Beantwoord

Geen toegang meer tot IPTV sinds een aantal dagen

  • 7 December 2022
  • 6 reacties
  • 460 Bekeken

Sinds een aantal dagen lukt het me niet meer om via verschillende apparaten (TV, tablet, telefoon) in m'n thuisnetwerk verbinding te maken met een externe IPTV dienst.

 

Wanneer ik op deze apparaten overschakel naar mobiele data, gaat het wél direct goed. De dienst en mijn account werken dus.

 

Ik heb niets veranderd in de instellingen van mijn modem (Zyxel T50). Heb mijn modem al opnieuw opgestart, maar het probleem blijft.

Ervaren meer mensen dit probleem? Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
De klantenservice gaf aan dat alle instellingen “goed” leken te staan. Helaas konden ze niet zien wanneer ik de laatste keer een nieuwe firmware versie heb ontvangen. Mijn huidige versie is V5.50(ABPY.1)b16_20210525.

icon

Beste antwoord door Tomsterr 7 December 2022, 22:54

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Tomsterr 

Kun je eens contact opnemen met de provider van je IPTV dienst? Misschien kunnen zij eea voor je nakijken en eventueel resetten.

Service provider geeft aan dat volgens hun alles gewoon werkt... En dat kan ik zelf dus ook bevestigen, omdat mijn account via andere Internet provider wél werkt.

Reputatie 7
Badge +15

@Tomsterr 

Maar het heeft eerder dus wel gewoon gewerkt? Kun je eens kijken via een VPN op jouw T-Mobile verbinding of het dan wel werkt? Dan zou het misschien een IP adres probleem kunnen zijn die ergens staat gemarkeerd.

Reputatie 6
Badge

Service provider geeft aan dat volgens hun alles gewoon werkt... En dat kan ik zelf dus ook bevestigen, omdat mijn account via andere Internet provider wél werkt.

Heb je glas of DSL? En als het glas is: welk model router heb je? Ik zie of en toe meer rapporten over dit soort problemen met de T54….

Het probleem is opgelost! Het bleek dat de IPTV service mijn ip adres geblokkeerd had!! Dat verklaart ook waarom het via mijn mobiele verbinding wel werkte met mijn account. 

Reputatie 7
Badge +15

@Tomsterr 

Met mijn eerste reactie wilde ik dit ook aankaarten maar het was niet helemaal duidelijk 😅

Dit kwam voor bij meerdere klanten op de community, veel plezier verder met kijken.

Reageer