Sinds 31 december heb ik hetzelfde probleem als een jaar geleden (vorige topic):
- Ik zit op het ODF-netwerk (1Gbps) in Gelderland.
- De Huawei mediaconverter is in orde (PON-lampje brandt groen, LOS-lampje brandt niet).
- Het Zyxel-modem zegt ook dat het in orde is (wereldbol-lampje brandt groen).
- De mediaconverter en het modem zijn meermaals herstart, in de juiste volgorde.
- De Speedtest-app werkt (na een aantal keer proberen), de download is in orde (900+ Mbps), maar de upload blijft op 0 steken.
Vorige keer leek dit een zogenaamd “GPON-probleem” te zijn. Een van mijn buren zou zijn overgestapt naar en aangesloten zijn op het netwerk van T-Mobile, maar nog een oude modem hebben aangesloten op de glasvezel, die mijn verbinding verstoort. De situatie is toen uiteindelijk doorgestuurd naar de netwerkbeheerder KPN, voordat het opgelost kon worden.
Helaas was ik op het moment dat de storing nu weer optrad net op vakantie, en kon ik de huis-oppasser niet opzadelen met het aansluiten van het T-Mobile-modem (ik gebruik normaal een eigen router) en doorlopen van alle diagnose-stappen met de klantenservice.
Vanmorgen heb ik de telefonische klantenservice gebeld en is er een ticket aangemaakt. Ik heb echter nog geen bericht ontvangen om een afspraak met Guidion te plannen.
Mijn vragen op dit moment:
- Kan ik het bericht om een afspraak met Guidion te plannen z.s.m. ontvangen?
- Kan de case niet direct naar de netwerkbeheerder KPN worden doorgezet?
- Hoe kan dit z.s.m. worden verholpen?
Vorige keer heb ik 25 dagen zonder internet gezeten. Ik hoop dat er nu een snellere oplossing mogelijk is.