Beantwoord

Geen WAN na kort uitzetten van DrayTek 2132

  • 19 April 2020
  • 6 reacties
  • 304 Bekeken

Beste allemaal,


sinds deze week heb ik problemen met de internet verbinding. Ik ben bezig met verbouwing en men moet af en toe de stroom uitzetten. Daarmee wordt ook de router Draytek 2132 uitgezet. Na het aanzetten is er tussen 7-10 uur lang geen WAN verbinding, dus geen internet. Zeer frustrerend om zonder internet verbinding te zitten gezien de omstandigheden wegens de coronaproblematiek, het thuiswerken en het digitaal werken van mijn schoolgaande kinderen.
ik heb al drie keer gebeld, er is o.a. Factory reset gedaan. Dit heet geen effect om binnen korte periode wan verbinding/ip adres te krijgen. Dit is mij nooit eerder overkomen dat het zo lang duurt om WAN verbinding te krijgen. 

Is er een oplossing voor dit probleem? 

Mvg,
Igor

postcode 3059PG

icon

Beste antwoord door Sander 19 April 2020, 12:03

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7

Normaal gesproken is de Draytek in 15sec online.

is de stroom er langer als een half uur er af geweest ?

Reputatie 7

Hi @Strumicanec,

 

Ik denk graag mee! Dit stappenplan helpt in de meeste gevallen direct om de verbinding te herstellen: Stappenplan geen internet

 

Vooral het opnieuw herstarten van het modem blijkt vaak de oplossing. Laat je weten wat het effect is bij jou? Werkt het nog niet, laat je dan weten welke lampjes er branden op het modem? Toto slot kun je ook nog een fabrieksreset uitvoeren: handleiding fabrieksreset

Reset verhelpt het probleem niet. Alle lampjes branden behalve WAN. Na ca 7-10 uur krijg ik opnieuw verbinding, WAN. Bij een herstart moet ik opnieuw 7-10 uur lang wachten zonder internet wan verbindin 

Reputatie 7
Badge +1

Het is niet mogelijk om voor nood b.v. een verlengsnoer naar de garage of schuur te leggen, of andere plek waar de stroom er wel op blijft?

 

Ik heb het in de meterkast hangen, andere plek heeft geen zin. De verbinding viel vanochtend weg terwijl er wel constant stroom is. En Ik heb nog geen interenet

Reputatie 7

Even de stroom van het modem halen zou geen probleem mogen zijn, @Strumicanec. Voor nu wil ik je vragen nog 1 keer het modem kort van de stroom te halen. Blijft het modem offline, dan ga ik voor je aan de slag! 

Reageer