Geen verbinding internet/centrale, modem lijkt in een loop te zitten


Sinds vanmorgen (22-06-2022) geen verbinding meer met netwerk en wat er van mijn kant uit ziet is dat de modem in een constante loop zit om verbinding te maken.
Ik had hier vanmorgen al met de klantenservice over gebeld maar nu ik zo zit te kijken wat er allemaal gebeurt zie ik wat vreemde dingen voorbij komen.


=============================================================================
    xDSLFwVersion:      FwVer:5.12.23.0_B_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
       Line State:      Up
       Modulation:      ITU G.993.5(G.Vectoring),G.998.
       Annex Mode:      ANNEX_B
=============================================================================

TPSTC type: 64/65B PTM TC

near-end interleaved channel bit rate: 79420 kbps
near-end fast channel bit rate: 0 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 32343 kbps

near-end FEC error fast: 0
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 0
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime :7 min, 50 secs
DSL activetime :1 min, 46 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100% 
noise margin downstream: 6.6 dB
output power upstream: 6.2 dbm
attenuation downstream: 10.4 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100% 
noise margin upstream: 5.2 dB
output power downstream: 11.3 dbm
attenuation upstream: 0.9 dB

Bit table:
carrier load: number of bits per tone
tone   0- 31: 00 00 00 09 ac dd ee ef ff ff ff ff ff ff ff ff 
tone  32- 63: ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ee dd cb a9 70 00 
tone  64- 95: 0e ee ef fe fe ff ef ff fe fe ff fe ff ff ff ff 
tone  96-127: fe ff ff ff ff ff ff fe ff fe fe ef ef ef fe fd 
tone 128-159: ee fe fe ef ee ee ff fe ee fd ee ee fe fe ed ee 
tone 160-191: ed dd ee dd dd ed ee dd ee ee dd dd dd dd dd dc 
tone 192-223: dd dd dc dd dc dd dd cc dc dd dd dd dc dd dc dd 
tone 224-255: dc cc cc dc cd dc cb cc cb cc cc cc bb cc cc cc 

 

De near-end interleaved channel bit rate is aan mijn kant op ongeveer 75% van wat die normaal is.
Gezien de uptime en activetime van de connectie blijven de far-end errors allemaal op 0 staan.

Ook is het zo dat de modem regelamtig de connectie verbreekt om vervolgens van een paar minuten tot een kwarter lang op Initializing blijft staan.


=============================================================================
    xDSLFwVersion:      FwVer:5.12.23.0_B_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
       Line State:      Initializing
       Modulation:      N/A
       Annex Mode:      N/A
=============================================================================

 

Verder is mij dan ook gezegd dat er een ticket is aangemaakt dat er een monteur naar gaat kijken wat 2 dagen kan duren. Dit kan ik op zich wel begrijpen, echter het probleem is dan wel dan mijn werkzaamheden die ik thuis moet doen zonder een vaste verbinding wat moeilijker maakt.


This topic has been closed for comments

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @hjonker 

Heb je al eens een fabrieksreset van de modem uitgevoerd door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld?

Hallo @hjonker 

Heb je al eens een fabrieksreset van de modem uitgevoerd door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld?

Aantal keren gedaan en mocht niet helpen

Reputatie 7

Hi @hjonker, super dat je gelijk de fabrieksreset hebt uitgevoerd! Ik ben met je mee gaan kijken, omdat ik wil dat dit zo snel mogelijk wordt verholpen. Is het al gelukt om een afspraak in te plannen met Guidion via de afspraaktool die je via per e-mail/sms hebt gekregen? Ik hoop dat er heel snel een plekje vrij is in hun agenda. Omdat ik mij kan voorstellen dat het thuiswerken nu een stuk lastiger is geworden, heb ik je zojuist van een Unlimited Data voucher voorzien in een privébericht. Zo kan je een hotspot maken van je telefoon. Wanneer je deze voucher activeert, hoef je niet tussentijds je GB's op te hogen, zoals bij een normaal Unlimited abonnement moet. Laat je het hier weten zodra Guidion is langsgeweest? 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @hjonker, ik zie dat je inmiddels weer online bent sinds gisteravond, ervaar je dit ook zo? Wat ik in de lijnmeting wel spot dat afwijkt, is een ietwat hoge demping op de lijn - dat is denk ik ontstaan buiten de apparatuur om is afkomstig uit de POP (wijkcentrale). Ik heb een reprovisie uitgevoerd en zie nu dat de demping weer beter in orde is, daardoor is er ook geen ruis meer op de verbinding. 

 

UPDATE: het bericht van Lisa kon ik nog niet zien omdat klaarblijkelijk de pagina niet vernieuwd was, sorry daarvoor. Ik begrijp nu dat je nog steeds problemen ervaart, klopt dat? Negeer mijn bovenstaande bericht anders, dat werkt denk ik het beste! 😊

@Lisa Dank je voor de privebericht. Er was geen monteur direct beschikbaar en moest (minimaal) 3 dagdelen opgeven wat me het beste uitkomt maar echter tot op heden nog niks vernomen.

@Jason Voor zover ik in de modem heb kunnen zien is de lijn nu helemaal dood, bij Line State heb ik alleen Down zien staan

==========================================================================
    xDSLFwVersion:      FwVer:5.12.23.0_A_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
       Line State:      Down
       Modulation:      N/A
       Annex Mode:      N/A
==========================================================================

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @hjonker 

Dat met dagdelen opgeven en wachten duurt meestal best lang. Je zou zelf elke dag eens kunnen bellen met Guidion op telefoonnummer 020-3232767 om te kijken of er een plekje beschikbaar is.

Reputatie 7
Badge +16

@hjonker Ik heb meteen voor je gebeld met de afsprakenlijn want het is vreemd dat je nog geen reactie hebt ontvangen op de voorgestelde tijdvakken. De telefoniste gaf aan dat je inderdaad voorgestelde tijdvakken diende te selecteren omdat de agenda op dat moment vol was; ik heb gevraagd hoe lang het nog kan duren en je zult binnen enkele dagen een voorgestelde afspraak ontvangen per e-mail - dit komt doordat de agenda's volgepland zijn en er geen directe datum vastgepind kon worden. Sorry voor het ongemak!

Ik begin me af te vragen of monteur iets kan doen, sinds mijn laatste bericht heeft de Zyxel modem en mijn eigen modem geen signaal op de lijn.
Ik begin sterk vermoeden te krijgen dat er wat anders aan de hand is dan simpel de aansluiting of modem.

Ondertussen wel een mail gehad voor een afspraak maar is precies op een dag dat me totaal niet uitkomt en had aangegeven dat ze telefonisch afspraak moesten regelen.

Reputatie 7

Hi @hjonker, de monteur gaat er alles aan doen om jou weer online te krijgen! Guidion kan alles binnenshuis uitsluiten als ze bij jou zijn, dus zij kunnen opsporen wat er loos is om dit vervolgens te fixen. Mocht het probleem zich toch buitenshuis afspelen, dan zullen zij de opdracht verder doorzetten. Ik had gehoopt dat de afspraak jou goed uitkwam. Mocht het echt niet lukken op deze dag, dan zou ik zeker even naar Guidion bellen met het verzoek om de afspraak te verschuiven: 088-2000151. Omdat er alweer enkele dagen zijn verstreken, heb ik je zojuist ook van een nieuwe Unlimited Data voucher voorzien. Laat het gerust weten als ik nog iets voor je kan betekenen, want ik help graag! 

Wat verlate reactie van mijn kant door drukte en een kleine vakantie.
Vorige week dinsdag is de monteur langs geweest en heeft eigenlijk niks gedaan maar verbinding is om onduidelijke reden wel hersteld.

Reputatie 7

Hoi @hjonker,

Beter laat dan nooit! Fijn om te horen dat de verbinding inmiddels is hersteld - misschien had de monteur wel zijn magie gebruikt. Het leek inderdaad te gaan om een buitenshuis probleem, wat in de tussentijd leek te zijn opgelost. Geniet in ieder geval van de verbinding en mocht je met een vraag zitten, staan we hier voor je klaar!