Beantwoord

Glasvezel up en down snelheden zijn niet optimaal

  • 21 July 2021
  • 3 reacties
  • 119 Bekeken

Reputatie 2

Sinds een week of 2, haal ik amper de 800 Mb/ps terwijl dit voorheen altijd 900+ was, de download was altijd al iets lager en upload altijd boven de 900, maar nu is dit al een tijdje…

Even ter verduidelijking:

  • Heb 4 test sites geprobeerd (o.a. speedtest.nl)
  • Niets draait op de achtergrond
  • Windows 10 met alle updates
icon

Beste antwoord door Jason van Odido 21 July 2021, 17:13

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @loek6000 

Je laptop/pc is rechtstreeks verbonden met de modem? Doe eens een test in veilige modus om uit te stellen dat het niet aan software ligt dat de snelheid beïnvloedt.

De mediaconverter voor ongeveer 20 seconden van het stroom halen kan je misschien ook eens proberen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @loek6000, in principe heeft Waqqas je al goed op weg geholpen, maar indien je meer hulp kunt gebruiken, neem dan zeker een kijkje in ons nieuwe Wiki-artikel: 


Hiermee kun je de meeste snelheidsissues al oplossen. Om alvast een tipje van de sluier te lichten: test je via de app op speedtest.net?

Reputatie 2

Dat met veilige modus opstarten was een goede, er was een backup bezig via het netwerk die het een beetje 'druk’ maakte…

Het gaat allemaal nu rond de 900 Mb/ps

Wat ik ook merkte, je kan via zo'n snelheid tester verschillende servers kiezen, niet allemaal werken ze optimaal, dit was ook de voornaamste reden dat ik zulke lage snelheden had.

Ik werk trouwens op een pc icm Windows 10

Bedankt allen voor de hulp :)

Reageer