Beantwoord

Halve downloadsnelheid (500Mbit) tov uploadsnelheid (940Mbit)



Toon eerste reactie

228 reacties

Reputatie 1

Hallo Boris

bedankt voor je update, maar onderdaad niet het antwoord wat ik graag zou willen, kun he aangeven waar men dan naar kijkt?

groet

Floris

Reputatie 7

Hi @Teunh, in het geval van jouw verbinding moeten we toch ergens anders kijken. Je zit namelijk niet op dezelfde technologie als waar voor beide heren een onderzoek voor openstaat. Je geeft een duidelijk beeld van de schommelde snelheid, waarbij vooral de dalen opvallen. Is daar een direct tijdstip of datum een te binden, bijvoorbeeld in de avonduren? Ook ben ik erg benieuwd naar de opstelling bij je thuis, waarbij ik veel apparaten zie aangesloten, hoogstwaarschijnlijk op een switch. Ben je misschien in de mogelijkheid om het modem/router van een reset te voorzien om daarna enkel het apparaat aan te sluiten waarop je meet? Ik hoop dan al een verschil te zien. Hoe je die reset doet, vind je hier: Reset uitvoeren op modem van T-Mobile voor thuis | T-Mobile Community. Alvast bedankt! 

Reputatie 4

Dat moment dat je pas 349 dagen zit te wachten tot je provider levert, dat wat afgesproken is en ze dan aan je vragen of je 'iets langer geduldig kunt zijn'.

 

 

 

 

Reputatie 7

Hi @florisVries, er wordt momenteel gekeken naar het netwerk van KPN zelf, waarbij er wordt geconstateerd dat de snelheden niet gehaald worden. Daarbij zijn wij bezig om de juiste configuraties door te zetten, zodat alles verloopt zoals we graag zien. Mocht er meer informatie beschikbaar zijn, dan deel ik deze graag met je.

Reputatie 7

Hi @florisVries, super dat je deze extra screenshots hebt meegestuurd - dankjewel! Mijn collega is nog in afwachting van een update, maar zodra we die binnenkrijgen dan delen we die direct met jullie. Ik hoop snel iets te horen. Ontzettend bedankt voor jullie geduld!

Reputatie 1

Snelheid is een keuze, als je veel up en download, of met meerdere personen streamt, is hoge snelheid prettig.

Maar het leveren blijft nog een probleem. 😖 zo weer een paar weken voorbij….

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @tyson, ik heb het nogmaals voor je doorgezet. Ik hoop dat we nog iets voor je kunnen betekenen!

 

Ha @florisVries, je internetsnelheid ziet er naar onze server goed uit. Wij kunnen jammer genoeg geen volledige capaciteit garanderen op andere servers. Wij zorgen ervoor dat er op onze servers altijd genoeg capaciteit is naar ons netwerk. Dat kunnen we niet garanderen op andere servers. Zodra je ons netwerk verlaat hebben we geen invloed op de capaciteit naar die desbetreffende server. Je moet het zien als van een vierbaansweg (onze server) naar een tweebaansweg (andere server) gaan. Dan krijg je een opstopping en ontstaat er een file. 

@Jason van Odido @Tommie van Odido ik heb een aantal screenshots toegevoegd van mijn recente metingen (bekabeld) en op verschillende servers. Alleen Ookla Speedtest staat aan, geen andere open apps, geen vpn of firewalls en natuurlijk wifi uitgeschakeld. Zoals jullie kunnen zien is de upload redelijk stabiel (700-800+). Download helaas nog steeds niet echt verbeterd. Aangezien ik overdag werk kan ik niet makkelijk de waardes scannen overdag. Kan er dit weekend nog even wat screenshots van aanvullende metingen maken. Hoe nu verder?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @florisVries, ik had je echt heel graag willen verblijden met een nieuwe update. Het is voor onze techneuten zoeken naar een speld in een hooiberg. Ze zijn er druk mee bezig, maar voor nu heb ik nog geen concrete vooruitgang. Ik hoop ook zo snel mogelijk met een update te kunnen komen. Ik houd jullie op de hoogte zodra ik meer weet! 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @florisVries, ik heb op dit moment nog geen nieuwe update er over. Ik zie dat ze er druk mee bezig zijn, meer kan ik er op dit moment niet over kwijt.  

Reputatie 1

Hallo @Tommie 

En zo zijn we weer 19 dagen verder en is er radiostilte aan de kant van t-mobilethuis. Situatie onveranderd. Denk bij @Dolphin en @EdwinBrokx ook ?? Of zijn jullie inmiddels overgestapt?

groet Floris

Reputatie 4

@florisVries,

 

De glasvezel kabel bij mij is al eens vervangen, maar dan blijft de snelheid nog ver onder de maat. Overigens heb ik tov de t-mobile servers nooit problemen gehad, maar dat verkeer handelen ze ook intern af. Daarnaast keurt de slager dan z'n eigen vlees. De rest van de ookla servers haalt dat niet en zeker niet 8 van de 10 keer.

 

Maargoed, ik wacht af….

@Tommie 

Het is hier nog steeds dezelfde line speed. 6 a 700 max download 1Gbps up. Vandaag nog maar eens voor de verandering direct vanaf de firewall geprobeerd te checken. Nog steeds hetzelfde verhaal.

Ze weten het gewoon niet, omdat ze waarschijnlijk afhankelijk zijn van KPN die hier de verschillende lijnen met verschillende kleuren glas aanbied in deze omgeving. Helaas nog steeds geen Delta hier te krijgen, maar ik zit er toch zwaar aan te denken Ziggo Giganet te gaan nemen. Want T-Mobile is en blijft zwaar ruk. Beloven hoop, maar doen geen klap. @Dolphin Hoe is het bij jou?

Reputatie 1

@Dolphin @Tommie 

Ja die indruk heb ik ook in eigen ring gaat het goed maar de gateway naar buiten is prut

Ik heb exact hetzelfde probleem, ik kom van een kpn 100 mbit/s glasvezel abbonement af en heb nu tmobile 400 mbit/s, en mijn internet is er zelfs slomer op geworden. @Tommie kunnen ze niet de snelheid van de abbonementen omhoog gooien totdat het is gefixed? 

Ik vrees dat jullie zo veel klanten kwijt gaan raken.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @tyson, ik heb nogmaals uitvraag gedaan. Ik zie de escalatie namelijk nergens terug.

Reputatie 7
Badge +9

Thanks voor de heads-up @tyson! Ik heb gereageerd. 

@Tommie . Zo 8 maanden verder. Nog steeds geen verbetering. En nu? Wat zijn de acties van T-Mobile? Gaat er nog iets gebeuren? 

gr,

Edwin Brokx

Reputatie 7
Badge +9

Hey @tyson, gelukkig nieuwjaar!

Dat is niet waar we op hadden gehoopt… Ik heb het meteen doorgezet naar de desbetreffende collega die dit de laatste keer opgepakt heeft. Hopelijk kunnen we nog iets betekenen voor je en dit oplossen. Zodra ik antwoord heb zal ik het je laten weten. 

Nou. Wat een beloftes. Ondertussen lopen de kosten van mijn Abo gewoon door als vanouds, maar compenseren ho maar. Vanaf oplevering is het gewoon al niet goed en ik heb ook niet het idee dat het goed gaat komen. Als ik hier Delta kon nemen, dan was ik al overgestapt. Maar helaas.

Dus  T-Mobile! Het is nog steeds 500 Mbit down en 1GB up. Hoe gaan jullie de klanten compenseren? En wanneer werkt het zoals het zou moeten?

Edwin

Reputatie 1

@Tommie  @tyson 

Het relaas… vanmorgen zou iemand van Guidion langs konen, kwam dus niet. Guidion gebeld weten van niets kijken het na en bellen terug , nee dus, teruggebeld nee het was niet iemand van Guidion, moest provider maar bellen. T-mobilethuis gebeld, nee staat niets in, geen actie, maar backoffice kan afspraak gemaakt hebben met KPN, dus moet ik KPN maar bellen, nummer gekregen en gebeld, nee bij hun is geen storing en ze weten van niets. Onderhand wel een paar uur aan de lijnen gehangen maar niets opgeschoten niemand weet ergens van🙈🤬Gelukkig stond nummer van monteur die mij maandag gebeld had nog in mijn telefoon. Sorry helemaal vergeten, maar hij was in de buurt, zou langs de patch kast rijden kabel vervangen en dan bij mij. Geen verbetering (slechter zelfs) modem weer vervangen, andere kastjes weer vervangen… nog slechter, dus nee het moet ondergronds zitten of ergens anders, maar KPN is al eens langs geweest en lijn was goed toch??? Ja nee moet daar toch ergens zitten, geloof er niets van… dus nu maar weer wachten op een volgende zet… al met al weer een dag niks en ja het zit niet bij mij thuis…wat we meer dan een jaar geleden ook al wisten… en dus nu????

ik wordt er heel erg moe van…

Reputatie 4

@Tommie,

De monteur heeft meerdere screenshots genomen, ook één van de snelheid tov een t-mobile server en die is goed. Da's ook vrij logisch, eigen netwerk/intern netwerk, geef d'r maar een naam aan.

De snelheid tov andere ookla servers is echter te laag en komt er grofweg op neer dat de download snelheid grofweg de helft is van de upload. Ik heb collega's die bij jullie hetzelfde product afnemen en die hebben daar zeker geen last van.

Ik heb bij hem aangegeven dat mij dit lijkt op een routering probleem, zodra ik het netwerk van T-mobile verlaat, is het klaar. Hij heeft nog geprobeerd om in de wijkcentrale mijn verbinding op te bouwen, maar dat ging niet ivm de apparatuur die daar hangt. 

Reputatie 1

@Tommie @Dolphin 

Dat is bij mij dus net zo…..

Reputatie 4

Toch grappig dat je op het forum moet lezen dat het probleem waarvan je al sinds de oplevering van je lijn in februari last van hebt, nu ineens een onder een 'algemeen onderzoek' valt en dat het dus blijkbaar een bekend probleem is. Maar hé, ik wacht ook pas 9 maanden op de lijn waar ik wel netjes elke maand volledig voor mag betalen.

 

Ook raar dat de t-mobile medewerker die mij 'spontaan' belde om te vragen hoe t-mobile thuis mij beviel, hier blijkbaar ook niks van wist. Hij heeft overigens mijn openstaande ticket natuurlijk bekeken, excuus aangeboden en beloofd vrijdag terug te bellen. (dat doen ze allemaal) Hij belde op 02-11 en (ik zou bijna zeggen, zoals het een goed t-mobile medewerker betaamt) ik wacht nog steeds op z'n telefoontje (want ook dat doen ze allemaal, zeggen te bellen en het dan zeker niet doen). Mijn schuld, ik had ook even moeten vragen welke vrijdag hij precies bedoelde en of deze nog in dit of in het volgende jaar zou vallen.

Op het werk sluiten we lig op dit moment weddenschappen af of ik de vrijdag wel of niet gebeld wordt. Soms moet je d'r maar om lachen, ook al is het eigenlijk diep triest. 

Ik ga lig even meelezen hier, hopelijk wordt het voor florisVries snel opgelost.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @tyson,  ik heb zojuist intern gevraagd wat we nog kunnen doen. Hopelijk kunnen we dit voor jou oplossen. Er lijkt ondergronds iets niet goed te gaan gaf de monteur van Guidion aan. Zodra ik antwoord terug heb zal ik dit laten weten!

Reageer