Beantwoord

Glasvezel haalt behaalde internetsnelheid niet

  • 25 November 2022
  • 12 reacties
  • 232 Bekeken

Eind september is mijn 1000/1000 mbit lijn opgeleverd in mijn nieuwe huis, echter haal ik deze beloofde snelheden (bekabeld) bij lange na niet.

Van de beloofde snelheid zitten alle speedtesten gemiddeld op ± 300 mbit download/950 mbit upload met enkele keren een uitschieten naar ± 500 mbit.

Hierom heb ik begin oktober contact opgenomen met de klantenservice, zij hebben een monteur van Guidion ingeschakeld en deze heeft bij mij thuis op 27 oktober alles gecontroleerd en geconstateerd dat het probleem niet binnen huis ligt. De monteur heeft alle hardware binnen ook een keer geprobeerd te vervangen maar hier lag het probleem ook niet aan.
De monteur zou dit door zetten naar KPN Netwerk en die zouden contact met mij opnemen met meer informatie, helaas heb ik hier tot op heden nog niks over gehoord. Ik heb al meermaals contact gehad met de T-Mobile klantenservice en de vraag gesteld voor een status update, deze konden ze mij telkens niet geven maar ze gaven aan het in de gaten te houden en telefonisch contact op te nemen met mij wanneer meer bekend was. Helaas heb ik tot op heden van T-Mobile ook nog niks gehoord.

Goed om te weten dat het abonnement van T-Mobile eigenlijk op 1 september in zou gaan, echter was de glasverbinding ondergrond verbroken, dit is eind september hersteld en hierna was mijn verbinding actief.

Ik weet niet zo goed waar ik deze vraag moet stellen aangezien ik via de klantenservice niet verder lijk te komen en ik hier zelf mijn vraag in de gaten kan houden zonder dat ik hoef te gissen of ik teruggebeld wordt door een medewerker of niet. Mocht ik hier niet aan het juiste adres zijn verneem ik graag waar ik contact op kan nemen.

icon

Beste antwoord door Cheyenne 5 December 2022, 08:59

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Delerious 

Kan je hier eens een aantal speedtests uploaden met een laptop rechtstreeks aangesloten op de Zyxel met minimaal een CAT5E internetkabel? Hiervoor gebruik je de Ookla speedtest app.

Maak hierbij gebruik van verschillende testservers en eventueel een andere apparaat om te testen.

Reputatie 4
Badge

Mag ik eens vragen, als de klant al aangeeft dat de speedtests bekabeld zijn gemaakt, en als er zelfs al een guidion monteur geweest is die het probleem ook vastgesteld heeft, zelfs na vervanging van alle hardware, wat is dan de toegevoegde waarde om iemand voor de zoveelste keer weer speedtests te laten plaatsen op het forum?

Je kunt toch alleen maar de snelheden zien, en aan het desktop icon zien of de test bekabeld is gedaan. Dat is allang vastgesteld door een guidion monteur, dus waarom dan iemand weer het hele proces van het begin af aan laten doorlopen, dat maakt de hele afhandeling toch alleen maar nodeloos langer? Of mis ik nu iets, dan sta ik natuurlijk open voor een nadere verklaring.

Reputatie 7
Badge +20

@Shilka

Een moderator zou de speedtesten kunnen gebruiken voor verdere onderzoek.

Reputatie 4
Badge

Dat begrijp ik als iemand nog helemaal geen speedtesten heeft laten zien, maar deze fase is toch allang geweest in het onderzoek. Het hele geval zou al doorgezet moeten zijn naar KPN netwerk. Het enige wat je kunt zien is de snelheid en of deze bekabeld getest is, maar dat heeft zowel de klant als de guidion monteur toch al gedaan. Deze gegevens staan toch al lang en breed in de openstaande case. Hebben moderators dan niet de beschikking over de speedtesten van de guidion monteur, of worden de bevindingen van de guidion monteur niet in dit soort cases meegenomen. Of kunnen moderators niet in de openstaande cases van klanten kijken, dan heb ik natuurlijk geen vragen meer. 

Er zijn voldoende speed tests uitgevoerd, ook in het begin heb ik veel extra informatie aan geleverd die gevraagd werd door de klantenservice.

De Guidion monteur heeft meermaals getest binnen huis en hij kwam gemiddeld ook niet hoger dan 350 mbit/s. Dit zal vast wel ergens genoteerd zijn bij Guidion en ik zal het raar vinden als T-Mobile dit niet kan opvragen/controleren.
Naast dat de Zyxel Modem en media converter door de monteur vervangen zijn als test heb ik zelf ook tests uitgevoerd met eigen hardware, helaas heeft dit geen oplossing geboden.

Mocht een moderator alsnog nieuwe speedtests nodig hebben wil ik deze gerust aanleveren wanneer ik in de gelegenheid ben, ik verwacht echter dat dit niks gaat veranderen aan de situatie

Nou, tot op heden nog steeds via geen enkele weg vanuit t-mobile iets te horen gekregen…

Gisteren wel eindelijk contact vanuit KPN netwerk, zou iemand vandaag (03-12) langs komen tussen 12 uur en 17 uur, maar uiteindelijk weer niemand komen opdagen en niks te horen gekregen vanuit KPN waarom.

Hele dag van 12 tot 17 thuis gezeten wachten voor niks.

Mijn geduld begint nu wel op te raken zo.

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @Delerious, dank voor het delen van je ervaring en het up to date houden van dit topic. Sorry voor het ongemak! Ik zie inderdaad dat het ontvangen van speedtesten in jouw geval niet nodig is, toch bedankt voor het meedenken @Waqqas. Het is door de monteur vastgesteld dat er een probleem speelt welke opgelost moet worden door de beheerder KPN NetwerkNL. Ik zie inderdaad dat er voor 3 december een afspraak stond, het spijt me ontzettend dat je hier niets over vernomen hebt. Het onderzoek staat uiteraard nog open omdat wij wachten op een terugkoppeling van de beheerder, dus ik heb dit meteen intern laten weten. KPN NetwerkNL dient zo snel mogelijk een nieuwe afspraak te maken, of de zaak buitenshuis op te lossen.

Weet dat we dit zo snel mogelijk voor je oplossen, maar dat we hierin wel afhankelijk zijn van een andere partij. Ik ga er vanuit dat mijn notitie het bezoek opnieuw in gang zet en bedank je voor je geduld tot zover!

Bedankt voor de reactie, ik begrijp dat dit buiten T-Mobile is maar ik zou het waarderen dat wanneer een medewerker van jullie aan geeft mij op de hoogte te houden dat dit dan ook gebeurt. Er zijn 3 medewerkers geweest die hebben aangegeven mij op de hoogte te houden maar dit vervolgens niet doen.

Een reactie dat het nog altijd bij KPN ligt geeft mij in ieder geval een idee waar het nu op stokt.

Mijn ervaring met KPN netwerk (inmiddels voor de derde keer) is ook gewoon heel beroerd, eerste 2 keer was voor een verbroken glasvezel verbinding die ondergronds gerepareerd moest worden waarbij de monteur 8 uur zou komen en pas om 2 uur ‘s middags komt opdagen en dat die nu helemaal niet komt opdagen.

Maar ik wacht het af, hopelijk neemt KPN Netwerk weer snel contact op :)

Nog altijd niet opgelost, KPN is inmiddels 3 keer langs geweest. Glasvezel aansluiting in huis vernieuwd maar ik haal nog steeds niet de snelheid waar ik voor betaal.

KPN verwijst mij nu door naar T-Mobile.

Reputatie 7
Badge +2

Hoi @Delerious, opmerkelijk om te horen dat de snelheid nog steeds niet in orde is na zoveel monteurs bezoeken, dat is zeker niet gebruikelijk! Ik zie dat KPN NetwerkNL ook al je FTU (glasvezelkast) vervangen zou hebben. Haal je nog steeds de eerder genoemde 350 Mbit/s of liggen de snelheden momenteel wel hoger? In ieder geval is onze technische dienst nog bezig met je onderzoek en ik verwacht dat wij je voor het eind van de week meer laten weten.

Wij laten het hier in ieder geval niet bij zitten, dit komt goed!

Het verschilt, de snelheid gaat nu wel vaker naar +-600 mbit/s terwijl dit eerst constant op +-350 mbit/s bleef hangen en héél incidenteel naar 600+ ging.

Er lijkt dus wel iets verbetering in te zitten maar boven de 650 mbit/s kom ik helaas nog altijd niet terwijl de upload speed wel constant netjes rond de +-900 mbp/s zit sinds het begin dat ik mijn verbinding heb.

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Delerious, heel erg bedankt voor deze aanvulling! Ik wilde dit meteen toevoegen aan het lopende onderzoek, maar ik zie dat die gisteren is gesloten en dat mijn collega’s Guidion opnieuw hebben aangestuurd. Ik zie dat de afspraak inmiddels ook al is ingepland, maar ik had heel erg gehoopt dat dit eerder kon plaatsvinden. Heb je toevallig al contact opgenomen met Guidion om te vragen of ze de afspraak verder naar voren kunnen trekken? Je kunt hen vandaag nog tot 17:30 uur bereiken: 088-2000151. Ik wil namelijk dat je zo snel mogelijk van de juiste snelheid kunt genieten! 

Reageer