor 7 dagen onbeperkt internet kunnen geven, deze kan je gebruiken met een (prepaid) simkaart van T-Mobile, BEN of Tele2 als hotspot bijvoorbeeld.

Zou je ook eens een foto van het FTU en de ONT op 1 foto kunnen plaatsen? Misschien is het probleem zelf te verhelpen 

Reputatie 1

 

Reputatie 1

@Waqqas kan je iets met deze foto?

Reputatie 7
Badge +15

@Robert78 

Ik denk dat de monteur toch eens moet langskomen, je kan misschien bellen naar Guidion op telefoonnummer 020-3232767 om te vragen of ze misschien eerder kunnen komen.

Reputatie 1

@Waqqas Prima, ga ik dat doen. Zal laten weten wat daar uit gekomen is.

Reputatie 1

@Waqqas helaas heeft een telefoontje naar Guidion via 020-3232767 geen resultaten opgeleverd. De agenda’s zitten vol tot 23-09-2022

Reputatie 7

Hoi @Robert78, thanks voor je bericht! Ik heb het direct voor je uitgezocht en zie inderdaad dat het nodig is om een monteur mee te laten kijken met de thuissituatie. Om je in de tussentijd van een tijdelijke verbinding te voorzien, kan een hotspot ervoor zorgen dat je signaal hebt. Om ervoor te zorgen dat je genoeg data hebt, regel ik meteen een voucher voor je, waardoor je 7 dagen Unlimited data ontvangt. Ben je in het bezit van een T-Mobile, Tele2 of Ben SIM kaart? Ik hoor het graag van je. 

Reputatie 1

Hi @Boris ,

Ik heb inmiddels contact gehad met de klantenservice en zij hebben een voucher voor 7 dagen afgegeven. Deze heb ik geactiveerd en internet werkt nu. Televisie niet omdat ik niet naar de tv kan streamen. Avondje tv kijken op de telefoon is een keer te doen als het van korte duur is, maar niet een hele avond.

zijn hier oplossingen voor?

Reputatie 1

Hi @Waqqas 

Ik heb een beetje gesnuffeld op de community en het valt mij op dat Guidion bij eenzelfde problemen langs komt en alles binnenshuis controleert. Vervolgens gaat hij/zij onverrichte zaken weer weg omdat het probleem niet in het huisnetwerk zit, maar erbuiten. Vervolgens moet er een afspraak gemaakt worden met een monteur van de netbeheerder.

Zoals ik het nu kan beoordelen (en zo lees ik het ook in andere berichten) is het vrij duidelijk dat er geen signaal binnen komt.

Volgens mij is het erg onlogisch om kostbare tijd van de monteur van Guidion te vragen. Deze tijd kunnen ze beter spenderen aan klanten die wel een probleem hebben die door hen opgelost kan worden. 
Het lijkt er sterk op dat er in de wijkcentrale iets niet goed zit of tussen de wijkcentrale en mijn huis. Heeft de netbeheerder misschien een monteur in de buurt die dat vast kan controleren (en verhelpen)? Wellicht kan dat ook sneller dan de 16 dagen dat ik moet wachten?

 

Reputatie 7

Hi @Robert78, fijn om te horen dat mijn collega mij al is voor geweest! 😊 Voordat er een monteur de wijkcentrale of verbinding naar de wijkcentrale kan gaan kijken, moet eerst vanaf onze kant de thuissituatie worden uitgesloten. Dit zal de monteur van Guidion ook doen. Mocht hij onverhoopt niet de juiste oplossing hebben, zullen we direct ervoor zorgen dat de netwerkbeheerder gaat kijken naar eventuele verbindingsproblemen in de wijkcentrale en bekabeling. Wil je ons laten weten hoe het bezoek is verlopen? We horen het graag van je.

Reputatie 1

​​​​​​@Boris 

Hi Boris,

Jammer dat het niet anders kan. Hopelijk hoef ik daarna niet nog een keer ruim twee weken te wachten. 

Kan je mijn andere vraag met betrekking tot televisie beantwoorden?

Zodra de monteur is geweest laat ik weten hoe het afgelopen is.

Reputatie 7

Hi @Robert78, ik had heel graag een optie gegeven dat je alsnog via de tv kon kijken! Echter is streamen of kijken via TV Anywhere voor nu de enige optie. Ter check: heb je naast de App op je telefoon ook al de webversie geprobeerd? Wellicht kijkt het net wat prettiger via een laptop/pc. Zodra je online bent, dan horen we het graag en gaan we meteen aan de slag met een vergoeding. 

Reputatie 1

@Lisa 

@Waqqas 

@Boris 

Hi,

Hierbij een update over voorgaande:

Op 23-09 is er een monteur geweest en na enig onderzoek bleek het probleem in de wijkcentrale te zitten. Er was een kabel kapot die ervoor zorgde dat ik geen verbinding meer had. De monteur heeft deze kabel in de wijkcentrale vervangen en het probleem was opgelost.

Nu heb ik ruim 2,5 week zonder internet en tv gezeten. Zoals eerder gezegd vind ik het buiten proporties dat het zolang moest duren voordat er een monteur langs kon komen. Ik hoop dat T-Mobile dan ook in de toekomst niet meer alleen afhankelijk is van Guidion. En niets ten nadele van de monteur zelf. Deze was uiterst vriendelijke en kundig.

Welk voorstel vanuit T-Mobile mag ik verwachten betreft compensatie?

Hartelijke groet,

Robert

Reputatie 6
Badge

Guidion is niet het probleem: ik heb in het verleden Guidion ook over de vloer gehad met andere internet providers. Competente en vriendelijke mensen. Het probleem zit bij T-mobile die ALTIJD eerst Guidion wil laten kijken ook als duidelijk is dat er geen licht op de media converter binnenkomt. Als een simpele vraag als “is er een beschadiging aan de patch kabel of iets anders zichtbaar?” is het veel logischer eerst de netwerk operator te laten kijken. Maar heel af en toe de netwerk operator onterecht aansturen zal wel dure consequenties hebben voor T-mobile waardoor het beter is de klant nog een tijd langer te laten wachten totdat Guidion tijd heeft. Geld is waarschijnlijk belangrijker hierin dan klanttevredenheid….

Reputatie 7

Hi @Robert78, ik ben ontzettend blij om te lezen dat je inmiddels weer online bent! Super dat je dit seintje hiervan doorgeeft. Ik ben gelijk de vergoeding voor jou in orde gaan maken die je nu kunt checken in je My T-Mobile omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Nogmaals excuses dat je voor 2,5 week zonder diensten zat. Voor nu wil ik je een super mooi weekend wensen! 🎈

Reageer