Beantwoord

Glasvezelproblemen Valkenbos/ Segbroek

  • 30 March 2021
  • 1 reactie
  • 78 Bekeken

In de zomer van 2020 overgestapt van Ziggo naar T-Mobile. Gekozen voor de optie internet en TV.

Glasvezel dus super snel internet denk je dan. How wrong could I be!

Na een zeer langdradig installatie proces waarbij verschillende onderaannemers van T-Mobile zoals Volker Wessels en de mannen van Guidion 5x bij mij over de vloer zijn geweest, is het uiteindelijk toch gelukt.

Lang heeft de pret niet geduurd. Software updates werden doorgevoerd waar het beschikbaar gestelde T Mobile kastje (hardware) niet mee kom omgaan, bijna 10 dagen zonder TV en van het kastje naar de muur. Via via bij de regio manager beland die persoonlijk het probleem heeft opgelost, maar alleen omdat ik toevallig iemand ken op het hoofdkantoor van T-Mobile.

Verder bestond mijn irritatie uit regelmatige DNS server storingen, haperend TV signaal, zwakke verbinding of helemaal geen verbinding. Om de paar weken gebeurde er wel iets.

KPN is ook aan het graven en continue valt de verbinding weg omdat men zegt dat KPN een draad geraakt heeft. T Mobile gebruikt deze wijk als pilot en geeft kennelijk niets om zijn klanten en hoe zij de dienstverlening ervaren.

Bij het melden van incidenten wordt je naar helpdeskmedewerkers van externe partijen doorgestuurd, er is geen incident ticketing systeem bij mijn weten waar je de doorlooptijd van jouw gemelde probleem kan volgen en kan zien wat er mee gedaan wordt. Heel amateuristisch komt het op mij over.

Voor mensen die overwegen over te stappen op T Mobile thuis in deze wijk, doe het niet.

Ik verlang terug naar het oude koperen draadje van Ziggo met stabiel internet dat snel genoeg is.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 26 May 2021, 11:17

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Niels_Ba, welkom op de Community!

Mijn oprechte excuses voor dit veel te late antwoord: jouw topic is op de één of andere manier tussen wal en schip beland, waarschijnlijk doordat deze tijdelijk gearchiveerd werd - zonder dat dit de bedoeling was. 

In het kader van beter laat dan nooit, wil ik toch alsnog reageren op jouw verhaal: dit is zeker niet de ervaring die wij wensen mee te geven aan gebruikers en ik vind het dan ook zeer ondermaats dat je, op die ene keer na, telkens heen en weer geslingerd wordt tussen externe partners en T-Mobile. Dat gezegd hebbende, er is een incident ticketing systeem aanwezig en daar horen wij ook de gemiddelde verwerkingstijd bij te benoemen; deze bedraagt onder normale omstandigheden vier tot zes dagen. Je kunt de doorlooptijd echter inderdaad niet zelf volgen, wellicht een belangrijk verbeterpunt aan onze kant, dit neem ik mee in onze feedbackrondes.

Zijn de problemen met Internet en TV inmiddels volledig verholpen of speelt dit nog steeds?

Graag draag ik zorg voor de issues die ontstaan zijn zodat het definitief verholpen kan worden.

Nogmaals sorry voor hoe dit tot op heden gelopen is en dat er pas zo laat op jouw topic gereageerd wordt! Laat me alsjeblieft weten wat ik voor je kan doen, dan onderzoek ik zo snel mogelijk hoe we het gaan aanpakken!

Reageer