Glasvezel DHCP probleem op Internet VLAN 300


Gisteren heb mijn UDMpro herstart voor een firmware upgrade. Zins dien krijgt mijn router geen op van Tmobile meer. Als de modem van Tmobile plaats bij deze op rood staan. Heeft Tmobile vlan 300 nu aangepast ? Ik heb een melding gemaakt bij tmobile maar ze gaan past over 5 dag dit in behandeling nemen. Weet iemand of Vlan 300 active is of moet mijn apparatuur aanpassen naar een andere vlan voor internet op eigen apparatuur ?? 


This topic has been closed for comments

49 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @rlachman1985 

Als je de Zyxel aansluit op de mediaconverter of ISRA punt en de wereldbol blijft rood dan lijkt er een storing te zijn.

Op een eigen router is 300 het internet VLAN.

De wereldbol blijft op rood staan. 

Reputatie 7
Badge +15

@rlachman1985 

Mediaconverter > Zyxel dus zonder je eigen router? Welke lampjes branden, knipperen of zijn uit op de mediaconverter?

Mijn UDM pro staat zo ingesteld. Maar geen ip adres van Tmobile 

Het maakt niet uit welke apparaat achter de media converter hangt beide krijgen geen op adres van Tmobile 

Hier exact hetzelfde sinds vandaag. Bij mij gebeurt met een 'normale’ UDM. Sinds vanmiddag geen internet meer op VLAN tag 300, daarna Zyxel er neer gezet i.p.v. UDM en die gaf internetverbinding aan met een rood lampje.

Beste lezer, 

Indien iemand een oplossing heeft. Willen jullie dit graag delen. Ik heb zelfs mijn UDM een factory reset gegeven en alles opnieuw op gezet maar geen succes. 

Reputatie 7
Badge +15

@anoniem34365432 

UDM resetten en opnieuw instellen was de oplossing bij een andere user met hetzelfde probleem.

@rlachman1985 misschien helpt dat bij jou ook.

Ok ik zal het vandaag nog een keer proberen.. 

De reset van de udm pro heeft het probleem niet verholpen. 

Reputatie 7
Badge +15

@rlachman1985 

Sorry, ik was vergeten dat als je de Zyxel aansluit op de mediaconverter dan doet de Zyxel het ook niet, welke mediaconverter heb je en welke lampjes zie je daarop branden knipperen of uit?

Wat ik raar vindt is dat de zyxel modem niet online komt.  

 

Reputatie 7
Badge +15

@rlachman1985

Knippert dat PON lampje op de Huawei ONT? Zo niet dan is er wel gewoon een werkende verbinding.

Indien hij knippert dan is het probleem niet bij jou maar buitenshuis.

De PON lampje knippert. 

Reputatie 7
Badge +4

De PON lampje knippert. 

Hoe snel / vaak knippert het pon ledje?

Correctie: het knippert niet. 

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn Unifi Security Gateway (USG) moest tijdeljk van de stroom en kreeg bij herstart geen IP-adres meer via DHCP. Heeft al bijna twee jaar probleemloos gewerkt. Net als rlachman1985 heb ik mijn USG rechtstreeks aangesloten op de HUAWEI media converter, VLAN 300.

Als ik een DHCP release/renew forceer, zie ik op poort 67 en 68 alleen uitgaande DHCP DISCOVER berichten, maar geen binnenkomende DHCP OFFER etc.

Zojuist heb ik de meegeleverde Zyxel T50 maar eens van zolder gehaald en aangesloten. Ik zie hetzelfde beeld als rlachman1985: een rood lampje bij de wereldbol. Ik heb dezelfde HUAWEI media converter, lampjes POWER, PON en LAN branden permanent, LOS brandt niet.

Ik heb glasvezel, in Den Haag.

Dag Ralph,

ik zit ook in Den Haag. Ik moest mijn UDM herstart wegens software update.

Ik ben al een tijdje aan het prutsen vanmiddag. Omdat we natuurlijk niet het door T-Mobile meegeleverde modem gebruiken, zijn we eerder op onszelf aanwezen.

Ik heb juist de firmware van mijn USG gedowngrade omdat ik ergens op dit forum las dat de laatste firmware stabiliteitsproblemen zou geven met DHCP. Maar nu ik zie dat jij er ook last van hebt, begin ik te vermoeden dat het niet aan mij ligt.

Ralf als jij het glas kabel weghaald van de media converter, is er dan licht op jouw glas ? Want mij is dat niet het geval ? 

Ik hoop toch niet dat ik dit mee ga maken.

Ik ga 1 juli over van kpn naar t-mobile.

Met hetzelfde GPON kastje.

Misschien hebben jullie iets aan deze link. :

https://support.huawei.com/enterprise/en/doc/EDOC1100086667/bbd4b484/indicator-description

Ralf als jij het glas kabel weghaald van de media converter, is er dan licht op jouw glas ?

Ik zie niet echt iets als ik in de kabel kijk, maar bij mijn weten kun je dat ook (nauwelijks) met het blote oog zien.

UPDATE: Zojuist is het weer gaan werken, ik heb een DHCP lease gekregen en ben weer online.

Ralph werkt de verbinding op jouw USG ? Of je Zyxel modem ? 

Ralf als jij het glas kabel weghaald van de media converter, is er dan licht op jouw glas ?

Ik zie niet echt iets als ik in de kabel kijk, maar bij mijn weten kun je dat ook (nauwelijks) met het blote oog zien.

UPDATE: Zojuist is het weer gaan werken, ik heb een DHCP lease gekregen en ben weer online.

Je mag nooit in een active glasvezel kabel kijken.

Je kunt je netvlies beschadigingen.

Pas ermee op het is een laser licht en niet zichtbaar. 

Maar wel gevaarlijk voor je ogen.