Beantwoord

geen verbinding met mijn mailserver bij gebruik wifi

  • 25 October 2018
  • 5 reacties
  • 1080 Bekeken

Sinds19 oktober heb ik een raar problem
Als ik op mijn smartphone of de laptop via wifi van mijn t-mobile thuis probeer de mail op te helen krijg ik een foutmelding, kan geen verbinding maken met de server. Op mijn desktop met vaste internetverbinding geen probleem. Ben ik op mijn werkadres, dus met ander wifi (via KPN) heb ik geen probleem. E-mails die lopen via Gmail ondervinden geen probleem.
icon

Beste antwoord door Sander 7 December 2018, 14:19

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Gebruik je op je desktop dezelfde mail programma's als op je laptop en smartphone?
Welke programma's zijn dat? En welke besturingssystemen gebruik je?
Om welke mailbox gaat het?
Op mijn desktop outlook 2016, op de laptop outlook 2013 Op de smartphone gmail app. Desktop en laptop windows 10, smartphone android 8.0.
Ga ik van wifi af, dus op laptop bedraad of smartphone via mijn t-mobile abonnement dan haal ik alle mails gewoon binnen. Ga ik op wifi dan krijg ik constant dat er geen verbinding met de server gemaakt kan worden. Zoals ik al zei, als ik op mijn werkadres ben met kpn router geen probleem met wifi. Heb harde reset gedaan, alles opnieuw ingesteld echter met hetzelfde resultaat
Reputatie 7
Hi biek12, hmm dat is vreemd. Bij een zoektocht op internet kom ik dit specifieke probleem vaker tegen bij meerdere providers maar nergens dé oplossing. Als het met je desktop wel werkt dan kan je de e-mail instellingen van je laptop en smartphone misschien naast elkaar leggen om te kijken waar het verschil in zit. Op onze website vind je alle e-mail instellingen voor de verschillende besturingssystemen en e-mail programma's. Ik ben wel heel benieuwd waar het nu precies mis gaat!
Heeft T-Mobile soms een non T-Mobile server die niet verzend via poort 110 ?
Reputatie 7
Hoi @biek12

Via poort 110 ontvang je e-mail. Voor de zekerheid plaats ik hieronder alle poorten die wij adviseren:

Ontvangen van e-mail (POP,IMAP):
  • IMAP e-mailserver: mail.t-mobilethuis.nl
  • (standaard gebruikt op bijv. iPhone, Ipad):
  • Poort 143 - zonder beveiligde verbinding (SSL)
  • Poort 993 - met beveiligde verbinding (SSL)
  • POP3 e-mailserver: pop3.t-mobilethuis.nl
  • (standaard gebruikt door bijv. Outlook):
  • Poort 110 - zonder beveiligde verbinding (SSL)
  • Poort 995 - met beveiligde verbinding (SSL)
Versturen van e-mail (SMTP):
  • SMTP e-mailserver: smtp.t-mobilethuis.nl
  • Poort 25 - Versturen van e-mail kan zowel zonder als mét wachtwoord (geauthentiseerd). Van buiten het T-Mobile netwerk maximaal 500 e-mails per dag geauthentiseerd.
  • Poort 465 - Versturen van e-mail via een beveiligde verbinding (SSL) met wachtwoord. Van buiten het T-Mobile netwerk maximaal 500 e-mails per dag geauthentiseerd.
  • Poort 587 - Versturen van e-mail kan zowel zonder als mét wachtwoord (geauthentiseerd) met optioneel TLS. Van buiten het T-Mobile netwerk maximaal 500 e-mails per dag geauthentiseerd.
  • Poort 2525 - Zonder wachtwoord e-mail versturen. Maximaal 50 e-mails per dag (is bedoeld voor bijvoorbeeld scanners of printers die geen authenticatie ondersteunen).


Kun je checken of je deze gebruikt op je laptop zowel als je desktop? Ik ben heel benieuwd wat de oplossing is voor dit vraagstuk!

Reageer