Beantwoord

glasvezel en converter geïnstalleerd maar nog geen internet

  • 29 November 2022
  • 8 reacties
  • 211 Bekeken

9 november (3 weken geleden) is bij mij glasvezel in het huis naar binnen gebracht en op de media converter aangesloten.

Tot op heden heb ik nog geen glasvezel internet en hier ook nog geen verdere communicatie over gehad. 

Op de media converter knippert het los lampje rood en de power en lan groen.

 

Ik zou graag een status update ontvangen zodat ik weet wat en wanneer de vervolg stappen gaan zijn en komen.

 

Het heeft niet echt haast aangezien ik nog Tmobile adsl internet heb maar ik wil graag weten waar ik aan toe ben.

 

Met vriendelijke groet:

Robin 

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 30 November 2022, 11:33

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Robin 1987, fijn dat de glasvezel al bij je thuis is aangesloten, nu alleen nog het laatste stapje! Zo te zien is dat laatste stapje de oplevering van de wijkcentrale. Het schijnt dat de wijkcentrale nog niet operationeel is en er nog werkzaamheden vereist zijn. Ik schakel graag de glasvezelafdeling voor je in om je een duidelijk tijdspad te geven. We nemen snel contact met je op voor meer informatie! 😃

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Robin 1987, inmiddels heb ik meer informatie voor je weten te ontfutselen!

Vrijdagmiddag heeft de glasvezelafdeling getracht om je te bereiken, alleen omdat ze je voicemail te pakken kregen deel ik graag nog voor de zekerheid de informatie met je in dit topic. De wijkcentrale is inderdaad nog niet operationeel en de verwachte opleverdatum is 21 december. Houd er graag wel rekening mee dat dit een voorlopige datum is en, zeker met de feestdagen, nog kan verschuiven.

Daarentegen kan ik je ook verzekeren dat wij en de aannemers er alles aan doen om de 21ste te halen en ik hoop je hiermee een prachtige kerst te bezorgen! 😉

Hoi @Robin 1987, inmiddels heb ik meer informatie voor je weten te ontfutselen!

Vrijdagmiddag heeft de glasvezelafdeling getracht om je te bereiken, alleen omdat ze je voicemail te pakken kregen deel ik graag nog voor de zekerheid de informatie met je in dit topic. De wijkcentrale is inderdaad nog niet operationeel en de verwachte opleverdatum is 21 december. Houd er graag wel rekening mee dat dit een voorlopige datum is en, zeker met de feestdagen, nog kan verschuiven.

Daarentegen kan ik je ook verzekeren dat wij en de aannemers er alles aan doen om de 21ste te halen en ik hoop je hiermee een prachtige kerst te bezorgen! 😉

Hoi Carl,

Bedankt voor het uitzoeken.

Mijn adsl voldoet prima dus als het allemaal wat langer gaat duren is het voor mij in ieder geval geen probleem 👍.

 

Met vriendelijke groet:

Robin 

Even een update,

Van een rood knipperend LOS lampje is deze nu veranderd naar een groen knipperend PON lampje.

Het lijkt er dus op dat de wijkcentrale operationeel is maar dat mijn media converter nog niet is aangemeld.

 

Ik heb overigens na de aanleg geen enkel contact gehad (ook niet via voicemail).

 

Met vriendelijke groet:

Robin 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Robin 1987, bedankt dat je ons op de hoogte houdt! We hebben hier te maken met een nieuwe aanleg van glasvezel. In dit scenario kan je een bestelling bij ons plaatsen en wordt er een fictieve plandatum aangemaakt door de netwerkbeheerder. Als alles is aangelegd en klaar is om aangemeld te worden, moet er een afspraak ingepland worden met KPNNetwerkNL. Die afspraak kan je inplannen, via dit telefoonnummer: 088-0063744 - Maandag t/m vrijdag tussen 08.30 - 17.00 uur, om het af te laten maken. Zij regelen ook de verdere afhandeling van de aanleg. 

Het pon lampje is gestopt met knipperen en brand constant.

Heb het modem op de converter aangesloten en alles werkt naar behoren.

Bij speedtest tijdens het tv kijken haalde ik wat mij betreft prima resultaten dus ik neem aan dat hiervoor geen monteur meer nodig is.

 

Met vriendelijke groet:

Robin 

Reputatie 7
Badge +14

Staat in my-tmobile dit abonnement ook actief?

die is inderdaad ook van 100up 30 down naar 100 up en down gegaan.

 

Met vriendelijke groet:

Robin