Beantwoord

glasvezel snelheid op website

  • 27 September 2020
  • 8 reacties
  • 254 Bekeken

Reputatie 1

Mooi hoor, glasvezel. Maar er wordt vooralsnog max 100Mb geleverd.

KPN levert op mijn adres wel 1000Mb 

 

Hoe kn het dat jullie zeggen aan de telefoon dat er 1000 haalbaar is en vervolgens alleen 100 leveren? 
Dan had ik die hele verhuizing afgeblazen.

postcode 1095MD

icon

Beste antwoord door Sander 27 September 2020, 16:41

Bekijk origineel

8 reacties

Dan zit je dus op WBA en is door foutieve/verkeerde voorlichting gezegd dat er 1000 leverbaar is, en dat leveren ze alleen op hun eigen ODF verbinding.

Dan nu de hamvraag, wat staat er in de overeenkomst die je opgestuurd hebt gekregen?

 

Reputatie 1


Natuurlijk is dit misleiding. Je adverteert met 1Gb en levert het vervolgens niet. Maar weer eens bellen met TM om de overeenkomst te herroepen. 

Reputatie 7
Badge +15

Het is inderdaad wat misleidend als je eerst de glasvezel check doet ipv meteen bij het bestellen de postcode check.

Bij de glasvezel check krijg je te zien wat er maximaal geleverd kan worden volgens KPN Fourstack.

Bij de postcode check zie je wat T-Mobile aan kan bieden.

Het zou op zich wel een beetje aangepast kunnen worden zodat het duidelijker is.

Als de postcode check 1 gb aangeeft moeten ze dit ook kunnen leveren lijkt mij.

Maar ik vroeg, wat staat er in de overeenkomst, het contract wat je hebt gehad en waar je mee accoord bent gegaan door het niet te annuleren.

Reputatie 1

In de ovk staat 100 helaas. Zit nog wel binnen de 14dgn herroeping.

Reputatie 7

Hi @drekkween,

 

Ik heb het direct gecontroleerd! Op die startpagina zit inderdaad een fout qua mogelijke snelheid. Zodra je in jouw screenshot klikt op ‘naar de shop’ worden vervolgens de juiste snelheden getoond. Ook op je aanvraag en orderbevestiging is de juiste snelheid gecommuniceerd. 

 

Het verschil in snelheden bij glasvezel komt door de verschillende netwerkbeheerders. Daar waar wij het moeten huren, is de maximumsnelheid 100 Mbps. Dit komt doordat de huurprijzen voor hogere snelheden dermate opgeblazen zijn dat dit niet loont voor T-Mobile, aangezien wij zeer scherpe prijzen hanteren voor onze glasvezelabonnementen. Op het netwerk dat wij zelf beheren, halen we het maximale uit de lijn (1000 Mbps) voor de scherpste prijzen. Ik hoop dat wij op korte termijn ook ons eigen netwerk bij jou mogen uitrollen. Tot die tijd hoop ik dat je aan 100 Mbps voldoende hebt. 

Reputatie 1

Sander, 

 

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. 

Ik kan mij goed voorstellen dat klanten die voor hogere snelheden kiezen, ook graag voor T-Mobile willen kunnen kiezen. Waarom berekenen jullie die hogere prijs niet gewoon door in de situaties waar het om gaat? Nu dwing je de klant om een overstap te maken naar een andere aanbieder. Dat betekent in veel situaties dat ook het mobiele abonnement meegaat. 

 

Zodra mijn contract is afgelopen stap ik met 2 mobiele abonnementen en thuisaansluiting over naar KPN. 

 

Als je omzet wilt maken, bied dan de klant de keuze aan. Nu maken jullie de keuze voor de klant. 

 

En ik ben best bereid om bij T-Mobile te blijven en dit te promoten bij vrienden en kennissen. Dan moet er echter wel perspectief zijn om op snelheden van Ziggo of KPN te kunnen internetten. 

 

Succes!

Reputatie 7
Badge +3

@drekkween 

100Mb bandbreedte is voor de meeste gemiddelde huishoudens al bijna ‘overkill’, dus meestal meer dan toerijkend. Hou er rekening mee dat je niet 100% van elke seconde met 100Mb aan het internet staat te trekken, maar dat dit meestal pieken zijn van een paar seconden.

Daar tegenover zijn er ook steeds meer sites die aan ‘bandwidth throttling’ doen, gezien het optimaal verdelen van alle beschikbare bandbreedte aan hun kant en en het aantal bezoekers. Jij mag dan wel 100Mb hebben, maar de site zal je knijpen tot bijv. max 25Mb piek.

Denk dat veel mensen de indruk hebben, dat als ze iets aanklikken op internet .. dat dan ook altijd met 100Mb naar hun toe komt .. dat is een misvatting die door veel niet technische mensen maar moeilijk is te begrijpen.

REF: How Much Bandwidth Do I Really Need Anyway?

Reageer