Beantwoord

Gisteren nieuw extern IP-adres, vandaag weer terug... kom op

  • 18 December 2021
  • 3 reacties
  • 112 Bekeken

Beste T-mobilers,

Gisteren had ik opeens een ander extern IP-adres. OK, dat kan na ~ een jaar.

Maar vandaag heb ik mijn adres van het afgelopen jaar terug. Make up your mind!

 

Af en toe wisselen snap ik, het is en blijft DHCP maar doe me dit ajb niet aan ivm allerhande beveiligingen ok?

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door MarcoVanWeel 18 December 2021, 12:42

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Helaas zijn er maar weinig aanbieders voor particulieren met een statisch/vast IP-adres, zo ook T-Mobile: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/veelgestelde-vragen/kan-ik-een-vast-of-statisch-ip-adres-krijgen/000217238

 

Ik weet niet wat voor ‘beveiligingen’ je aangebracht hebt, gebaseerd op een IP-adres dat T-Mobile volgens de algemene voorwaarden (artikel 20) ten alle tijden aan iemand anders mag toewijzen, maar wellicht is het dan handiger om een DDNS-service te gaan werken. Dan heb je een vaste, onveranderlijke hostnaam die elke 30 of 60 seconden wordt bijgewerkt als er een wijziging in het gekoppelde IP-adres wordt gedetecteerd wordt. Zoek eens op ‘Free DDNS’ of kijk eens hier.

Dit heeft overigens m.i. helemaal niets met ‘slechte service’ te maken, je verwacht kennelijk een dienst die deze provider niet levert (en zelfs niet kan leveren op het moment). Slechte service kun je een provider verwijten, de voorwaarden niet lezen zul je de oorzaak elders voor moeten zoeken...

Reputatie 7
Badge +3

@Hio 

Kritieke beveiligingssystemen moet je i.d.d. niet bij een provider onderbrengen welke je geen 100% garantie kan bieden van een fixed IP, zo’n provider is TMT dus niet. Je kan i.d.d. heel lang hetzelfde IP krijgen, maar dat is nooit te garanderen.

Zakelijk gezien is dat een heel ander verhaal, maar daar hangt dan ook een ander kostenplaatje aan.

De voorwaarden zijn duidelijk van TMT, dus vandaag dit IP .. morgen een ander bij netwerk layout changes …. daarom, hou rekening met het hebben als particulier van een dynamic IP.

DDNS lijkt een oplossing voor dit probleem, maar zou ik zeker niet toepassen op bedrijfskritische beveiligingssystemen … maar dat is m.b.m.

 

Reputatie 7
Badge +14

T-Mobile zakelijk heeft inderdaad een betaalbaar internet pakket met vast ip-adres. Dit kun je dus alleen met een KVK inschrijving afnemen. Bij alle consumenten internet aansluitingen is het een dynamisch IP adres.