Beantwoord

Glasvezel abonnement afgesloten, T-mobile kan geen datum aangeven, geen tussentijdse oplossing mogelijk?

  • 22 May 2023
  • 13 reacties
  • 159 Bekeken

Ha!

Binnenkort (zeg maar eind deze week) verhuis ik naar een appartement. Het complex beschikt over glasvezel-aansluitpunten (van KPN) en nog een koperaansluiting. De webshop van T-Mobile geeft vrolijk aan dat glasvezel op mijn adres beschikbaar is.

Ik heb in de winkel een glasvezel abonnement afgesloten, maar in de winkel krijgen ze geen richtdatum te zien m.b.t. wanneer glasvezel aangesloten kan worden. Ze geven aan dat ik ‘mijn mail goed in de gaten moet houden’. Bij de vraag of er een tussentijdse oplossing is, bijv. DSL geven ze aan dat dit niet mogelijk is op mijn adres (dat terwijl de aansluiting er zeker zit).


Hoe meer ik er mee bezig ben, hoe vager het wordt. Wat is er nog nodig om glasvezel aan te leggen als er zowel een aansluitpunt zit én de webshop aangeeft dat het beschikbaar is? Waarom kan er geen DSL op mijn adres? Hoe lang ga ik moeten wachten tot ik uberhaupt internet kan gebruiken in mijn appartement?

 

Iemand hier ervaring mee, of iemand die weet waar/hoe ik dit uit kan zoeken? En is er een tussentijdse oplossing mogelijk?

Dank!

icon

Beste antwoord door eric 22 May 2023, 16:44

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @luukloon 

Wanneer er glasvezel beschikbaar is op een adres dan is het niet meer mogelijk om gebruik te maken van DSL internet, deze zal dan ook over een X aantal maanden uitgeschreven worden.

Hallo @luukloon 

Wanneer er glasvezel beschikbaar is op een adres dan is het niet meer mogelijk om gebruik te maken van DSL internet, deze zal dan ook over een X aantal maanden uitgeschreven worden.

Dat begrijp ik, maar wat ik niet begrijp is dat ik geen enkele indicatie krijg van wanneer ik alles om het aan te sluiten thuisbezorgd krijg/wanneer de monteur evt langs gaat komen. Zelfs in de winkel gaven ze aan dat ze normaal gesproken een soort kalender te zien krijgen, maar dat was met mijn bestelling niet het geval. Zo’n beetje de hele winkel werd erbij geroepen, maar niemand wist wat er aan de hand was.

Ik vind het niet erg om eventjes te wachten, maar vind het wel fijn om te weten hoe lang dat ongeveer gaat duren. Zeker omdat glasvezel dus al én beschikbaar, én aanwezig is in mijn pand.

Reputatie 7
Badge +14

Dat laatste is nog geen zekerheid. Dat je het kan bestellen wil nog niet zeggen dat het glasvezelkastje al in de woning zit.Of heb je het al wel gezien? In dat geval is e.e.a. meestal  binnen w weken rond. 

Maar als er in een appartementencomplex nog heen glasvezelkastje in elke meterkaat zit kan dat nog een langer project zijn, waardoor er nog geen data in de my-tmobile omgeving staat.

Dat laatste is nog geen zekerheid. Dat je het kan bestellen wil nog niet zeggen dat het glasvezelkastje al in de woning zit.Of heb je het al wel gezien? In dat geval is e.e.a. meestal  binnen w weken rond. 

Maar als er in een appartementencomplex nog heen glasvezelkastje in elke meterkaat zit kan dat nog een langer project zijn, waardoor er nog geen data in de my-tmobile omgeving staat.

Het appartementencomplex deelt de meterkast met alle appartementen. In die meterkast hangen voor elk appartement aansluitpunten voor glasvezel. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @luukloon, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Om je uit enige onzekerheid te halen, heb ik opgezocht wat het zogeheten “opleverscenario” op jouw adres is. Het opleverscenario is: hoe ziet de oplevering eruit en waar loopt de aannemer eventueel tegenaan bij de aansluiting; oftewel in hoeverre kan er zonder problemen aangesloten worden en wat is de status van de glasvezelaanleg op het adres? Het scenario ziet er bij jou als volgt uit: de aansluiting heeft een langdurige obstructie. De aannemer zal proberen binnen het bouwproject de obstructie te verhelpen en weer
in te plannen. De order (glasvezelaanvraag) zal geaccepteerd worden, maar pas doorgezet worden naar de aannemer als de obstructie opgelost is. Ik heb op dit moment geen inzage in wat die obstructie inhoudt en wat het tijdsverloop is. Wij krijgen hier een melding van zodra de uitvoerder het opgepakt heeft. 

Hoi @luukloon, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Om je uit enige onzekerheid te halen, heb ik opgezocht wat het zogeheten “opleverscenario” op jouw adres is. Het opleverscenario is: hoe ziet de oplevering eruit en waar loopt de aannemer eventueel tegenaan bij de aansluiting; oftewel in hoeverre kan er zonder problemen aangesloten worden en wat is de status van de glasvezelaanleg op het adres? Het scenario ziet er bij jou als volgt uit: de aansluiting heeft een langdurige obstructie. De aannemer zal proberen binnen het bouwproject de obstructie te verhelpen en weer
in te plannen. De order (glasvezelaanvraag) zal geaccepteerd worden, maar pas doorgezet worden naar de aannemer als de obstructie opgelost is. Ik heb op dit moment geen inzage in wat die obstructie inhoudt en wat het tijdsverloop is. Wij krijgen hier een melding van zodra de uitvoerder het opgepakt heeft. 

Thanks Jason, dat verduidelijkt het e.e.a. alvast. 
 

Tot de tijd dat dit verholpen is zijn er dus geen andere manieren om vast internet te krijgen/gebruiken in mijn appartement?

Reputatie 7
Badge +16

@luukloon Heel graag gedaan, ik ben blij (ondanks de ietwat tegenvallende oplevermelding) dat je hiermee toch een begin aan informatie vergaard hebt! 😄

Wat betreft andere manieren om (vast) Internet thuis te krijgen: niet echt, tenzij er een aanbieder is die bijvoorbeeld een maandelijks opzegbaar contract aanbiedt. Wat heb je momenteel thuis of nog niets? Ik kan je wel een voucher voor Unlimited Internet aanbieden, alleen dat gaat pas op het moment dat jouw passieve opleverdatum (plandatum) bekendgemaakt is.

@luukloon Heel graag gedaan, ik ben blij (ondanks de ietwat tegenvallende oplevermelding) dat je hiermee toch een begin aan informatie vergaard hebt! 😄

Wat betreft andere manieren om (vast) Internet thuis te krijgen: niet echt, tenzij er een aanbieder is die bijvoorbeeld een maandelijks opzegbaar contract aanbiedt. Wat heb je momenteel thuis of nog niets? Ik kan je wel een voucher voor Unlimited Internet aanbieden, alleen dat gaat pas op het moment dat jouw passieve opleverdatum (plandatum) bekendgemaakt is.

Ik verhuis er naartoe en heb/had nog geen vast internet-abonnement. Dus op het moment heb ik thuis niets… Dat wordt dan denk ik mijn telefoonabonnement op onbeperkt internet zetten en via hotspots werken tot glasvezel beschikbaar is. 
 

Mocht daarin iets mogelijk zijn vind ik dat natuurlijk alleen maar fijn!

Reputatie 7
Badge +16

Aah ik snap het, dat maakt het natuurlijk wel gecompliceerder, sorry! Zodra er een plandatum bekendgemaakt is, wil ik je vragen hier nog een bericht achter te laten, dan zorg ik meteen voor dat we je een paar van die vouchercodes toesturen zodat je in ieder geval via de mobiele hotspot online bent in je nieuwe huis. Gefeliciteerd met je nieuwe woning trouwens! 😄🏡

Ik heb momenteel een soort gelijk probleem. De glasvezelaansluiting stond op de planning voor week 34, 2023 bij het afsluiten van het abonnement. Nu staat deze op augustus/september. Telefonisch ben ik doorverwezen naar Open Dutch Fiber. Deze gaven aan dat er momenteel nog geen zicht is op aansluiting, geen planning bekend. En dat dit eventueel nog maanden (tot jaar) kan duren voor het volledige project/buurt is aangesloten (in huis). 
 

Gezien de nogal ruime aansluit indicatie. Vroeg ik me af wat er voor mijn situatie mogelijk zou zijn qua internet/tv aansluiting in de tussentijd? Die op korte termijn werkzaam is? (+/- 2 weken) Ziggo kan mij aansluiten op DSL, binnen 3 werkdagen. Maar dan zit ik vast aan een jaarcontract en zal ik dus mijn abonnement bij t-mobile moeten annuleren? 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Service, ik ben direct voor je gaan kijken naar alternatieven en gelukkig kunnen we op jouw adres ook DSL leveren! Je sluit dan een heel nieuw DSL abonnement bij ons af, maar zodra het glasvezel beschikbaar is kunnen we jou hier gelijk op overzetten. Zo zit je niet vast aan DSL op het moment dat het glasvezel ook op jouw adres beschikbaar is. Als je hier gebruik van wil maken, moet er een hele nieuwe bestelling geplaatst worden. Aangezien er op dit moment al een bestelling loopt, zal elke nieuwe bestelling die je doet automatisch geannuleerd worden. Mocht je op dit moment een DSL bestelling willen plaatsen, zal de huidige bestelling eerst geannuleerd moeten worden. Vervolgens kan je via onze website gelijk een nieuwe bestelling plaatsen. Laat je het me weten als je hulp nodig hebt met het annuleren van de bestelling? 

Hi @Service, ik ben direct voor je gaan kijken naar alternatieven en gelukkig kunnen we op jouw adres ook DSL leveren! Je sluit dan een heel nieuw DSL abonnement bij ons af, maar zodra het glasvezel beschikbaar is kunnen we jou hier gelijk op overzetten. Zo zit je niet vast aan DSL op het moment dat het glasvezel ook op jouw adres beschikbaar is. Als je hier gebruik van wil maken, moet er een hele nieuwe bestelling geplaatst worden. Aangezien er op dit moment al een bestelling loopt, zal elke nieuwe bestelling die je doet automatisch geannuleerd worden. Mocht je op dit moment een DSL bestelling willen plaatsen, zal de huidige bestelling eerst geannuleerd moeten worden. Vervolgens kan je via onze website gelijk een nieuwe bestelling plaatsen. Laat je het me weten als je hulp nodig hebt met het annuleren van de bestelling? 

 

Bedankt voor je reactie. Graag zou ik dan mijn huidige (glasvezel) bestelling annuleren. En hiervoor zou ik ook graag je hulp willen gebruiken. Zodat ik z.s.m. de DSL bestelling kan plaatsen.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Service, ik heb het meteen voor je in orde gemaakt! Je kunt nu DSL aanvragen. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijne dag! 😊

Reageer