Beantwoord

geen verbinding glasvezel

  • 12 June 2022
  • 4 reacties
  • 84 Bekeken

Goede avond,

 

Een klein uur geleden is mijn DSL verbinding over gegaan op glasvezel. Nu is alles aangesloten zoals het hoort en volgens alle lampjes op de converter en modem zou ik gewoon verbinding moeten hebben. Maar al mij andere apparaten geven aan geen verbinding te hebben, op al op de home gateway gekeken en hier geeft die aan geen verbinding te kunnen maken. Wie kan mij helpen?😅

icon

Beste antwoord door Boris 14 June 2022, 09:27

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @renebouwens 

Is de monteur geweest of heb je het zelf aangesloten? 😅

Welke mediaconverter heb je en welke lampjes branden/knipperen? De internetkabel loopt ook naar de WAN poort van de Zyxel? Heb je de mediaconverter ook al even van het stroom gehaald?

Ik heb het zelf aangesloten omdat ik twee keer een afspraak af heb moeten zeggen omdat t-mobile steeds niks opstuurde ten behoeve van het glasvezel, en nu ik het eindelijk in huis heb was er op korte termijn geen monteur beschikbaar. En per toeval kwam ik er vandaag achter dat ze de DSL eruit trokken en glasvezel geactiveerd werd.

 

Zoals al aangegeven, alles zit juist aangesloten en alle lampjes die moeten branden/knipperen doen dit ook in zeer vrolijk groen. Maar nog steeds geen internet (ondanks dat ook dat lampje knippert), ook niet na vier keer de stroom eraf te hebben gehad…

Reputatie 7
Badge +15

@renebouwens

Knipperen (PON/connection LED) kan nog wel eens betekenen kan niet registreren bij GPON en XGS-PON, zonder monteur kan je wel aansluiten op eigen risico maar het zal volgens mij niet meteen werken.

Reputatie 7

Hi @renebouwens,

Thanks voor je signaal en bericht hier aan de Community! Ik begrijp dat er direct contact is geweest met onze telefonische collega's en dat er een aansturing is gedaan voor een monteur. Deze zal bij je langskomen om de installatie in orde te maken, want naast de fysieke installatie zal hij ook ervoor zorgen dat de verbinding kan worden geactiveerd in het systeem. Wil je ons op de hoogte houden van dit bezoek? We horen het graag!