Hakkelend beeld tv via glasvezel verbinding


Hallo,

 

al sinds enige tijd ervaren we extreme problemen met TV kijken.

we gebruiken enkel de apps van de streamingdiensten en hebben dan ook geen tv kastje van t-mobile.

ook lijkt het internet op de laptops niet altijd even stabiel te zijn. beeld dat wegvalt van teams vergaderingen of traag laden van pagina's.

 

Ik heb allemaal eigen apparatuur, unifi. glasvezel komt binnen op de USG4 pro. deze gaat naar de 24 port unifi switch met daarop unifi access points.

problemen op de tv zijn zowel bekabeld als via wifi. laptops idem.

alles al eens gereset en terug gezet naar fabrieks instellingen.

ook de T-mobile modem er weer op gezet en enkel de tv op de modem aangesloten. 

echter ook dan dezelfde problemen.

 

Ligt het probleem misschien verder in de lijn? kan dit eens nagekeken worden?

 

alvast bedankt


18 reacties

of zijn er mensen die dit ook al eens hebben gehad? en wat hebben jullie gedaan om dit op te lossen?

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @RobertS85, welkom op de Community! Ik heb je verbinding meteen bekeken maar zie, zover ik kan kijken, geen problemen. Wel kan ik je verbinding niet goed benaderen, dit komt hoogstwaarschijnlijk door je eigen apparatuur. Heb je wel eens een bekabelde speedtest gedaan, rechtstreeks vanaf ons modem naar een laptop? Doe de speedtest via www.speedtest.net. Ik ben benieuwd wat je binnenhaalt. Mocht je de mogelijkheid hebben om enkel onze apparatuur te gebruiken en dit zo te laten tot ik de verbinding opnieuw kan meten, zou dat fijn zijn. Zo kan ik het beter onderzoeken even eventueel ons netwerk uitsluiten!

hallo,

 

ik heb het apparatuur van jullie er weer tussen zitten. dus je kan testen.

Hoi @RobertS85, welkom op de Community! Ik heb je verbinding meteen bekeken maar zie, zover ik kan kijken, geen problemen. Wel kan ik je verbinding niet goed benaderen, dit komt hoogstwaarschijnlijk door je eigen apparatuur. Heb je wel eens een bekabelde speedtest gedaan, rechtstreeks vanaf ons modem naar een laptop? Doe de speedtest via www.speedtest.net. Ik ben benieuwd wat je binnenhaalt. Mocht je de mogelijkheid hebben om enkel onze apparatuur te gebruiken en dit zo te laten tot ik de verbinding opnieuw kan meten, zou dat fijn zijn. Zo kan ik het beter onderzoeken even eventueel ons netwerk uitsluiten!

de snelheid intern is trouwens identiek met mijn apparatuur als dat van jullie.

zowel up als down kom ik uit op om en nabij de 900mb

Reputatie 7
Badge +9

Hi @RobertS85, bedankt voor de moeite! Ik zie geen opmerkelijke dingen in het netwerk. Zou je mij kunnen vertellen op welke apparaten je dit ervaart? Graag type en versie besturingssysteem erbij vermelden.

 

Ook zou ik graag willen weten of het internet wel stabiel is met ons eigen apparatuur, zou je dit kunnen testen met Teams en het laden van pagina's?

 

Hoor graag van je terug!

Hi @RobertS85, bedankt voor de moeite! Ik zie geen opmerkelijke dingen in het netwerk. Zou je mij kunnen vertellen op welke apparaten je dit ervaart? Graag type en versie besturingssysteem erbij vermelden.

 

Ook zou ik graag willen weten of het internet wel stabiel is met ons eigen apparatuur, zou je dit kunnen testen met Teams en het laden van pagina's?

 

Hoor graag van je terug!

het grootste probleem speelt af op de een Philips Oled tv. daarop staat android geinstalleerd.

ook ervaar ik op mijn laptop een windows 11 installatie.

 

sinds ik jullie apparatuur terug geplaatst heb ervaar ik dezelfde problemen als met mijn eigen apparatuur.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @RobertS85, ik heb zojuist een lijnmeting gedaan en zie nog steeds de USG4 verbonden. Kan je deze compleet verwijderen en een aantal speedtesten voor mij kunnen uitvoeren? Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

 

  • Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
  • Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
  • De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
  • Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
  • Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
  • Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
  • Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.
  • Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd?

 

Alvast bedankt voor de moeite!

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @RobertS85, de snelheid ziet er prima uit. Speelt dit op een X aantal zenders of op alle zenders?  Zou je een aantal dingen voor mij kunnen proberen?

 

  • Kan je de resolutie van de tv instellen op Full HD/1080P in plaats van 4K
  • Kan je de bitrate aanpassen? Dit doe je zo:
  1. Bij Opties (tandwieltje) kies je Kwaliteit/Quality in het verschenen menu
  2. Selecteer de hoogste kwaliteit voor het beste beeld/geluid.
  3. Als vervolgens het beeld op de hoogste kwaliteit afspeelt zonder probleem, zou het opgelost moeten zijn.

 

Hoor graag of dit heeft geholpen.

Hallo Tommie,

 

dit speelt in alle apps van de tv. Prime, hbo, netflix, disney, nlziet, etc

ook op de laptop hangt het beeld soms, dit lijkt dus niet apparaat afhankelijk te zijn.

de installingen van de resolutie kan ik niet aanpassen op de tv. en ook niet op de apps.

ook maak ik geen gebruik van t-mobile tv. enkel de internet verbinding.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @RobertS85, heel erg bedankt voor de informatie! Ik heb ook nog een aantal metingen gedaan en hier zie ik niks bijzonders naar voren komen. Ik heb daarom meteen een monteur voor je aangestuurd. Binnen vijftien minuten krijg je een e-mail en sms van ons, hiermee kan je de afspraak inplannen. Als je dan thuis bent op de geplande datum en tijdstip, komt het helemaal goed! 😊 

Groetjes, Ishana

erg jammer dit. afspraak gemaakt voor vandaag. komst tussen 16:00 en 19:59.

appje vandaag om 04:09 dat ze om 16:11 er zijn.

16:11 niemand te zien!

appje om 17:11 dat ze er over 40 minuten zijn. inmiddels is het 20:24 en niemand gezien!

ik weet niet hoe dat bij jullie werkt maar ik krijg niet doorbetaald om thuis te zitten! daar vraag je dan voor vrij. fijne service zo

Reputatie 7
Badge +9

Hi @RobertS85, dit is inderdaad niet de bedoeling en ben dit ook niet gewend van de monteurs. Ik heb dit ook aangegeven bij Guidion, zij gaan het in behandeling nemen en aangeven aan de desbetreffende monteur. Ik zie dat er een nieuwe afspraak is gemaakt voor vandaag. Wil je mij op de hoogte houden na dat de monteur is geweest? Ben erg benieuwd of de monteur het euvel kan verhelpen.

oh dat is nieuws voor mij. ik heb geen nieuwe afspraak gemaakt want heb niets meer vernomen van ze na het laatste appje van ze afgelopen maandag. 

Ben vandaag ook niet de hele dag thuis dus en kan hier ook niet voor thuisblijven vandaag. 

Reputatie 7
Badge +9

@RobertS85 dat is inderdaad gek! Je kan het beste Guidion opbellen om hier naar te vragen en/of een nieuwe afspraak in te plannen: 020-3232766. Wil je mij op de hoogte houden van de situatie?

Reageer