Beantwoord

Halve downloadsnelheid (500Mbit) tov uploadsnelheid (940Mbit)


Reputatie 1

Hoera het kon, in februari kon ik maar een 1Gb lijn, dus direct gekozern. Vanaf die tijd puinhoop, downloadsnelheid maar rond de 500 Mbit (heb 1 keer de 750 aangetikt) en upl0ad steeds rond de 940. Guideon nu iets van 6 keer geweest en KPN drie keer. Alles zou moeten werken maar er veranderd niets.. KPN: Check glasvezel ok, port switch geen effect, nieuwe glasvezel aansluiting in huis, geen effect. Guideon: nieuwe modem, omzetter, geen effect, nog een weer langs komen kijken (kijken helpt niet\) geen effect, Weer meten, geen effect, nieuwste modem, geen effect, weer langs om te meten, gebeurd niets. Nu zou jet bij een speciaal team terecht komen, maar ik heb de hoop verloren. Weet iemand hier wat het kan zijn?

Ow en als ik toch even klagen mag, dat prutbandje als je belt, als je inspreekt internetsnelheid als probleem krijgt je steeds de oplossingen voor wifi, ik praat over vaste verbinding ja, stop daar een mee en stuur niet iedere keer dat prut smsje grr.

icon

Beste antwoord door Boris 2 August 2022, 10:46

Bekijk origineel

228 reacties

Reputatie 1

Nog niet veel beter dus. Ik kijk al om naar een andere provider, dit duurt echt te lang. Mijn broer zit bij KPN en heeft up/down 920/940 moet bij ond toch ook kunnen…

Reputatie 7
Badge +9

Hey @florisVries, heel erg bedankt voor al je geduld! Op dit moment zijn onze techneuten er nog erg druk mee bezig. Als ik een concrete update hierover heb, plaats ik dat in dit topic. Excuses dat dit zolang duurt, ik had het ook eerder verholpen willen zien worden. Ik wil je dan ook vragen om alsjeblieft iets langer geduldig te zijn. Weet dat we hier hard mee bezig zijn om dit euvel voor jullie te verhelpen. Heel erg bedankt.

Reputatie 4

Dat moment dat je pas 349 dagen zit te wachten tot je provider levert, dat wat afgesproken is en ze dan aan je vragen of je 'iets langer geduldig kunt zijn'.

 

 

 

 

Reputatie 1

Hallo Tommie, nou ja lees ook bovenstaand bericht en vragen als houdt ons op de hoogte van wat speelt, als we niet zelf weef wat op de community zetten wordt het stil aan de overkant. Geef aan wat jullie doen, geef aan wat voor oplossingen er geprobeerd worden, het is al weer een week verder. communiceer, communiceer…..

Reputatie 7
Badge +9

Hey @florisVries, ik had graag met een update willen komen. Ik heb zojuist weer gevraagd wat de status is. Het onderzoek loopt nog steeds. Excuses dat het zo lang duurt, het is een lastig probleem. Ze weten nog niet waar het vandaan komt. Er staat haast achter dit issue, weet dat we er mee bezig zijn. Ik hoop snel met een concrete update te komen!

Reputatie 1

Los van de zeer vervelende snelheidsissues die wel erg traag opgelost lijken te worden, vraag ik mij meer en meer af waarom veel mensen überhaupt een 1 Gbit abo hebben afgesloten. Ik ben wel benieuwd welk voordeel je daarmee denkt te behalen tov bijv. het 400 Mbit abo?

Los van de zeer vervelende snelheidsissues die wel erg traag opgelost lijken te worden, vraag ik mij meer en meer af waarom veel mensen überhaupt een 1 Gbit abo hebben afgesloten. Ik ben wel benieuwd welk voordeel je daarmee denkt te behalen tov bijv. het 400 Mbit abo?

Simpel. Gewoon hoop 😁 Hoop dat het qua snelheid vooruit gaat. Ik had jarenlang een 500mbps abo bij TM en haalde 500 up (perfect!) maar de dl snelheid bleef hangen bij ca 250 mbps. Dan maar door naar 1 gbit nu dat het kan, dacht ik toen. Resultaat (sinds mei 22): 1 Gbit up en 250 mbps down. 4 Guideon en 2 KPN netwerk  afspraken, 5 pagina’s private chats en 1 bos bloemen verder: niets, nada, nothing. 

Reputatie 4

Los van de zeer vervelende snelheidsissues die wel erg traag opgelost lijken te worden, vraag ik mij meer en meer af waarom veel mensen überhaupt een 1 Gbit abo hebben afgesloten. Ik ben wel benieuwd welk voordeel je daarmee denkt te behalen tov bijv. het 400 Mbit abo?

 

Meest simpele antwoord, 600Mbit. Is het persé nodig, neen. Ik kan rustig 10min wachten op een up- en/of download, maar als het in 5min kan, heb ik dat liever. Zeker als het gaat om het downloaden van digitale content voor m'n PlayStation of werkgerelateerde bestanden. De meerprijs van 5 euro per maand heb ik daar wel voor over. 

 

Ze moeten dat dan alleen wel leveren…

Beetje lullig om te zeggen maar de Ziggo lijn die ik hiervoor had, was qua snelheid minder dan het abonnement van T-mobile, maar leverde per saldo wel meer Mbit op.

Reputatie 1

Snelheid is een keuze, als je veel up en download, of met meerdere personen streamt, is hoge snelheid prettig.

Maar het leveren blijft nog een probleem. 😖 zo weer een paar weken voorbij….

 

Reputatie 1

Hallo Tommie

Is er al wat nieuws?

groet Floris

Reputatie 7
Badge +9

Hey @florisVries, ik heb op dit moment nog geen nieuwe update er over. Ik zie dat ze er druk mee bezig zijn, meer kan ik er op dit moment niet over kwijt.  

Reputatie 1

Hallo @Tommie 

Jammer, dat gaat niet snel.

groet Floris

 

Reputatie 1

En weer zijn we een week verder, waar blijft een update, waar blijft de oplossing, kom nou t-mobile, dit moet toch een keer op te lossen zijn? Inmiddels hebben we, na een vergoeding voor get afgelopen jaar, alweer een paar keer het volle pond betaald…….

Reputatie 7
Badge +9

Hey @florisVries, ik had je echt heel graag willen verblijden met een nieuwe update. Het is voor onze techneuten zoeken naar een speld in een hooiberg. Ze zijn er druk mee bezig, maar voor nu heb ik nog geen concrete vooruitgang. Ik hoop ook zo snel mogelijk met een update te kunnen komen. Ik houd jullie op de hoogte zodra ik meer weet! 

Reputatie 1

Hey @Tommie 

heek erg jammer…. 
misschien beter wekelijks een update te geven ook al is er niets te melden maar wel duidelijk dan.

@Dolphin  en @EdwinBrokx hoe is de status bij jullie?

Reputatie 4

@florisVries,

De status hier is onveranderd, zou ik normaal zeggen, maar eigenlijk moet ik zeggen dat ze slechter geworden is. Mijn lijn is nu een jaar opgeleverd en dan krijg je bij T-mobile een abonnement verhoging aan je broek. 8,6% verhoogd, voor een lijn die al een jaar niet goed werkt. Dat is bijna 75 euro per jaar meer betalen, voor dezelfde, brakke lijn. 

Daarnaast is de beloofde compensatie wel binnen, maar die 200 euro dekt nog niet eens de 5x2 uur die ik fijn op een monteur heb mogen wachten (waarvan d'r dan ook nog één echt niet kwam). Laat staan dat het alle ergernis dekt. Daarbij is de download snelheid dermate structureel te laag, dat ik mij afvraag of T-mobile niet gewoon het gehele bedrag zou moeten terug betalen. De problemen zijn vanaf meet af aan bekend en ik moet ze dan een redelijke termijn geven, om dit op te lossen. Ik denk dat een vol jaar best wel een redelijke termijn is.  Daarnaast lijkt mij de verhoging van mijn abonnement na het leveren van een dergelijke wanprestatie ook uit den boze. 

Reputatie 1

@Dolphin jammer om te horen dat het bij jou ook nog een zoitje is en haha inderdaad gewoon weer verhoging en het volle pond in rekening brengen terwijl ze weten dat het nog steeds niet goed is….

Reputatie 1

@Tommie weer zijn we 8 dagen verder….

Reputatie 4

En € 73,73 armer…. 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @florisVries en @Dolphin, ik heb nog geen nieuwe update hierover. Maandag ochtend heb ik een stok achter de deur gedrukt bij onze techneuten. Dit blijft een lastig verhaal, ze zijn er hard mee bezig!

Reputatie 1

Hallo @Tommie bedankt voor je berichtje. Met wat zijn ze dan bezig? Waar denken ze aan? Ik ben ook heel erg druk maar los het probleem ook niet op….. 

Reputatie 1

Hallo @Tommie 

En zo zijn we weer 19 dagen verder en is er radiostilte aan de kant van t-mobilethuis. Situatie onveranderd. Denk bij @Dolphin en @EdwinBrokx ook ?? Of zijn jullie inmiddels overgestapt?

groet Floris

@Tommie 

Het is hier nog steeds dezelfde line speed. 6 a 700 max download 1Gbps up. Vandaag nog maar eens voor de verandering direct vanaf de firewall geprobeerd te checken. Nog steeds hetzelfde verhaal.

Ze weten het gewoon niet, omdat ze waarschijnlijk afhankelijk zijn van KPN die hier de verschillende lijnen met verschillende kleuren glas aanbied in deze omgeving. Helaas nog steeds geen Delta hier te krijgen, maar ik zit er toch zwaar aan te denken Ziggo Giganet te gaan nemen. Want T-Mobile is en blijft zwaar ruk. Beloven hoop, maar doen geen klap. @Dolphin Hoe is het bij jou?

Ik heb exact hetzelfde probleem, ik kom van een kpn 100 mbit/s glasvezel abbonement af en heb nu tmobile 400 mbit/s, en mijn internet is er zelfs slomer op geworden. @Tommie kunnen ze niet de snelheid van de abbonementen omhoog gooien totdat het is gefixed? 

Ik vrees dat jullie zo veel klanten kwijt gaan raken.

Reputatie 4

@florisVries, @EdwinBrokx, @sanderDeventer,

 

Hier zo'n beetje hetzelfde als bij jullie. Situatie verbetert niet veel, al haal ik nu zo af en toe wel eens wat hogere snelheden, maar dat is meestal ook weer zo afgelopen. Het is voor mij hetzelfde als voor @EdwinBrokx, ook hier wordt de lijn volgens mij door KPN uiteindelijk bij mij thuis verzorgd. Overstappen kan dan, maar als KPN dan weer de lijn verzorgt, loop ik waarschijnlijk tegen hetzelfde aan.  

Volgens @Tommie zijn ze er hard mee bezig, maar ik weet nog goed wat er in mijn support ticket vorig jaar Mei stond: "doorgezet naar KPN, nabellen heeft geen zin, wordt niet op gereageerd." Ik heb daar geen terugkoppeling meer over gekregen, dus ik denk dat ze vooral heel hard aan het wachten zijn. 

Enige manier hoe je dit soort problemen oplost is gewoon meten, monteur hier, meten tov Okla KPN/Vodafone/Trined/etc en dan gewoon kijken waar het fout gaat. Dat kost ze alleen klauwen met geld en waarschijnlijk hebben ze daar ook de mensen niet voor. 

Over 11 dagen heb ik deze lijn 10.000 uur. Da's 864.000.000 seconden en niet één seconde gekregen waar ik voor betaald heb…

 

(Overigens, ik geloof echt wel dat de mensen bij t-mobile hun best doen mij/ons te helpen, maar ik heb het idee dat zij net tegen zo'n muur aanlopen als dat wij doen. Kan me ook voorstellen dat hun dat dan ook niet echt mega motiveert.)

 

 

 

 

 

Reageer