Beantwoord

Glasvezel haalt behaalde internetsnelheid niet

  • 25 November 2022
  • 31 reacties
  • 569 Bekeken

Eind september is mijn 1000/1000 mbit lijn opgeleverd in mijn nieuwe huis, echter haal ik deze beloofde snelheden (bekabeld) bij lange na niet.

Van de beloofde snelheid zitten alle speedtesten gemiddeld op ± 300 mbit download/950 mbit upload met enkele keren een uitschieten naar ± 500 mbit.

Hierom heb ik begin oktober contact opgenomen met de klantenservice, zij hebben een monteur van Guidion ingeschakeld en deze heeft bij mij thuis op 27 oktober alles gecontroleerd en geconstateerd dat het probleem niet binnen huis ligt. De monteur heeft alle hardware binnen ook een keer geprobeerd te vervangen maar hier lag het probleem ook niet aan.
De monteur zou dit door zetten naar KPN Netwerk en die zouden contact met mij opnemen met meer informatie, helaas heb ik hier tot op heden nog niks over gehoord. Ik heb al meermaals contact gehad met de T-Mobile klantenservice en de vraag gesteld voor een status update, deze konden ze mij telkens niet geven maar ze gaven aan het in de gaten te houden en telefonisch contact op te nemen met mij wanneer meer bekend was. Helaas heb ik tot op heden van T-Mobile ook nog niks gehoord.

Goed om te weten dat het abonnement van T-Mobile eigenlijk op 1 september in zou gaan, echter was de glasverbinding ondergrond verbroken, dit is eind september hersteld en hierna was mijn verbinding actief.

Ik weet niet zo goed waar ik deze vraag moet stellen aangezien ik via de klantenservice niet verder lijk te komen en ik hier zelf mijn vraag in de gaten kan houden zonder dat ik hoef te gissen of ik teruggebeld wordt door een medewerker of niet. Mocht ik hier niet aan het juiste adres zijn verneem ik graag waar ik contact op kan nemen.

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 5 December 2022, 08:59

Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Wifi en bedraad verschillen altijd @Ilir kodra. Er spelen te veel factoren mee op wifi om X snelheid te garanderen. Op je laptop ziet het er inderdaad niet goed uit, op je PS5 wel. De upload wordt door PSN erg geknepen, als je eens www.speedtest.net opent in de browser van je PS5 en daar de test op doet zul je de upload omhoog zien gaan. Ik wil graag een monteur voor je aansturen, alleen mis ik de screenshot van je commandprompt scherm. Die stap staat in het document. Zou je die nog willen delen? 

 

(De browser op PS5 kun je openen door de link: www.speedtest.net, te sturen naar een vriend via berichten. Dan kun je zelf op de link klikken en opent hij de browser.)

En dit is bedraad hoe kan dit?? 

 

Dit is wifi 

 

En op wifi heb ik leg op m’n ps5 verschillen zijn enorm met bedraad dus meer dan de helft 

Dit is mijn at normaal krijg zonder van Odido naar Odido 

 

 

Dit is als ik van Odido naar Odido doe maar dat is beetje vals spelen eigenlijk want in echt kan dat dus niet 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Ilir kodra, ik mis nog een aantal cruciale stappen uit het document. Zou je die nog met mij willen delen? Dan zal ik een monteur aansturen! 

 

Nee ook niet bekabeld wordt t niet gehaald 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Ilir kodra, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik wil natuurlijk dat je de juiste snelheid haalt, ik zie dat deze test op wifi is uitgevoerd en met een andere app dan wij aanbevelen. Zou je de app van Speedtest.net willen downloaden en ook een bekabelde speedtest willen uitvoeren? Ik ben benieuwd of daar al een knel zit of dat het puur om wifi gaat. Alvast bedankt!

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

 

Beste Odido, hoe kan dit? Ligt er aan jullie modem of??? Ik heb dus 1000 down en 1000 upload maar krijg niet eens de helft van upload 

Reputatie 7
Badge +14

Start dan even je eigen nieuwe topic en lever de gegevens aan die de moderators nodig hebben om een ticket te openen.

Een snelheidklacht kan beter worden behandeld als je een bekabelde verbinding test meestuurt. De instructies hiervoor vind je op de  Odido website.

De computer is met een categorie 5 utpnkabel verbonden 

Reputatie 7
Badge +14

hoi @M.m.bruggeman1982 ,

Het proces met de werkbon is niet fraai, maar zou niet veel veranderd hebben aan jouw situatie. het werkte toen de monteur wegging.

Bij je speedtest is  hetongewoon dat een glasvezel verbinding via een vaste kabel dergelijke snelheden laat zien. Je zegt terecht dat je dit niet via een wifi aansluiting op een telefoon kan meten. Dus hoe is de computer op de router aangesloten?

 

Beste Odido sinds gisteren (17-02-2024) zijn wij overgestapt van kpn naar odido. 

Monteur heeft kpn kastje weggehaald en die van odido aangesloten. Een aantal tests uitgevoerd en ja hoor internet werkte. Vroeg of hij de tvkast nog moest aansluiten, maar ik zei dat kan ik zelf wel. Heeft verder niks meer gevraagd of laten ondertekenen. Blijkt achteraf dus dat hij de werkbon had moet laten zien en tekenen 

De monteur vertrokken en ik het kastje aangesloten. Na aansluiten werkte de tv ook. Echter na een half uur viel alles weg ineens. Modem gereset maar werkt nog steeds niet. Toen maar 2 uur lang alles er uit gelaten en daarna aangesloten en ja hoor alles deed het weer. Helaas maar voor 5 uur lang toen werkte het weer niet. Modem resetten werkte weer niet. Toen alles maar de nacht er uit gelaten.

Nu de volgende dag(18-02-2024) alles weer aangesloten en alles werkt weer voorlopig. 

Dus ik dacht laat ik vandaag de snelheid een controleren. Via de odido app de snelheid tester gebruikt die kwam niet heel hoog. Las toen dat het via de computer betrouwbaarder is. Dus via de computer nogmaals de test gedaan en die was ook niet echt hoog.

Hebben glasvezel en abonnement met 400 up/download snelheid maar de test uitslag was 89.6 upload en 27.9 download hoe kan dit?

Reputatie 7

Hi @Delerious, heel erg bedankt voor deze aanvulling! Ik wilde dit meteen toevoegen aan het lopende onderzoek, maar ik zie dat die gisteren is gesloten en dat mijn collega’s Guidion opnieuw hebben aangestuurd. Ik zie dat de afspraak inmiddels ook al is ingepland, maar ik had heel erg gehoopt dat dit eerder kon plaatsvinden. Heb je toevallig al contact opgenomen met Guidion om te vragen of ze de afspraak verder naar voren kunnen trekken? Je kunt hen vandaag nog tot 17:30 uur bereiken: 088-2000151. Ik wil namelijk dat je zo snel mogelijk van de juiste snelheid kunt genieten! 

Het verschilt, de snelheid gaat nu wel vaker naar +-600 mbit/s terwijl dit eerst constant op +-350 mbit/s bleef hangen en héél incidenteel naar 600+ ging.

Er lijkt dus wel iets verbetering in te zitten maar boven de 650 mbit/s kom ik helaas nog altijd niet terwijl de upload speed wel constant netjes rond de +-900 mbp/s zit sinds het begin dat ik mijn verbinding heb.

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Delerious, opmerkelijk om te horen dat de snelheid nog steeds niet in orde is na zoveel monteurs bezoeken, dat is zeker niet gebruikelijk! Ik zie dat KPN NetwerkNL ook al je FTU (glasvezelkast) vervangen zou hebben. Haal je nog steeds de eerder genoemde 350 Mbit/s of liggen de snelheden momenteel wel hoger? In ieder geval is onze technische dienst nog bezig met je onderzoek en ik verwacht dat wij je voor het eind van de week meer laten weten.

Wij laten het hier in ieder geval niet bij zitten, dit komt goed!

Nog altijd niet opgelost, KPN is inmiddels 3 keer langs geweest. Glasvezel aansluiting in huis vernieuwd maar ik haal nog steeds niet de snelheid waar ik voor betaal.

KPN verwijst mij nu door naar T-Mobile.

Bedankt voor de reactie, ik begrijp dat dit buiten T-Mobile is maar ik zou het waarderen dat wanneer een medewerker van jullie aan geeft mij op de hoogte te houden dat dit dan ook gebeurt. Er zijn 3 medewerkers geweest die hebben aangegeven mij op de hoogte te houden maar dit vervolgens niet doen.

Een reactie dat het nog altijd bij KPN ligt geeft mij in ieder geval een idee waar het nu op stokt.

Mijn ervaring met KPN netwerk (inmiddels voor de derde keer) is ook gewoon heel beroerd, eerste 2 keer was voor een verbroken glasvezel verbinding die ondergronds gerepareerd moest worden waarbij de monteur 8 uur zou komen en pas om 2 uur ‘s middags komt opdagen en dat die nu helemaal niet komt opdagen.

Maar ik wacht het af, hopelijk neemt KPN Netwerk weer snel contact op :)

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Delerious, dank voor het delen van je ervaring en het up to date houden van dit topic. Sorry voor het ongemak! Ik zie inderdaad dat het ontvangen van speedtesten in jouw geval niet nodig is, toch bedankt voor het meedenken @Waqqas. Het is door de monteur vastgesteld dat er een probleem speelt welke opgelost moet worden door de beheerder KPN NetwerkNL. Ik zie inderdaad dat er voor 3 december een afspraak stond, het spijt me ontzettend dat je hier niets over vernomen hebt. Het onderzoek staat uiteraard nog open omdat wij wachten op een terugkoppeling van de beheerder, dus ik heb dit meteen intern laten weten. KPN NetwerkNL dient zo snel mogelijk een nieuwe afspraak te maken, of de zaak buitenshuis op te lossen.

Weet dat we dit zo snel mogelijk voor je oplossen, maar dat we hierin wel afhankelijk zijn van een andere partij. Ik ga er vanuit dat mijn notitie het bezoek opnieuw in gang zet en bedank je voor je geduld tot zover!

Reageer