Beantwoord

Halve downloadsnelheid (500Mbit) tov uploadsnelheid (940Mbit)



Toon eerste reactie

228 reacties

Er is helaas niets veranderd. 

Ik hou me aanbevolen :)

top dat het bij jou nu wel opgelost is!

@Tommie kan je voor mij svp ook een afspraak inplannen met de bovengenoemde informatie voor de monteur? 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @tyson, ik wil dit graag verder onderzoeken! Wil je de screenshots van de testen delen? Alvast bedankt voor je moeite! 😊 Groetjes, Ishana

 

Bij mij is de glasvezel lijn ook niet optimaal. Ben benieuwd wat het onderzoek opleverd.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @florisVries 

Test je de snelheid met een laptop/pc die rechtstreeks aangesloten is op de router met minimaal een CAT5E internetkabel dus zonder een switch oid er tussen? Maak hierbij gebruik van de Ookla speedtest app en doe de speedtests met verschillende testservers.

Je kan ook nog testen met een andere laptop/pc om een hardware/software probleem uit te sluiten.

Reputatie 1

Al gedaan met Guideon erbij, verschillende laptops, pc, geen verandering daar ligt het niet aan…

Reputatie 7
Badge +15

@florisVries

Kun je wat printscreens plaatsen van speedtests met verschillende testservers via de Ookla speedtest app?

Zorg dat je hele beeldscherm zichtbaar is dus ook dat je laptop/pc bekabeld is aangesloten.

De moderators kunnen deze dan gebruiken voor een onderzoek.

@tyson ik heb het direct voor je nagevraagd bij onze technische dienst, want het ticket was afgesloten en KPN had geconstateerd dat snelheid inderdaad niet klopt. Je maakt gebruik van een eigen modem en we zien een missing vlan terug in de lijnmeting. Zou je kunnen controleren of de vlans goed ingesteld staan? Internet vlan 100 en 300 of 640 voor tv? We zien geen mac op vlan 100 staan.

Voor verdere info en ondersteuning kan dit alleen wanneer ons Zyxel modem is aangesloten. Zou je deze weer willen aansluiten? Dan kunnen we hier gelijk verder induiken. Merci alvast!

 

Hi @Demi,

Bedankt voor je reactie en we zijn lig al een stuk verder als KPN iets heeft geconstateerd wat niet klopt 😁. Ik maak uiteraard gebruik van een AmpliFi Alien. UPNP staat aan en de VLAN ID is 300. Clone MAC address staat uit. Ik kan je opnieuw de screenshots van de settings sturen mits gewenst. Ik heb geen tv abonnement maar alleen glasvezel internet. De vriendelijke Guidion expert heeft meerdere keren zowel de snelheid van het Zyxel modem en de Amplify gemeten (onder verschillende omstandigheden) met als resultaat dezelfde waardes tijdens zijn 4+ bezoeken.

Als het jullie helpt qua analyse zet ik de Zyxel natuurlijk weer terug. Laat maar weten of dit nodig is. Alvast bedankt.

Ooh we zitten nu ineens in het Odido forum..Wat heeft dit voor consequenties voor de lopende zaken? 

@Tommie van Odido heb je een pm gestuurd.

Hoera het kon, in februari kon ik maar een 1Gb lijn, dus direct gekozern. Vanaf die tijd puinhoop, downloadsnelheid maar rond de 500 Mbit (heb 1 keer de 750 aangetikt) en upl0ad steeds rond de 940. Guideon nu iets van 6 keer geweest en KPN drie keer. Alles zou moeten werken maar er veranderd niets.. KPN: Check glasvezel ok, port switch geen effect, nieuwe glasvezel aansluiting in huis, geen effect. Guideon: nieuwe modem, omzetter, geen effect, nog een weer langs komen kijken (kijken helpt niet\) geen effect, Weer meten, geen effect, nieuwste modem, geen effect, weer langs om te meten, gebeurd niets. Nu zou jet bij een speciaal team terecht komen, maar ik heb de hoop verloren. Weet iemand hier wat het kan zijn?

Ow en als ik toch even klagen mag, dat prutbandje als je belt, als je inspreekt internetsnelheid als probleem krijgt je steeds de oplossingen voor wifi, ik praat over vaste verbinding ja, stop daar een mee en stuur niet iedere keer dat prut smsje grr.

Hoi Floris,

Je bent niet de enige. Ik heb nu een paar maanden 1gb up en down en exact hetzelfde verhaal. 400 Mbps down en 975 Mbps up. Deze week gesproken met T-Mobile en ze hebben geen idee. Het was al direct niet in orde bij oplevering door Gideon. Met laptop direct aan het zyxel modem. Met nieuwe modem. Met nieuwe glas converter. Nu hangt het handeltje van de glas converter direct aan mijn firewall en het blijft hetzelfde. Probleem ligt dus zeker niet in huis. Ik ben ook al bezig geweest met MTU instellingen op de Firewall NIC, want 1460 i.p.v. 1500 is eigenlijk wel beter. Maar de snelheid blijft gewoon shit. Ik heb een 2e lijn van Ziggo daarnaast en die performed exact wat het moet zijn. Dus @T- Mobile , doe er wat aan. Want het is ook niet netjes om facturen te blijven sturen voor een 1gb up en downlijn terwijl dat niet gehaald kan worden.

Edwin

Reputatie 1

@tyson weer opnieuw beginnen zeker? 

@florisVries @EdwinBrokx

Zonder screenshots van de Speedtest.net app, kan T-Mobile niet heel veel doen. Het beste is het dus om even bij Speedtest.net de Windows of MacOS App te downloaden en installeren.

Eenmaal geïnstalleerd kan je snel en eenvoudig via verschillende servers een test doen. Deze test moet wel bekabeld (met het modem van T-Mobile) worden uitgevoerd en bij voorkeur via verschillende servers. Plaats daarna even de uitkomsten (screenshots) in een reactie in het topic.

 

 

Reputatie 7
Badge +8

@tyson Super bedankt voor de terugkoppeling! Yes, graag de Zyxel aansluiten zodat mijn collega’s dit verder ook kunnen onderzoeken. Geef je mij een seintje als het gelukt is met aansluiten? Bedankt!

Reputatie 1

@tyson  odido=tele2=t-mobilethuis??

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @EdwinBrokx 

Het wilt wel eens helpen om in veilige modus te testen om alle snelheidsverminderende factoren te verminderen.

Je laptop is verder rechtstreeks aangesloten op de T-Mobile router zonder een switch?

Reputatie 7
Badge +9

@florisVries en @Dolphin, ik heb zojuist te horen gekregen dat het gefixed moet zijn. Zouden jullie mij hiervan een terugkoppeling kunnen geven? 

@florisVries 🙈

Gewoon bagger dus. 2e lijn van Ziggo doet exact wat het moet doen en is constant. 550 down en 40 up. Dus ligt niet aan hardware, niet aan een AV tool, niet aan de laptop(s), niet aan switches, niet aan de computers, wifi, kabels, niet aan MTU, niet aan de converter, niet aan het modem. Er is gewoon wat aan de hand in de switch centrale, of in de single mode glasverbinding. In ieder geval is het al poep vanaf de oplevering! 

Reputatie 1

Hallo Boris, nog nieuws?

groet

Floris

 

Hallo @EdwinBrokx 

Het wilt wel eens helpen om in veilige modus te testen om alle snelheidsverminderende factoren te verminderen.

Je laptop is verder rechtstreeks aangesloten op de T-Mobile router zonder een switch?

Bedankt voor de vraag, maar ga er maar vanuit dat ik alles al heb geprobeerd om te testen. Ik bedoel daarmee een standaard Ookla testje is ook niet voldoende, omdat de servers best wel zwaar belast worden en ook telkens andere waarden meten. Het probleem ligt ook echt niet in huis. Dat ligt buiten. 

Test zijn gedaan met 3 laptops, 4 pc’s. Schone Windows, Niet schone Windows, Linux. resultaat blijft gewoon hetzelfde. De download komt ook wat @florisVries zegt niet boven de 750. En dat is dan een maximale piek. Meestal hangt het rond de 500 a 600mpbs. Als je een grote download start, dan heb je kans dat het de 75 a 80 MB/s haalt, maar dat blijft zeker niet stabiel. In aanvang van een grote download is de snelheid eerst veel lager, terwijl dezelfde download over de ziggo lijn bijna direct naar de max van de lijnsnelheid gaat.

Dus als het dan aan de browser, pc, av of wat dan ook zou moeten liggen, dan zou het resultaat bij Ziggo dezelfde opbouw moeten hebben. Latency op de T-mobile lijn schommelt verder niet en is stabiel.

Het blijft instabiel als het gaat om de download snelheid. UP, is altijd een volle gigabit, maar daar had ik deze lijn niet voor. 

Misschien tip!

  1. Roep 2 monteurs op. 1 met laptop in onze meterkast aan de glas. Andere monteur in de wijk kast. Data up en down naar elkaar versturen. Is alles goed. Dan is dat het niet.
  2. Volgende stap monteur van Wijkcentrale, dezelfde truc naar de volgende switch in de lijn, tot je de boosdoener hebt. Vindt je die, dan los je het waarschijnlijk op voor iedereen.

Is er inmiddels al uitsluitsel over het compenseren van de klanten. T-Mobile levert namelijk niet wat er belooft/ verkocht is. Of moeten we deze discussie verder gaan voeren op de site van de consumentenbond of kassa?

gr,

Edwin

Reputatie 1

Ja als ze niet leveren wat ze hebben aangeboden kun je onder het contract uit.

Reageer