Beantwoord

Geen verbinding sinds 1-10 ~13:00

  • 1 October 2020
  • 5 reacties
  • 301 Bekeken

Sinds 13:00 vandaag hebben wij geen verbinding meer thuis via de glasvezel, dit is omgeving Nijkerk.

Alle verbindingen zijn bedraad getest en de Huawei modem geeft aan: “Internet is unavailable”.

We hebben de modem en de media converter al enkele malen herstart zonder resultaat. Op de mediaconverter branden 5 van de 6 lampjes, alleen het lampje linksonder waar FO onder staat brandt niet. Krijg geen contact met de klantenservice, verbinding wordt verbroken.

 

 

icon

Beste antwoord door Sander 3 October 2020, 11:11

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7

Hi @jurjen_,

 

Ik help je hier graag mee! Ik zie dat er vandaag al een monteur bij jou langs komt om de verbinding te controleren. Houd je ons op de hoogte? 

Hallo Sander,

Bedankt voor het checken. Helaas was de monteur zoals verwacht snel klaar aangezien er geen licht binnen komt.

Nu snap ik wel hoe de glasvezel wereld in elkaar zit dus is er enige indicatie of invloed uit te oefenen wanneer er een monteur voor KPN aan de slag gaat met het oplossen van de storing? Jullie hebben het vast al 1000 keer gehoor maar thuis werken internet etc etc. 

Reputatie 7

Hi @jurjen_, we hebben afgelopen zaterdag ook de bevindingen van de monteur ontvangen en we gaan de verbinding vanaf de centrale controleren. Ik kan dit niet voor je versnellen maar we gaan er voor zorgen dat je zo snel mogelijk weer online bent!

Goedemiddag,

Inmiddels hebben we een periode weer internet gehad na een onaangekondigd bezoek van monteurskoppel. Helaas is de verbinding net op dezelfde manier weer weggevallen dus het FO lampje brandt niet. Herstart heeft geen effect.

Kan hier actie op ondernomen worden en is er bekend wat de oorzaak van dit probleem is? Zoals jullie weten is internet ondertussen best belangrijk dus voor mij wel een reden om bij dit soort periodes van uitval op zoek te gaan naar alternatieven. No hard feelings verder, maar ik heb gewoon geen zin in dagen zonder internet.

Alvast bedankt voor de reactie!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @jurjen_, sorry voor het ongemak! We hebben afgelopen zondag op maandag verbindingsproblemen gehad in onder andere Nijkerkerveen. Hierdoor bleef tot maandagavond (omstreeks 19:50) de verbinding wegvallen/offline. 

Inmiddels is dit hersteld en zou je met een herstart van het modem en de Media Converter weer online moeten komen. Laat me weten of het lukt, anders help ik je graag verder!

Update: eerst kon ik je modem niet uitlezen, maar een nieuwe lijnmeting geeft aan dat je alweer twee dagen online bent. Dat is fijn. Mocht ik toch nog bij iets kunnen assisteren, laat het me alsjeblieft weten. Stay safe!

Reageer