Beantwoord

Glasvezel Kralingen-West

  • 24 August 2022
  • 6 reacties
  • 132 Bekeken

Reputatie 2

Hallo. Twee weken geleden is er een monteur van Guidion bij mij langs geweest om T-Mobile Thuis te installeren. Echter vertelde hij me dat er 50% kans was op een werkende verbinding, aangezien de glasvezel in Kralingen niet overal goed is gelegd. Je raadt het al, ik kreeg een rood knipperend lampje naast een groene. Volgens de monteur zou de aannemer vorige week van vakantie terugkeren en dan zou het allemaal goed komen. Inmiddels heb ik nog steeds een rood knipperend lampje én heb ik Ziggo opgezegd (al voor de monteur kwam). Laat ik voorop stellen dat het sowieso niet netjes is dat er niet gecommuniceerd is over een falende verbinding, anders had ik even gewacht met Ziggo opzeggen. Maar mijn grote vraag is; wanneer gaat het wél werken?

icon

Beste antwoord door Boris 25 August 2022, 11:24

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7

Hi @sandrahuizer,

Thanks voor je bericht! Ik heb direct gecheckt wat er nu dient te gebeuren. Om de verstoring op te lossen is inderdaad de aannemer aangestuurd. Daarvoor is een afspraak nodig en hebben we je geprobeerd te bellen. We hebben je nog niet te pakken mogen krijgen, maar willen graag met je in contact komen om een afspraak in te plannen. Wil je mij het 06-nummer sturen waarop we je kunnen bereiken. Dat kan via een privébericht, door op mijn naam te drukken. Alvast heel erg bedankt! 

Reputatie 2

Inmiddels zijn we bijna een maand verder. Na een aantal telefoontjes en afspraken nog steeds geen actieve verbinding. Het is echt om moedeloos van te worden.

Maandag 19 sept; Alpha checkt verbinding in meterkast. Er moet iemand komen graven ‘vandaag of morgen, u hoort van ons’. Moet ik daarvoor thuis zijn? ‘Ja.’ Paar uur verder heb ik nog steeds niets gehoord. Waar wacht ik eigenlijk op? Ik bel T-Mobile. ‘Het lijkt me sterk dat dat vandaag nog gaat gebeuren. Ik denk niet dat u daarvoor hoeft thuis te blijven’. Of ik een voucher wil voor onbeperkt data. Die heb ik afgelopen vrijdag al gekregen. Ik uit mijn ongeduld, ik kom niet verder met dit gesprek. Gevraagd wie ik kan bellen. Van Gelder techniek. Zo gezegd, zo gedaan. Maakt een melding in het systeem. Even later belt Alpha om een afspraak voor de volgende dag in te plannen: tussen 16:00 en 18:00.

Dinsdag 20 sept; ik ga eerder weg bij een privé afspraak om op tijd thuis te zijn. Gewacht tot 17:59. Ik zie niemand. Gebeld naar monteur. Zijn collega’s zijn ergens in de straatkast bezig, geeft hij aan. Er is een mogelijkheid dat ze later nog even aanbellen. 19:42. Niemand gezien. Ik bel weer naar de monteur. Neemt niet op, ik krijg wel een sms. Ik vraag om een update. Hij vraagt of ze morgen kunnen komen kijken in de woning of alles het doet. Ik meld dat er nog steeds geen verbinding is. ‘Als we morgen de kabels kunnen aansluiten opnieuw in de kastjes moet het goedkomen’. We spreken af tussen 11:15 en 12:30.
Dus ik ben én voor Jan L*l naar huis gegaan én ik heb nog steeds geen internet en tv. 

Woensdag 21 sept; Om 12:00 komen ze met een paar man sterk aanzetten. Er wordt weer gerommeld in de meterkast, zonder resultaat. Er moet gegraven worden. Men gaat graven. Het is inmiddels 12:45 - ik moet naar mijn werk. Ze geven aan verder te zullen graven en dat ik vanavond als ik thuis kom zelf kan checken of ik verbinding heb. Je raadt het al. Wederom een rood lampje bij thuiskomst. 
 

Vandaag twee keer gebeld met T-Mobile. Geen terugkoppeling gehad over gisteren, niets. Ze zetten het wederom uit. Ik krijg ook nog te horen dat er als status ‘in oplevering’ staat. Ze proberen contact met Alpha te krijgen. Lukt niet. Even later belt Alpha mij zelf. Nu staat er weer een volgende afspraak a.s. dinsdag ingepland. Ik heb bijna geeist dat het voor dit weekend opgelost moet zijn, maar men doet niet aan spoedklussen. Ik ben echt de wanhoop nabij en het vertrouwen is weg. Ik was blijkbaar te goedgelovig om mijn oude Ziggo-abonnement al op te zeggen. Ik wil vooral mensen waarschuwen niet dezelfde fout te maken. EN dat er duidelijk gecommuniceerd had moet worden dat de glasvezelverbinding nog niet optimaal werkt, in plaats van een misleidende mail dat T-Mobile thuis bij je wordt ingestalleerd. Ik geef het nog één kans de volgende afspraak, mocht het weer niet lukken dan zoek ik een andere provider. Dan maar geen glasvezel.

Reputatie 7

Hi @sandrahuizer, dank voor je terugkoppeling en duidelijk omschrijving van het probleem. Ook wij hadden graag gezien dat dit anders liep, dat meen ik oprecht. Wij hebben niets liever dan jou zo snel mogelijk van een werkende verbinding te voorzien. 

Onze Glasvezelexperts zitten direct op de zaak, waardoor de korte lijntjes met de aannemers zijn uitgezet. Dit zorgt ervoor dat alles wat wij weten, ook bij jou terecht komt. Op deze manier hopen we je zo goed mogelijk te kunnen informeren. Wil je ons laten weten hoe de werkzaamheden van aankomende dinsdag zijn gegaan? Ook hier op de Community horen het graag.

Reputatie 2

D

Reputatie 2

Helaas, wederom een grote teleurstelling. Er stond een afspraak tussen 09:00 en 12:00 gepland. Om 09:30 werd ik gebeld dat de monteurs wat vertraging hadden door file. Dat kan natuurlijk. Om 12:00 heb ik nog niemand gezien. Ik bel naar Alpha om te vragen wanneer de monteurs komen, ik krijg te horen dat zij onderweg zijn. Even later belt een monteur zelf; ze  kunnen niet graven door de regen. Een tentje gebruiken is niet mogelijk vanwege een ophoging etc. Ook krijg ik voor het eerst te horen dat mijn onderbuurvrouw weigert mee te werken. Hopende dat de regenbui weg zal trekken anders moet er wellicht een nieuwe afspraak gemaakt worden (geen denken aan). Ik moet tussendoor even weg van huis, dit is geen probleem volgens de monteur, want er zal toch eerst gegraven moeten worden. Gevraagd of hij me op de hoogte kan houden hoe nu verder. 

 

Na 15:00 ben ik weer thuis, geen beweging te zien. (Inmiddels is het al even gestopt met regenen.) Ik bel de monteur of  er inmiddels iets is gebeurd, waarop hij aangeeft zijn collega’s te gaan bellen en mij daarna terug belt. Dit gebeurt niet, wanneer ik later zelf bel wordt er niet opgenomen.  Ik vraag per sms om een update. Het wordt verschoven naar ‘aankomende week ergens’. Ook zullen ze gaan kijken wat ze met de VVE kunnen omtrent de bezwaren van de buurvrouw, want zij worden belemmerd door mevrouw,  ‘al is het een klein beetje’. Fantastisch, weer uren voor niets zitten wachten!

 

Hier hield het voor mij op. Ik heb jullie klantenservice briesend opgebeld en de boel laten annuleren. Ook heb ik de aardige mevrouw aan de andere kant van de lijn een ongevraagd advies gegeven,  en dat is het volgende; neem alsjeblieft andere bedrijven in dienst. Zij schaden oprecht jullie naam. Het interesseert ze echt geen moer als iemand een dag of week langer zonder internet zit. Ik heb al jaren een mobiel abonnement van T-Mobile en daar nog nooit problemen mee gehad. Inmiddels heb ik diensten bij een andere provider besteld. 

Reputatie 7

Hi @sandrahuizer, dank voor je bericht en duidelijke update. Dit is absoluut niet de service die wij voor ogen hebben en wil je daarvoor ook echt mijn excuses voor aanbieden. De feedback die je meeneemt kunnen we dan ook zeker waarderen. Het is aan ons om dit te verbeteren en hoop dat door middel van dit bovenstaande te doen. Mocht je in de toekomst openstaan voor een overgang naar T-Mobile, zal vanuit ons de deur altijd voor je openstaan. Voor nu wens ik je veel geluk bij een andere provider.

Reageer