Beantwoord

Glasvezel 1gbp/s - max 300 down + 500 up bedraad / geen oplossing


  • Doet lekker mee
  • 47 reacties

Goedemorgen, ik zit met het feit dat mijn 1gbp/s de snelheden bedraad bij verre niet haalt.

Inmiddels is er al een t-mobile monteur langs geweest en constateerde dat a.) bij de T-Mobile installatie toen geen media converter geplaatst werd (!?) en b.) dat de demping via KPN niet goed was. Hij heeft de converter en een nieuw glasvezel kabel geplaatst tussen de ingang en de MC maar kon verder niets doen. Hij heeft wel meteen een melding bij KPN gemaakt. Vandaag was de KPN monteur op bezoek en heeft geconstateerd dat het nieuw geplaatste glasvezel kabel niet juist was (!?). Alle instellingen/metingen volgens KPN waren blijkbaar nu wel goed maar het probleem zou bij T-Mobile liggen; het lijkt op een dichtgeknepen verbinding. Ik haal dus bedraad nog steeds een gemiddelde  snelheid van 300-450 Mbp/s down en 500-650 Mbp/s up. Iemand een idee wat ik nog verder kan proberen? Het cat7 kabel gaat rechtstreeks vanaf de ingang naar mijn eigen router (Amplifi alien), afstand is circa 4 meter. Inmiddels T-mobile opnieuw gebeld en het kan weer een aantal dagen duren voordat de technische dienst contact met me opneemt. 

Alvast bedankt voor het meedenken.

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 24 May 2022, 12:07

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

19 reacties

 

Zou je eens een test kunnen uitvoeren met de Speedtest.net App op een bekabelde PC of laptop? De Speedtest.net App is te downloaden in de smaken Windows en MacOS.

Als je de speedtests uitgevoerd hebt, kun je als je de speedtest.net App open hebt met de toetsencombinatie (in Windows) CTRL C en vervolgens in een reactie hier op de community CTRL V de afbeelding plaatsen. Herhaal deze speedtest ook even met enkele andere servers, een andere server is te selecteren door op de huidige server tussen de grote Go knop en “T-Mobile” te klikken.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @tyson 

Zou je de Zyxel eens terug kunnen aansluiten en met een laptop rechtstreeks aangesloten op de router een speedtest doen middels de Ookla speedtest app?

Je zou het eventueel kunnen testen met meerdere apparaten en ook meerdere testservers.

 

Zou je eens een test kunnen uitvoeren met de Speedtest.net App op een bekabelde PC of laptop? De Speedtest.net App is te downloaden in de smaken Windows en MacOS.

Als je de speedtests uitgevoerd hebt, kun je als je de speedtest.net App open hebt met de toetsencombinatie (in Windows) CTRL C en vervolgens in een reactie hier op de community CTRL V de afbeelding plaatsen. Herhaal deze speedtest ook even met enkele andere servers, een andere server is te selecteren door op de huidige server tussen de grote Go knop en “T-Mobile” te klikken.

 

Dank voor je reactie. Hierbij alvast een resultaat (met de Ookla app voor Mac): https://www.speedtest.net/result/d/432017572

Andere servers brengen ook geen noemenswaardige verbeteringen

Hallo @tyson 

Zou je de Zyxel eens terug kunnen aansluiten en met een laptop rechtstreeks aangesloten op de router een speedtest doen middels de Ookla speedtest app?

Je zou het eventueel kunnen testen met meerdere apparaten en ook meerdere testservers.

Heb ik al gedaan, dezelfde resultaten. Ook nog met de laptop van de t-mobile monteur geprobeerd.

misschien kan een moderator hier ook nog even kort op reageren om de procedure te versnellen?

Reputatie 7
Badge +15

@tyson 

Ook al eens een andere internetkabel tussen mediaconverter en router geprobeerd en tussen router en laptop?

@tyson

Ook al eens een andere internetkabel tussen mediaconverter en router geprobeerd en tussen router en laptop?

ja, idd ok al nieuwe kabelsets gekocht en geprobeerd.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @tyson,

Bedankt dat je al een hele hoop hebt geprobeerd, dat helpt absoluut om het probleem op te lossen! 

Het lastige is dat niet alleen jij al een hele hoop hebt geprobeerd, maar zo te zien wij ook. Daarom durf ik niet te zeggen waar het aan kan liggen, maar ik wil daar wel graag achter komen. Hierom heb ik het onderzoek bij onze technische dienst heropend en uitgebreid.

Wij zullen de komende tijd flink speuren in je verbinding en het netwerk en ik hoop dat wij snel dé oplossing kunnen aanreiken.

Hi @tyson,

Bedankt dat je al een hele hoop hebt geprobeerd, dat helpt absoluut om het probleem op te lossen! 

Het lastige is dat niet alleen jij al een hele hoop hebt geprobeerd, maar zo te zien wij ook. Daarom durf ik niet te zeggen waar het aan kan liggen, maar ik wil daar wel graag achter komen. Hierom heb ik het onderzoek bij onze technische dienst heropend en uitgebreid.

Wij zullen de komende tijd flink speuren in je verbinding en het netwerk en ik hoop dat wij snel dé oplossing kunnen aanreiken.

Bedankt Cal, laat maar weten of ik je verder nog meer informatie kan sturen.

Reputatie 7
Badge +4

Super, bedankt @tyson. 😁

Voor nu weet ik genoeg, ik hoop dat we met de bevindingen van de KPN monteur verder kunnen. In ieder geval laat ik het er niet bij zitten! 

@Cal weet je al iets meer? Ik heb helaas nog niemand gesproken van het technische team..

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @tyson,

Fijn dat je aanklopt voor een update! Wij waren druk in gesprek met de netwerkbeheerder om te achterhalen waar het probleem zich nou toch kan bevinden, alleen merk ik dat het gesprek de afgelopen dagen vastgelopen is. Ik heb weer wat olie op het vuur gegooid en graag sturen wij nogmaals een monteur bij jou thuis langs op onze apparatuur na te lopen en, indien nodig, te vervangen. Ik durf niet te zeggen of dit dé oplossing zal zijn, maar ik wilde graag de impasse doorbreken zodat we in ieder geval voortgang boeken om dit voor je op te lossen. Ik ben hoop dat de monteur veel voor je kan betekenen en hoe dan ook ga ik dit voor je rechtzetten!

Hoi @tyson,

Fijn dat je aanklopt voor een update! Wij waren druk in gesprek met de netwerkbeheerder om te achterhalen waar het probleem zich nou toch kan bevinden, alleen merk ik dat het gesprek de afgelopen dagen vastgelopen is. Ik heb weer wat olie op het vuur gegooid en graag sturen wij nogmaals een monteur bij jou thuis langs op onze apparatuur na te lopen en, indien nodig, te vervangen. Ik durf niet te zeggen of dit dé oplossing zal zijn, maar ik wilde graag de impasse doorbreken zodat we in ieder geval voortgang boeken om dit voor je op te lossen. Ik ben hoop dat de monteur veel voor je kan betekenen en hoe dan ook ga ik dit voor je rechtzetten!

Ok, bedankt @Cal Cal. Ik ben benieuwd. Jammer alleen dat Guidion op dit moment erg druk is en de afspraak pas op 10 juni ingepland kan worden. Ik hoop dat het iets oplevert.

Reputatie 7
Badge +4

Dat is ook langer dan ik had gehoopt, sorry @tyson. Waardevolle informatie zal je afspraak met Guidion zeker opleveren!

Reputatie 7

Start de computer op in veilige modus met netwerk ondersteuning en probeer het nogmaals

Start de computer op in veilige modus met netwerk ondersteuning en probeer het nogmaals

Dank voor je advies maar er is al geconstateerd dat de gewenste snelheid niet eens binnenkomt op het glasvezel modem. De monteur komt er zo aan - derde poging om het op te lossen. Ben benieuwd 🤨 

Dat is ook langer dan ik had gehoopt, sorry @tyson. Waardevolle informatie zal je afspraak met Guidion zeker opleveren!

 

@Cal De monteur is net langs geweest en dit is de uitkomst van zijn onderzoek. Ik ben benieuwd hoe lang dit gaat duren.

Werkbon: 

Klant zit op wba netwerk en haalt de snelheid niet Max 300 download en upload 750 klant heeft mediaconverter ipv gpon. snelheid is bekabeld gemeten graag klant overzetten op gpon netwerk

Reputatie 7

Hi @tyson, merci voor de terugkoppeling! Ik had enorm gehoopt dat het drie keer scheepsrecht zou zijn voor je, maar gelukkig heeft de monteur dit vandaag gelijk doorgezet. Mijn collega's pakken dit dan ook zo snel mogelijk verder op. Een exacte tijdsindicatie durf ik je niet mee te geven, maar mijn collega's proberen dit uiterlijk maandag verder op te pakken. Onze technische dienst rekent momenteel twee dagen als verwerkingstijd, dus ik duim enorm dat dit morgen nog wordt doorgepakt! 🤞

Reputatie 3

Ik had dit ook, nu heb ik 700/500 op wifi :), loste zichzelf op eigenlijk.. ethernet nog niet getest, maar had altijd 100/500 haha.