Beantwoord

Halve downloadsnelheid (500Mbit) tov uploadsnelheid (940Mbit)


Reputatie 1

Hoera het kon, in februari kon ik maar een 1Gb lijn, dus direct gekozern. Vanaf die tijd puinhoop, downloadsnelheid maar rond de 500 Mbit (heb 1 keer de 750 aangetikt) en upl0ad steeds rond de 940. Guideon nu iets van 6 keer geweest en KPN drie keer. Alles zou moeten werken maar er veranderd niets.. KPN: Check glasvezel ok, port switch geen effect, nieuwe glasvezel aansluiting in huis, geen effect. Guideon: nieuwe modem, omzetter, geen effect, nog een weer langs komen kijken (kijken helpt niet\) geen effect, Weer meten, geen effect, nieuwste modem, geen effect, weer langs om te meten, gebeurd niets. Nu zou jet bij een speciaal team terecht komen, maar ik heb de hoop verloren. Weet iemand hier wat het kan zijn?

Ow en als ik toch even klagen mag, dat prutbandje als je belt, als je inspreekt internetsnelheid als probleem krijgt je steeds de oplossingen voor wifi, ik praat over vaste verbinding ja, stop daar een mee en stuur niet iedere keer dat prut smsje grr.

icon

Beste antwoord door Boris 2 August 2022, 10:46

Bekijk origineel

222 reacties

Reputatie 7

Hi @florisVries, super dat je dit kon doorzetten! Mijn collega is hier heel blij mee, want hij heeft dit verder kunnen doorzetten. Hij is hier volop in gedoken en laat het aan mij weten wat de vervolgstappen worden en zal de aankomende updates met mij delen. Hopelijk kan ik je dus snel vertellen hoe we dit issue voor je gaan tackelen. 

Hi @Involver, hartstikke goed dat je dit topic gevonden hebt! Ook jouw resultaten heb ik doorgezet naar mijn collega, maar jij bevindt je op een ander netwerk. In dit onderzoek kun je dan ook niet worden meegenomen, maar ik heb wil heel graag een apart onderzoek voor jou inschieten die ik zelf goed in de gaten ga houden als dat nodig is of onze monteursservice Guidion aansturen. Voordat ik hiermee aan de slag kan, heb ik nog enkele vragen voor je:

  • Maak je ook gebruik van een eigen router of gebruik je enkel het modem van T-Mobile? 
  • Heb je al geprobeerd om de huidige UTP-kabel om te wisselen met een willekeurige andere UTP-kabel en maakt(e) dit verschil uit? 
  • Ervaar je hetzelfde issue als je een ander LAN-poort op het modem gebruikt? Het handige aan het Zyxel modem is dat alle vier de LAN-poorten geschikt zijn voor internet.

Kun je hierop terugkomen? 😁 Dankjewel! 

 

 

 

Het blijft instabiel als het gaat om de download snelheid. UP, is altijd een volle gigabit, maar daar had ik deze lijn niet voor. 

Misschien tip!

  1. Roep 2 monteurs op. 1 met laptop in onze meterkast aan de glas. Andere monteur in de wijk kast. Data up en down naar elkaar versturen. Is alles goed. Dan is dat het niet.
  2. Volgende stap monteur van Wijkcentrale, dezelfde truc naar de volgende switch in de lijn, tot je de boosdoener hebt. Vindt je die, dan los je het waarschijnlijk op voor iedereen.

Is er inmiddels al uitsluitsel over het compenseren van de klanten. T-Mobile levert namelijk niet wat er belooft/ verkocht is. Of moeten we deze discussie verder gaan voeren op de site van de consumentenbond of kassa?

gr,

Edwin

Reputatie 1

Ook hier nog wisselend, al zie ik wel een verbetering in het opstarten, de snelheid stijgt direct, In het begin ook daar een flinke vertraging.

Reputatie 1

 

Reputatie 4

Toch grappig dat je op het forum moet lezen dat het probleem waarvan je al sinds de oplevering van je lijn in februari last van hebt, nu ineens een onder een 'algemeen onderzoek' valt en dat het dus blijkbaar een bekend probleem is. Maar hé, ik wacht ook pas 9 maanden op de lijn waar ik wel netjes elke maand volledig voor mag betalen.

 

Ook raar dat de t-mobile medewerker die mij 'spontaan' belde om te vragen hoe t-mobile thuis mij beviel, hier blijkbaar ook niks van wist. Hij heeft overigens mijn openstaande ticket natuurlijk bekeken, excuus aangeboden en beloofd vrijdag terug te bellen. (dat doen ze allemaal) Hij belde op 02-11 en (ik zou bijna zeggen, zoals het een goed t-mobile medewerker betaamt) ik wacht nog steeds op z'n telefoontje (want ook dat doen ze allemaal, zeggen te bellen en het dan zeker niet doen). Mijn schuld, ik had ook even moeten vragen welke vrijdag hij precies bedoelde en of deze nog in dit of in het volgende jaar zou vallen.

Op het werk sluiten we lig op dit moment weddenschappen af of ik de vrijdag wel of niet gebeld wordt. Soms moet je d'r maar om lachen, ook al is het eigenlijk diep triest. 

Ik ga lig even meelezen hier, hopelijk wordt het voor florisVries snel opgelost.

Reputatie 7

Hi @EdwinBrokx en @florisVries, hartstikke bedankt voor jullie aanvullingen en tips! Heel fijn dat we jou ook kunnen toevoegen @EdwinBrokx. Ik ben nog in afwachting van een update van mijn collega, maar jullie zijn de eerste die het horen als ik die doorkrijg. Ook wil ik jullie verzekeren dat hier een vergoeding voor komt. Dit kan ik wel pas in orde maken als het is opgelost, maar weet dat dit eraan komt. 

Hi @Dolphin, ik had graag een andere ervaring gelezen! Wel ben ik heel bilj dat je in dit topic terecht bent gekomen, want we voegen jou graag toe aan dit onderzoek. Ik zie achter de schermen dat jij ontzettend veel geduld hebt gehad de afgelopen maanden, dat waarderen wij enorm. Ik vind het heel rot dat je hier de afgelopen tijd geen duidelijkheid meer over hebt gekregen, dus ik wil je laten weten dat ik jullie alle drie hier op de hoogte blijf houden. Zo heb ik net aan mijn collega aangegeven dat er voor jou nog een onderzoek open staat en of daar zo snel mogelijk een concrete status update over gedeeld kan worden. Zou je alvast op de onderstaande manier twee recente speedtests kunnen delen? 

Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren:
- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen.
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is).

Vervolgens blijf ik je hier op de hoogte houden als er nieuws is, zodat we jou niet in het ongewisse laten. Ik wil dit voor eens en altijd voor jullie bestrijden! 

 

 

 

Reputatie 1

 

Opstart van upload gaat nu weer vvertraagd.
Van t-mobilethuis nog niets weer gehoord en we zijn weer meer dan een week verder.

 

Reputatie 1

 

Reputatie 7

Hi @florisVries, super dat je deze extra screenshots hebt meegestuurd - dankjewel! Mijn collega is nog in afwachting van een update, maar zodra we die binnenkrijgen dan delen we die direct met jullie. Ik hoop snel iets te horen. Ontzettend bedankt voor jullie geduld!

Reputatie 1

Hallo @Lisa Lisa, onderhand weer 17 dagen verder en geen response of update. De snelheid veranderd niet. Wanneer gaat er weer iets gebeuren?

@EdwinBrokx nig iets gehoord

@Dolphin nog iets gehoord

Reputatie 4

@florisVries

Ik heb van t-mobile niets meer gehoord en ik ga er ook vanuit dat dat niet meer gaat gebeuren. Ik weet dat in mijn ticket staat dat ze de zaak doorverwezen hebben naar KPN, want t-mobile maakt hier gebruik van het netwerk van KPN. Ook weet ik dat er letterlijk in mijn ticket staat dat ze 'er niet achteraan hoeven te bellen, want dat heeft geen zin'. Dat is de status sinds mei/juni en die zie ik ook niet meer veranderen. Als ik zoiets op mijn werk zou accepteren van een leverancier, nam mijn werkgever heel snel afscheid van mij.

Ergens snap ik het niet, ik heb mijn mobile telefonie al sinds 2006 bij T-mobile en daar ben ik gewoon zeer tevreden over. T-mobile thuis is echter een kleine ramp, al vanaf dag 1. Je mag overal zelf achteraan bellen. Tickets worden gewoon gesloten 'omdat men vindt dat het wel goed is zo'. Beloven om terug te bellen doen ze allemaal, maar ook dat doen ze niet (op één medewerkster na).

Op 17 februari 2023 is het een jaar geleden dat T-mobile de verbinding bij mij actief gemaakt heeft. Tot die tijd wacht ik nog, daarna ben ik d'r klaar mee. Dan mogen ze de boel afsluiten en over het afgelopen jaar een schadevergoeding gaan betalen. Dan pak ik wel een Trined abonnement met NLziet erbij. Is nog goedkoper ook. Of Ziggo/Vodafone, die zijn tegenwoordig ook niet meer duurder.

Reputatie 1

Hallo @Dolphin jammer dat het zo loopt, ik hou nog wat hoop, bij mij was het ook februari dat ik ben over gegaan van 100Mbit naar 1Gbit, en ook nog steeds werkt het niet naar behoren. 
ik wacht hun reactie nog even af😔

Reputatie 7

Hi @florisVries, excuses dat je geen concrete update meer hebt gehad! Achter de schermen blijf ik dit voor je chasen, maar mijn collega heeft meermaals aangegeven nog geen update te hebben. Zodra hij iets verneemt, dan laat hij dat meteen weten. Om sneller een update door te krijgen, is dit onlangs doorgezet naar een andere afdeling. Ik hoop dat hierdoor de oplossing sneller aan het licht komt. Zelf heb ik achter de schermen ook uitgesproken dat ik vind dat dit issue te lang duurt en we niks horen, maar jammer genoeg heeft dit nog niet geleid tot een terugkoppeling. Ik blijf het voor je in de gaten houden, sorry. Ik wil jou en @EdwinBrokx laten weten dat ik begin volgend jaar alvast een vergoeding voor jullie aan ga maken. Vanaf eind januari ben ik niet meer werkzaam bij T-Mobile, maar zorg ik dat dit euvel wordt overgedragen aan één van mijn collega's en zorg ik ervoor dat jullie alvast een eerste deel van de vergoeding hebben gekregen. 

Hi @Dolphin, ook tegen jou wil ik nogmaals sorry zeggen voor deze situatie! Ik laat het jullie meteen weten als er toch iets uitrolt en blijf dit samen met mijn collega chasen. Ook voor jou ga ik aan de slag met een vergoeding in het begin van het nieuwe jaar. 

Voor nu wil ik jullie alvast een hele mooie jaarwisseling wensen! ❤

 

 

Reputatie 1

Hallo Lisa, jammer om te horen dat je weggaat, overdracht geeft vaak weer problemen🙈

Ik ben benieuwd naar de vergoeding, maar vooral naar een oplossing voor het probleem, het verbaasd me echt dat dit allemaal zo lang duurt.

Ik wens jou in elk geval een fijne jaarwisseling en succes in je nieuwe baan.

ik hoop dan dat we binnen twee weken wat over de vergoeding horen en  de oplossing van ons probleem.

groet

Floris

 

Reputatie 4

Hallo @Lisa,

Ook jij een fijne jaarwisseling gewenst.

Reputatie 7

Hi @florisVries en @Dolphin, gelukkig nieuwjaar! ✨ Ik ga er alles aan doen om dit issue goed over te dragen. Mijn collega gaat dit net zoveel chasen als ik. Om het jaar goed te beginnen, heb ik zojuist de vergoeding voor jullie alle drie in orde gemaakt. Jullie kunnen dit alle drie checken in jullie My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Fingers crossed dat ik voor mijn vertrek de oplossing met jullie kan delen. 

Reputatie 7

Hi @florisVries, @EdwinBrokx en @Dolphin, ik ben heel enthousiast om het volgende met jullie te delen! Zojuist hebben we een update doorgekregen dat er aanpassingen zijn verricht achter de schermen en dat het issue dat jullie ervaren zou zijn opgelost na het uitvoeren van een reboot van het modem. Ik ben ontzettend aan het duimen dat dit ook voor jullie geldt. Kunnen jullie het modem van de stroom halen? Na zo'n 10 seconden, mag je de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact doen. Kunnen jullie aangeven of jullie hierna een positief verschil opmerken? 🍀

 

 

 

Er is helaas niets veranderd. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @EdwinBrokx, super dat je dit zo snel hebt kunnen delen. Ik heb het gelijk doorgespeeld. We pakken dit weer op. Vanaf nu houd ik dit voor jullie in de gaten.

Reputatie 1

Vol verwachting klopt mijn hart….. helaas ook hier geen verbetering

Hier wordt ik niet vrolijk van, glasvezelkastje en modem uitgezet en opnieuw opgestart. Helaas geen verbeterig

Reputatie 1

Met

eigen t-mobile wel sneller, maar nog niet goed

 

met kpn helemaal huilen

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @florisVries, bedankt voor de moeite om de screenshots te sturen! Zoals je in mijn vorige comment al hebt gelezen ben ik hier druk mee bezig en zodra ik een update krijg, krijgen jullie dat te horen. 

Reputatie 4

Ook hier helaas niet echt een verbetering.

 

 

Voor alle tests geldt, download heeft behoorlijk wat seconden nodig om tot de desbetreffende waarde te komen. Upload zit binnen de 2-4 seconde op een waarde van +900Mbps. 

Enige wat me opvalt is dat TriNed nu vaker op de 600 Mbps grens zit ipv de 500Mbps grens.

Reageer