Beantwoord

Halve downloadsnelheid (500Mbit) tov uploadsnelheid (940Mbit)


Reputatie 1

Hoera het kon, in februari kon ik maar een 1Gb lijn, dus direct gekozern. Vanaf die tijd puinhoop, downloadsnelheid maar rond de 500 Mbit (heb 1 keer de 750 aangetikt) en upl0ad steeds rond de 940. Guideon nu iets van 6 keer geweest en KPN drie keer. Alles zou moeten werken maar er veranderd niets.. KPN: Check glasvezel ok, port switch geen effect, nieuwe glasvezel aansluiting in huis, geen effect. Guideon: nieuwe modem, omzetter, geen effect, nog een weer langs komen kijken (kijken helpt niet\) geen effect, Weer meten, geen effect, nieuwste modem, geen effect, weer langs om te meten, gebeurd niets. Nu zou jet bij een speciaal team terecht komen, maar ik heb de hoop verloren. Weet iemand hier wat het kan zijn?

Ow en als ik toch even klagen mag, dat prutbandje als je belt, als je inspreekt internetsnelheid als probleem krijgt je steeds de oplossingen voor wifi, ik praat over vaste verbinding ja, stop daar een mee en stuur niet iedere keer dat prut smsje grr.

icon

Beste antwoord door Boris 2 August 2022, 10:46

Bekijk origineel

222 reacties

Reputatie 1

@Dolphin @EdwinBrokx @SanderDeventer

helaas had ook eigenlijk niet anders verwacht, schiet niet op.

@Tommie wat denk hoe staan we ervoor? Inmiddels betaken we nog steeds het volle pond, tijd om standaard het abo naar beneden bij te stellen?

Een een keer aandacht vanuit t-mobile naar alle gebruikers met problemen?

Reputatie 7
Badge +9

@florisVries de techneuten zijn er nog steeds druk mee bezig en opnieuw de snelheid verbindingen aan het testen. Verder heb ik nog geen concrete update hierover! 

@Tommie . Zo 8 maanden verder. Nog steeds geen verbetering. En nu? Wat zijn de acties van T-Mobile? Gaat er nog iets gebeuren? 

gr,

Edwin Brokx

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @EdwinBrokx, er is nog geen concrete update die ik met jullie kan delen. Ik zal Tommie na zijn verlof vragen hoe de vork in de steel zit. Hij is er maandag weer. Sorry dat ik nu niets zinnigs kan mededelen! 

Reputatie 1

@Jason @EdwinBrokx  @Dolphin 

hallo Jason, bedankt voor jou bericht,  je vertelt niets abders dan @Tommie , dus maakt niet uit of hij op vakantie is of niwt, namelijk nog geen nieuws we zijn er druk mee bezig nog geen nieuws we zijn er druk mee bezig nog geen nieuws we zijn er druk mee bezig nog geen nieuws we zijn er druk mee bezig nog geen nieuws we zijn er druk mee bezig

WANNEER VERTELLEN JULLIE NU EENS WAT JULLIE AAN HET DOEN ZIJN WAAR ZE NAAR KIJKEN WAT ER AL GEBEURD IS WAT NOG OP DE PLANNING STAAT….

Vanuit het hoofdkantoor horen we helemaal niets nada

 

 @Tommie@Dolphin @florisVries 

Ik heb ook geen idee hoe het werkt, of beter gezegd NIET werkt bij T-Mobile. Wij zijn nu ruim 8 maanden verder en de situatie is zoals in het begin. Wat Floris aangeeft. We zijn er druk mee bezig. Ik weet niet, maar druk ergens mee bezig zijn zou toch geen 8 maanden moeten duren. Ik blijf het ook gewoon apart vinden, dat een bedrijf “Druk” bezig kan zijn, maar dat ik in alle tijd dat ik de lijn opgeleverd heb gekregen niet 1 keer een monteur heb gezien. Niet om het glasvlak te reinigen, niet om te “meten” vanuit mijn huis naar een glasswitch in de buurt. Geen verzoek aan mij als klant om iets te testen. 

Hoe kun je nu al 8 maanden volhouden ergens “DRUK” mee bezig te zijn als er letterlijk geen “RUK” gebeurd. Niets! We horen niets , we zien niemand, we krijgen geen verzoeken om iets te te testen. Gewoon niets!

Maar dat geeft ook niets, want dan ga ik het anders doen. Ik heb genoeg geduld gehad, dus het wordt naar de rechter. T-Mobile krijgt nog tot 21-04-2023 om met een passende oplossing te komen en na die datum ga ik een verzoek indienen tot schadeloosstelling en zal ik mijn abonnementsgeld gaan terugvorderen. Daarnaast meld ik de hele zaak aan bij Kassa. Ik denk dat er wel meer mensen zullen zijn die dit ervaren met T-Mobile en dan gaan we vanuit deze kleinere groep gewoon publiek verder.

Kijken of er dan iemand van zijn reet afkomt bij T-Mobile.

 

.. stilte ..

Reputatie 4

Sound of Silence 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @florisVries, op dit moment zijn we nog steeds bezig met het onderzoeken.  Opnieuw heb ik gevraagd om hier vaart achter te zetten. Ook ik krijg het antwoord om af te wachten omdat ze er druk mee bezig zijn. Het is erg lastig om de vinger op de juiste plaats te drukken, omdat ze niet weten waar het vandaan komt. Ik wil heel graag dat dit zo snel mogelijk opgelost wordt. Ik hoop aankomende week met een concretere update te komen! Ik zal er voor jullie dicht op blijven zitten en druk blijven zetten. Ik kom er zo snel mogelijk op terug! 

Reputatie 1

Hallo @Tommie 

ik snap dat je dit zelf ook niet leuk vind, maar het schiet niet op, kunnen we hogerop in de organisatie een klacht neerleggen, met wie kunnen we hier op hoger niveau spreken? 
groet Floris

Reputatie 7
Badge +9

@florisVries dat is niet mogelijk. Wij zijn de laatste schakel in de organisatie. Ik snap dat het langer duurt dan we allemaal willen, echter kan ik niks doen om het proces te versnellen… Hoe graag ik dat ook wil. Er is wel een mogelijkheid om je contract te ontbinden omdat het erg lang duurt. Je kan ons ook altijd telefonisch bereiken of een brief schrijven, meer informatie hierover vind je op onze website.

Reputatie 4

 @florisVries, @EdwinBrokx, @sanderDeventer, @tyson,

 

Ik heb vanmorgen telefoon gehad van Guidion, ze sturen morgen een monteur om mijn probleem op te lossen. Ik heb aangegeven dat er al 4x een monteur geweest is, maar ze komen graag langs. Op mijn vraag wat deze dan komt doen, anders dan de vorige, wisten ze het antwoord ook niet geheel. Deze komt de snelheid meten en dan het probleem oplossen. 

 

Wordt morgen vervolgd…..

Reputatie 1

Hallo @Dolphin @EdwinBrokx @sanderDeventer @tyson @Tommie 

ik ben gisteren ook gebeld en guideon is al geweest, glasvezel kabel tussen witte en zwarte box vervangen en nu lijkt het goed, probleem is dat naar t-mobile zelf het goed lijkt te gaan, bij mij is nu download beter dan upload maar niet stabiel, wrs gaan ze nu zeggen dat het naar T-mobile goed is en ze verder niets kunnen doen🙈

 

Reputatie 4

@florisVries,

 

De glasvezel kabel bij mij is al eens vervangen, maar dan blijft de snelheid nog ver onder de maat. Overigens heb ik tov de t-mobile servers nooit problemen gehad, maar dat verkeer handelen ze ook intern af. Daarnaast keurt de slager dan z'n eigen vlees. De rest van de ookla servers haalt dat niet en zeker niet 8 van de 10 keer.

 

Maargoed, ik wacht af….

Reputatie 1

@Dolphin @Tommie 

Ja die indruk heb ik ook in eigen ring gaat het goed maar de gateway naar buiten is prut

Reputatie 4

@florisVries @EdwinBrokx  @sanderDeventer @tyson @Tommie 

 

Monteur is gewees, aardige jonge man. Heeft alles nagekeken, schoongemaakt, vervangen (converter) of met andere apparatuur getest (modem). Beeld blijft hetzelfde. Daarna wilde hij een opstelling maken in de wijkkast, maar dat ging niet, omdat de apparatuur daar blijkbaar afwijkt van wat er normaal geplaatst wordt. Hij heeft alles genoteerd, foto's gemaakt en gaat het doorgeven aan T-mobile, to be continued…….

 

Vandaag is dag 444 na installatie van de lijn and counting…….

Reputatie 4

T-Mobile lijkt als budget provider alles te regelen via onderaannemers en protocollen. Als er een probleem is waar een protocol voor is heb je geluk. Zo niet dan gaan ze over op trial en error resetten. Als dat ook niet werkt dan gaan ze over op "wij werken hier heel hard aan" en wachten vervolgens rustig af totdat apparatuur echt stuk gaat en het probleem hij toeval wordt opgelost.

Anders wachten ze gewoon totdat je je abonnement opzegt want dat is goedkoper dan je probleem op te lossen.

Overigens werkt Ziggo net zo, alleen Freedom Internet lijkt iets beter zijn best te doen.

De oplossing voor de klant is waarschijnlijk overstappen naar Ziggo en vervolgens met terugwerkende kracht zoveel mogelijk facturen storneren en dan afwachten of T-Mobile het lef heeft om je voor de rechter te dagen omdat ze denken recht te hebben op hun geld. Dan had je ze wel al eerder formeel in gebreke moeten stellen en 2x de kans moeten geven het probleem op te lossen, anders ga je bij de rechter alsnog nat. Ohja IANAL. Bovenstaande op eigen risico.

P.s. 2 ik behoor tot de gelukkigen waarbij het meeste gewoon werkt, alleen de tv hapert af en toe. Maar ik vind dit forum heel verhelderend en ik weet nu dat ik bij eventuele storingen die buiten protocol vallen niet hoopvol hoef te zijn.

Reputatie 7
Badge +9

@florisVries en @Dolphin, ik heb zojuist te horen gekregen dat het gefixed moet zijn. Zouden jullie mij hiervan een terugkoppeling kunnen geven? 

Reputatie 4

@Tommie, Ik zeg er voor de rest maar niks meer over….

Reputatie 1

@Tommie @Dolphin 

bij mij hetzelfde, als je de t-mobile server zelf kiest lijkt het gefixed, maar daarbuiten is het niet veranderd.

Reputatie 1

 

Reputatie 1

 

Reputatie 1

 

Reputatie 7
Badge +9

@Dolphin als je het via de T-Mobile servers runt, krijg je dan wel de gewenste snelheid? Ik zie namelijk de screenshots van de monteur, die zien er goed uit?

Reputatie 1

@Tommie  @Dolphin 

ik denk ook dat men daarom denkt dat het opgelost is, in het eigen netwerk gaat het goed maar daatbuiten dus niet….

Reageer