Beantwoord

Gisteren aangesloten, nog geen werkende verbinding.

  • 30 December 2021
  • 7 reacties
  • 108 Bekeken

  

Gisteren monteur langs geweest om de verbinding op te leveren. Na installatie was er wel signaal maar geen data. Monteur heeft dit nog geprobeerd op te lossen maar kon het helaas niet zelf oplossen. Wel heeft hij een ticket aangemaakt om het verder op te lossen.

Vandaag een mail met het bericht dat het probleem verholpen is. Ik heb wel prima downloadsnelheid, maar upload is dusdanig laag dat de gehele verbinding onbruikbaar is. Onderstaand een screenshot van een van de speedtests die ik gedaan heb. Zowel bekabeld (onderstaand) als wifi op verschillende apparaten geeft qua upload exact hetzelfde resultaat.

Ik heb toen allerlei combinaties geprobeerd van apparatuur resetten/aan en uit zetten. Soms was het resultaat dat de gehele verbinding verdwenen was en verder was het elke keer hetzelfde resultaat als in de onderstaande speedtest. Het gaat hier om regio Groningen.

 

Als dit hetzelfde probleem is als in andere topics over de uploadsnelheid, hoe lang heeft het geduurd voordat er een redelijke oplossing is gekomen?

Als dit mogelijk een ander probleem is, wat kan ik aanleveren om hier meer inzicht in te krijgen?

 

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 31 December 2021, 11:02

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @SoestVanS 

Zou je ook eens een foto willen plaatsen van het glasvezelaansluitpunt en de mediaconverter?

Hallo @SoestVanS 

Zou je ook eens een foto willen plaatsen van het glasvezelaansluitpunt en de mediaconverter?

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @SoestVanS,

Fijn dat je al veel hebt geprobeerd, dat maakt het oplossen een stuk makkelijker!

Op zich komt het hier en daar wel eens voor dat de uploadsnelheid een stuk verschilt, alleen zie ik zelden een uploadsnelheid die echt de nul raakt. Geen zorgen, ik verwacht dat ook dit zeker op te lossen is.

In de tussentijd van jouw bericht en mijn reactie lijkt het alsof je nog een aantal zaakjes geprobeerd hebt met de verbinding, hopelijk gaat het inmiddels beter met de uploadsnelheid?

In ieder geval heb ik alvast een rapport uitgezet naar de technische dienst. Zij zullen jouw verbinding, in samenspraak met de lijnbeheerder, eens goed onder de loep nemen.

Ik verwacht dat wij in de loop van komende week jou meer kunnen vertellen én jou een adequate oplossing kunnen bieden zodat je giga-snel het nieuwe jaar in kan! :wink:

Hoi @SoestVanS,

Fijn dat je al veel hebt geprobeerd, dat maakt het oplossen een stuk makkelijker!

Op zich komt het hier en daar wel eens voor dat de uploadsnelheid een stuk verschilt, alleen zie ik zelden een uploadsnelheid die echt de nul raakt. Geen zorgen, ik verwacht dat ook dit zeker op te lossen is.

In de tussentijd van jouw bericht en mijn reactie lijkt het alsof je nog een aantal zaakjes geprobeerd hebt met de verbinding, hopelijk gaat het inmiddels beter met de uploadsnelheid?

In ieder geval heb ik alvast een rapport uitgezet naar de technische dienst. Zij zullen jouw verbinding, in samenspraak met de lijnbeheerder, eens goed onder de loep nemen.

Ik verwacht dat wij in de loop van komende week jou meer kunnen vertellen én jou een adequate oplossing kunnen bieden zodat je giga-snel het nieuwe jaar in kan! :wink:

Goedemiddag, ik kom net weer thuis en ik heb nu helemaal geen verbinding meer. Het PON lampje knippert weer net als even na de aansluiting van de monteur. Wel heb ik vanochtend bericht gekregen (van zowel KPN als Tmobile) dat mijn aansluiting bij KPN stop is gezet vanaf vandaag en dat ik vanaf vandaag pas overgezet zou zijn, terwijl deze datum eerst op 28-12 stond. Wellicht dat dit er iets mee te maken heeft.

Reputatie 7
Badge +16

@SoestVanS Bedankt voor het doorgeven en sorry dat nu de hele verbinding eruit geklapt is. Ik geef het meteen door aan onze techneuten. Zou je de converter eens willen resetten, alsjeblieft? Ik heb een aanpassing in de verbinding gedaan door een reprovisie uit te voeren op het modem zodat er een nieuw signaal wordt aangemaakt. Kun je straks een checken of het daarmee weer online is?

@SoestVanS Bedankt voor het doorgeven en sorry dat nu de hele verbinding eruit geklapt is. Ik geef het meteen door aan onze techneuten. Zou je de converter eens willen resetten, alsjeblieft? Ik heb een aanpassing in de verbinding gedaan door een reprovisie uit te voeren op het modem zodat er een nieuw signaal wordt aangemaakt. Kun je straks een checken of het daarmee weer online is?

Goedenavond, ik heb dit zojuist geprobeerd. Helaas lijkt het erop dat er niets veranderd is. PON lampje knippert nog steeds en er is geen verbinding.

Reputatie 7

Hi @SoestVanS, dankjewel voor deze terugkoppeling! Ik had ontzettend gehoopt dat dit zou werken. Ik heb dit gelijk als notitie aan het onderzoek toegevoegd en heb één van mijn collega's van de technische dienst aan de mouw getrokken met het verzoek om dit zo snel mogelijk op te pakken. Excuses voor het ongemak!