Beantwoord

geen vrijgave dhcp

  • 26 September 2022
  • 10 reacties
  • 171 Bekeken

Goedemiddag,

 

wij zijn sinds 12 september overgestapt van KPN naar TMT (glasvezel). Wij maken gebruik van een eigen router welke rechtstreeks is aangesloten op de media converter. Helaas hebben wij nog steeds geen werkende internet verbinding en bij de klantenservice kom ik ook niet verder. Naar mijn weten hebben wij alle instelling in de router goed staan, ook de Vlan 300, maar toch staat er in de router nog "Your ISP's DHCP does not function properly". Het lijkt mij dat wij geen IP adres toegewezen krijgen en daardoor ook geen internet verbinding. Is er iemand die dit zelfde probleem heeft? Wij wonen in Rosmalen ('s-Hertogenbosch) en er zijn naar mij weten ook geen storingen in deze regio.

Ik hoop dat ik dit snel opgelost kan krijgen aangezien mijn vrouw en ik beide thuiswerken en derhalve ook zeer afhankelijk zijn van een werkende internetverbinding.

Wellicht goed om te vermelden: de TMT router is niet uit de doos gekomen, maar gelijk opgeborgen. Ik weet niet of dat nog een rol van betekenis heeft?

 

Alvast bedankt voor de reactie en het meedenken!

 

Gr Christian

icon

Beste antwoord door eric 26 September 2022, 19:05

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hi @Christian1984

Welke lampjes branden er op de MC/ONT? 

Werkt het wel als je de Zyxel aansluit? Makkelijkste test om te kijken of het aan de verbinding ligt of je eigen router ;) 

Reputatie 7
Badge +3

@Christian1984

Welkom op het forum.

Zodra een aansluiting is opgeleverd door een monteur, moet eerst het TMT modem aangesloten worden. Dit heeft te maken met het aanmelden / registreren van de aansluiting, daar zit dan ook hoogstwaarschijnlijk de ‘kink in de kabel’.

Wat gebeurt er als je wel het TMT modem even tijdelijk aansluit?

EDIT: Zie dat TechRacing93 ook al  de hint naar het aansluiten van het TMT modem verwijst.

Hi @TechRacing93 en @Pieter_B ik heb de Zyxel er aan hangen, maar krijg een rode wereldbol. Verder laat de MC slechts twee lampjes “aan” zien; power en ethernet.

Bij ons is niet de MC van TMT geinstalleerd, maar de standaard converter van reggefiber.

Reputatie 7
Badge +14

Dan is het echt afwachten totdat de monteur is geweest.  Bij glasvezel opleveringen is dat verplicht.  Die zorgt voor de juiste (administratieve) proces stappen en daarna kun je met eigen apparatuur aan de slag.

Hi @eric,

Dat hebben zij mij telefonisch (ik heb ongeveer 10x met T-mobile gebeld) niet verteld toen ik Guidion annuleerde. Zonder Guidion om de administratieve stappen af te handelen kunnen wij geen internet krijgen? Begrijp ik dat dan goed?

 

gr

Reputatie 7
Badge +14

Guidion moet altijd langskomen, soms voor administratie,  soms voor verbinding in de wijkcentrale etc... maar het is normaal geen optionele stap.

Naar aanleiding van jouw reactie heb ik direct een afspraak met Guidion gemaakt. Hopen dat het daarna wel werkt.

Reputatie 7
Badge +14

Goed plan. Dit is de juiste stap om nu zo snel mogelijk online te komen op het t-mobile netwerk. 

Goedemiddag,

Guidion is zojuist geweest en binnen vijf minuten werkte alles. De monteur moest inderdaad even “administratief” wat afwerken.

 

Thnx allemaal!

Reputatie 7
Badge +14

Fijn dat te horen. Dan kun je weer je eigen apparatuur gebruiken.

Reageer