Beantwoord

Glasvezel werkt niet

  • 19 September 2022
  • 6 reacties
  • 295 Bekeken

Beste,

Drie weken geleden is er een Guidion monteur langsgeweest om glasvezel te installeren (kastje ophangen). Er was nog geen signaal van glasvezel en hij gaf aan dat dat binnen een paar uur opgelost zou zijn en hij een ticket had aangemaakt voor een KPN monteur.

Toen er niks gebeurde heb ik naar T-Mobile gebeld en die zeiden dat het 48 uur zou duren. Inmiddels zijn we drie weken verder. Elke keer als ik bel krijg ik iemand anders aan de lijn die verteld dat het binnen 48 uur opgelost wordt.

In onze wijk (Valkenboskwartier in Den Haag) moet VolkerWessels dit geloof ik aansluiten, maar ik heb nog niet echt het idee dat er iets gebeurt is in de afgelopen drie weken. De vorige bewoners hadden werkend glasvezel op ons adres en de bovenburen hebben vorige week binnen een dag werkend glasvezel aangesloten gekregen. Wat is er aan de hand?

 

Max

icon

Beste antwoord door Boris 20 September 2022, 12:36

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7

Hoi @majoosten, dank voor je bericht en welkom bij de Community! Ik kan goed begrijpen dat je duidelijkheid verlangt; wij willen je dit ook graag geven. Omdat er momenteel door de Guidion monteur geen verbinding kon worden gemaakt op de huisaansluiting, moet de netwerkbeheerder worden aangestuurd om het probleem op te lossen. Ik zie dit inderdaad nog moet gebeuren en heb daarom onze technische dienst direct gevraagd om dit op te pakken. We gaan er echt alles aan doen om dit zo snel mogelijk voor je te regelen! Mocht je in de tussentijd met een vraag zitten, laat het ons weten. De Community zit voor je klaar! 

Dankjewel, Boris. Het internet doet het nog steeds niet, kan je mij vertellen wat de technische dienst jou verteld heeft?


Gisteren zijn de lampjes veranderd. Wat betekent dit? Eerst waren een tijd de eerste twee lampjes groen, en de derde rood. Nu is de eerste groen en de 4e, 5e en 7e groen knipperend. Foto bijgevoegd.

 

Max

 

Reputatie 7

Hi @majoosten, dank je wel voor je terugkoppeling! Ik heb meteen bij onze technische collega’s van Glasvezel in de lucht gehangen om dit opnieuw aan te kaarten. Daarbij wil ik graag weten welke lampjes er op dit moment branden op de witte Media Converter, de ONT. Deze hangt achter het modem. Ook ben ik benieuwd, als er lampjes knipperen, in welke frequentie deze dat doen. Met deze gegevens kunnen we vaststellen wat er nu dient te gebeuren en direct de aansturing in orde maken.

Beste Boris,

 

De lampjes van de eerder gestuurde foto knipperen onregelmatig. Soms een paar tellen niet, en dan weer kort achter elkaar een paar keer. De meest linker, volgens mij gewoon de stroom, knippert niet. 
 

Bijgevoegd een foto van de ONT (denk ik). Het rode lampje knippert hier regelmatig. En het groene lampje bij LAN knippert af en toe, lijkt niet zo regelmatig te zijn: soms een paar keer snel achter elkaar, dan 10 seconde niet, dan om de 2-3 seconden.

 

Max

Reputatie 7

Hi @majoosten, nogmaals dank voor je volledige informatie. Ik heb de situatie nogmaals doorgezet naar ons korte lijntje met de technische Glasvezelexperts om dit per direct op te lossen. Mijn excuses dat dit langer duurt dan gebruikelijk, maar weet dat we nu kort op de bal zitten. We gaan direct mee aan de slag. Mocht er een update zijn, zal deze worden gegeven in het topic. Ook als je een vraag hebt, ben je hier aan het juiste adres. We helpen je graag! 

Bericht verwijderd

Reageer