Beantwoord

Halve downloadsnelheid (500Mbit) tov uploadsnelheid (940Mbit)



Toon eerste reactie

222 reacties

Vervolg op verhaal. Direct mijn laptop op de glasconverter. vlan 300 op de NIC gezet. Publiek ip adres gekregen. Test gedraaid. Resultaat is hetzelfde. Ik denk dat ik dan wel kan stellen, dat het niet ligt aan de interne infra, maar dat het extern is. Dus graag het verzoek dat iemand, de glasconnectoren komt schoonmaken. De fc op een andere aansluiting zetten in de wijkcentrale. Misschien heeft het wel te maken met de demping op het glas. Maar stuur svp niet iemand om een andere router of dat soort flauwekul te proberen, want ik ben er wel klaar mee. Met dat gepunnik. 

 

 

Reputatie 4

Ook hier helaas niet echt een verbetering.

 

 

Voor alle tests geldt, download heeft behoorlijk wat seconden nodig om tot de desbetreffende waarde te komen. Upload zit binnen de 2-4 seconde op een waarde van +900Mbps. 

Enige wat me opvalt is dat TriNed nu vaker op de 600 Mbps grens zit ipv de 500Mbps grens.

En ik zie in de nieuwe app omgeving dat mijn thuis abo van 40,- naar 50,- p/m is gegaan. Hoop toch van harte dat het een bug is. Het hoort maar niet op..

Reputatie 1

Klinkt heel bekend Edwin, bij mij heeft KPN al een poortswitch gedaan en een andere glasconnector geplaatst en glasaansluitingen schoongemaakt, geen verbetering. Bij de frontdesk weten ze niet wat de backoffice heeft gedaan maar het zou weer moeten  werken, nee dus, goh toch maar weer een ticket aangemaakt, u wordt deze week gebeld….🙈😡

Reputatie 7

Hi @florisVries, excuses dat je geen concrete update meer hebt gehad! Achter de schermen blijf ik dit voor je chasen, maar mijn collega heeft meermaals aangegeven nog geen update te hebben. Zodra hij iets verneemt, dan laat hij dat meteen weten. Om sneller een update door te krijgen, is dit onlangs doorgezet naar een andere afdeling. Ik hoop dat hierdoor de oplossing sneller aan het licht komt. Zelf heb ik achter de schermen ook uitgesproken dat ik vind dat dit issue te lang duurt en we niks horen, maar jammer genoeg heeft dit nog niet geleid tot een terugkoppeling. Ik blijf het voor je in de gaten houden, sorry. Ik wil jou en @EdwinBrokx laten weten dat ik begin volgend jaar alvast een vergoeding voor jullie aan ga maken. Vanaf eind januari ben ik niet meer werkzaam bij T-Mobile, maar zorg ik dat dit euvel wordt overgedragen aan één van mijn collega's en zorg ik ervoor dat jullie alvast een eerste deel van de vergoeding hebben gekregen. 

Hi @Dolphin, ook tegen jou wil ik nogmaals sorry zeggen voor deze situatie! Ik laat het jullie meteen weten als er toch iets uitrolt en blijf dit samen met mijn collega chasen. Ook voor jou ga ik aan de slag met een vergoeding in het begin van het nieuwe jaar. 

Voor nu wil ik jullie alvast een hele mooie jaarwisseling wensen! ❤

 

 

Reputatie 7
Badge +9

@florisVries dankje voor de terugkoppeling. Ik heb alle cases doorgezet naar de specialist die dit vanaf het begin opgepakt heeft. Hopelijk komen we nu eindelijk dichter bij de eindstreep. Ik houd jullie op de hoogte zodra ik nieuws heb!

Goedemorgen @Tommie van Odido , alweer bijna drie weken verder en geen reactie mogen ontvangen. Wat is de stand van zaken? Hier nog steeds gemiddeld 250 mbps downloaad en 700-900 mbps upload (!). Echter tussen 2 en 3 november ging de download snelheid ineens flink omhoog: tussen 700 en 900 mbps download om vervolgens weer terug te vallen naar 250mbs. Ik weet niet of er op afstand wat tests werden uitgevoerd maar er was iig een flinke peak. Kunnen jullie dmv deze info achterhalen wat er precies gebeurde? 

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @tyson, super fijn om te zien! Bedankt voor het terugkoppelen. Ik wens je een mooi weekend! Groetjes, Ishana

Reputatie 1

@Waggas Guideon heeft al meerdere screenshots gemaakt en naar t-mobilethuis gestuurd, Vergelijkbaar met plaatjes van Edwin, heb al windows gegevens op moeten sturen etc, helpt allemaal niet.

Reputatie 1

Hallo 

en weer zijn we 9 dagen verder en hoor ik niets, het wordt wel een soap zo🙈😱

Reputatie 1

Nog niet veel beter dus. Ik kijk al om naar een andere provider, dit duurt echt te lang. Mijn broer zit bij KPN en heeft up/down 920/940 moet bij ond toch ook kunnen…

Hoi @tyson, super fijn om te zien! Bedankt voor het terugkoppelen. Ik wens je een mooi weekend! Groetjes, Ishana

Nou ik weet niet of het superfijn is als je naar de download snelheden kijkt @Ishana van Odido .

De upload is super stabiel rond de 900 Mbps, de download valt nog steeds tegen 🤷🏻‍♂️

Reputatie 1

Hallo @florisVries 

Test je de snelheid met een laptop/pc die rechtstreeks aangesloten is op de router met minimaal een CAT5E internetkabel dus zonder een switch oid er tussen? Maak hierbij gebruik van de Ookla speedtest app en doe de speedtests met verschillende testservers.

Je kan ook nog testen met een andere laptop/pc om een hardware/software probleem uit te sluiten.

Allemaal al gedaan Waggas, Guideon is al zeker vier keer langs geweest en KPN drie….🙈😡

Reputatie 7
Badge +5

Dankjewel Floris, super dat je deze meteen deelt. Ik heb de vergoeding dan ook meteen aangemaakt, je ontvangt nog een e-mail ter bevestiging. Hou er rekening mee dat ik de al opgemaakte rekening van oktober niet meer kan aanpassen. Ik wil je vriendelijk vragen om dit bedrag te voldoen, de boete betalen we aan je terug op de eerst volgende rekening. Super bedankt!

Reputatie 7

Hi @florisVries en @EdwinBrokx,

Dank jullie wel voor jullie bericht en duidelijke verhaal. Ook wil ik @Waqqas en @Gerrit078 bedanken voor de snelle antwoorden. De situatie die jullie schetsen, is een situatie die wie terug zien bij enkele klanten. Hierdoor is er een algemeen onderzoek begonnen door onze IT specialisten. We zijn hard bezig oorzaak en oplossing te vinden in ons netwerk. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak. Mocht er een update mogelijk zijn betreft dit onderzoek, laat ik het graag aan jullie weten. 

Reputatie 1

HAllo Kisa

 

Aangezien de speedtest app trager is dan speedtest via internet heb ik de rest maar via internet gedaan:
 

 

 

 

 

 

 


Groet Floris

 

De kpn monteur is vanochtend langs geweest en heeft geconstateerd dat de download snelheid uiteraard veel te laag is. Echter is de Poortmove afgewezen door kpn!! Volgens hun zit de fout bij Odido, een domain probleem.
 

Ik weet even niet meer verder, zit nog steeds met hetzelfde probleem en wordt weer van het kastje naar de muur gestuurd. Guidion constateert meerdere keren problemen, jullie leggen het probleem neer bij kpn en vervolgens schiet kpn terug en wil niet eens een poortmove doen omdat het een Odido probleem is.

 

iets gaat hier echt niet goed in de communicatie en onderlinge afspraken.

 

hoe nu verder @Tommie van Odido ?

Reputatie 7

@Teunh ik gebruik zelf altijd de speedtest.net en dan xs4all server (app) of fast.com voor een betrouwbaar resultaat. Waar haal je deze weg ?

Soms lijkt het alsof je exact hetzelfde probleem heb als iemand anders maar kan totaal ergens anders zitten. Dit komt door dat het verkeer over verschillende schijven gaat waarbij jij een probleem kan hebben die je buurman niet heeft.

Hoi @tyson, ik wil dit graag verder onderzoeken! Wil je de screenshots van de testen delen? Alvast bedankt voor je moeite! 😊 Groetjes, Ishana

Hoi @Ishana van Odido , kijk svp naar de tientallen eerder geposte screenshots. Van mijn kant is er niets veranderd. Ik ben juist benieuwd wat jullie tests opgeleverd hebben. Hier ging het toch om?? Alvast bedankt voor je antwoord. 

Dit is een speedtest.net elk uur draaiend op een linux bak rechtstreeks op de router. En ja alles is verder uit thuis grootste deel van de dag.

Reputatie 1

@Tommie 

@Dolphin @tyson 

jammer, hopelijk wordt het snel opgepakt. De nan van Guidion gaf nog aan dat ik op een ander netwerk zou kunnen?

groet

Floris

Reputatie 1

In navolging van KPN?

@Tommie van Odido Goedemorgen, hierbij trek ik nogmaals aan de bel. Graag je collega aan de mauw trekken voor escalatie. Alvast bedankt.

Reputatie 1

Hallo Tommie, nou ja lees ook bovenstaand bericht en vragen als houdt ons op de hoogte van wat speelt, als we niet zelf weef wat op de community zetten wordt het stil aan de overkant. Geef aan wat jullie doen, geef aan wat voor oplossingen er geprobeerd worden, het is al weer een week verder. communiceer, communiceer…..

Reputatie 1

Vol verwachting klopt mijn hart….. helaas ook hier geen verbetering

Hier wordt ik niet vrolijk van, glasvezelkastje en modem uitgezet en opnieuw opgestart. Helaas geen verbeterig

Reageer