Beantwoord

Halve downloadsnelheid (500Mbit) tov uploadsnelheid (940Mbit)

Reputatie 1

Hoera het kon, in februari kon ik maar een 1Gb lijn, dus direct gekozern. Vanaf die tijd puinhoop, downloadsnelheid maar rond de 500 Mbit (heb 1 keer de 750 aangetikt) en upl0ad steeds rond de 940. Guideon nu iets van 6 keer geweest en KPN drie keer. Alles zou moeten werken maar er veranderd niets.. KPN: Check glasvezel ok, port switch geen effect, nieuwe glasvezel aansluiting in huis, geen effect. Guideon: nieuwe modem, omzetter, geen effect, nog een weer langs komen kijken (kijken helpt niet\) geen effect, Weer meten, geen effect, nieuwste modem, geen effect, weer langs om te meten, gebeurd niets. Nu zou jet bij een speciaal team terecht komen, maar ik heb de hoop verloren. Weet iemand hier wat het kan zijn?

Ow en als ik toch even klagen mag, dat prutbandje als je belt, als je inspreekt internetsnelheid als probleem krijgt je steeds de oplossingen voor wifi, ik praat over vaste verbinding ja, stop daar een mee en stuur niet iedere keer dat prut smsje grr.

icon

Beste antwoord door Boris 2 August 2022, 10:46

Bekijk origineel

137 reacties

@florisVries @Tommie @Dolphin . Zojuist stond er totaal onverwacht een monteur aan de deur om naar het probleem te kijken. Hij heeft bij mij in de meterkast alles vervangen om te testen. Het resultaat was nog hetzelfde. De monteur gaf ook aan, dat de snelheid niet geweldig was. Hij is naar de wijkcentrale vertrokken en na ongeveer een half uur was hij terug. De snelheid daar was wel in orde. Hij heeft het glasvezelkabeltje van de switch naar de patch van onze verbinding vervangen en daarmee is het probleem direct verholpen. Hij is dit netjes komen testen nog een keer en nu is de snelheid zoals je zou verwachten. De ping roundtrip is ook ineens stukken beter. Vuile kabel dus, of een begin van een breuk.

Ik ben er blij mee, vindt het alleen jammer dat ik in dit forum 10 maanden geleden al had geschreven dat een monteur deze acties zou moeten gaan doen. Dus ja… he.. Beetje jammer. Maar wellicht voor de andere klanten met soortgelijke issues. Monteur sturen met een stapel glasvezelkabeltjes ;-)

gr, Edwin

Reputatie 1

Hallo Lisa, jammer om te horen dat je weggaat, overdracht geeft vaak weer problemen🙈

Ik ben benieuwd naar de vergoeding, maar vooral naar een oplossing voor het probleem, het verbaasd me echt dat dit allemaal zo lang duurt.

Ik wens jou in elk geval een fijne jaarwisseling en succes in je nieuwe baan.

ik hoop dan dat we binnen twee weken wat over de vergoeding horen en  de oplossing van ons probleem.

groet

Floris

Reputatie 4
Badge +2

Hallo @Lisa,

Ook jij een fijne jaarwisseling gewenst.

Reputatie 1

@EdwinBrokx 

@Tommie 

goed om te horen, misschien hier ook nog wat nieuwe kabeltjes proberen??

Reputatie 7
Badge +2

Hey @EdwinBrokx, super dat je dit zo snel hebt kunnen delen. Ik heb het gelijk doorgespeeld. We pakken dit weer op. Vanaf nu houd ik dit voor jullie in de gaten.

Reputatie 7
Badge +2

@florisVries, @Dolphin, @tyson en @Gurlerkaratas, bedankt voor alle screenshots!

Ik heb dit allemaal doorgezet naar mijn collega van de technische dienst die het hele incident heeft bijgewoond. Hij is op dit moment op vakantie, volgende week is hij terug. Ik verwacht dan direct een terugkoppeling van hem. Ook heb het bericht van @EdwinBrokx doorgestuurd. Hopelijk kan dit behulpzaam zijn voor de fix. Ik houd jullie hiervan op de hoogte! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @EdwinBrokx, ik had je graag een duidelijke indicatie kunnen geven, maar momenteel staat het onderzoek nog in volle gang. Mocht er een eindtijd aan worden gebonden, dan kan dit worden meegenomen in een vergoeding voor de gehele periode dat jullie hier problemen mee hebben ondervonden. Op basis van begin en eindtijd, zal daarbij een vergoeding worden aangemaakt door ons. Ik hoop jullie snel van een update te kunnen voorzien. 

Reputatie 4
Badge +2

@florisVries, @EdwinBrokx, @sanderDeventer, @tyson,

Ik heb vanmorgen telefoon gehad van Guidion, ze sturen morgen een monteur om mijn probleem op te lossen. Ik heb aangegeven dat er al 4x een monteur geweest is, maar ze komen graag langs. Op mijn vraag wat deze dan komt doen, anders dan de vorige, wisten ze het antwoord ook niet geheel. Deze komt de snelheid meten en dan het probleem oplossen. 

Wordt morgen vervolgd…..

Los van de zeer vervelende snelheidsissues die wel erg traag opgelost lijken te worden, vraag ik mij meer en meer af waarom veel mensen überhaupt een 1 Gbit abo hebben afgesloten. Ik ben wel benieuwd welk voordeel je daarmee denkt te behalen tov bijv. het 400 Mbit abo?

Simpel. Gewoon hoop 😁 Hoop dat het qua snelheid vooruit gaat. Ik had jarenlang een 500mbps abo bij TM en haalde 500 up (perfect!) maar de dl snelheid bleef hangen bij ca 250 mbps. Dan maar door naar 1 gbit nu dat het kan, dacht ik toen. Resultaat (sinds mei 22): 1 Gbit up en 250 mbps down. 4 Guideon en 2 KPN netwerk  afspraken, 5 pagina’s private chats en 1 bos bloemen verder: niets, nada, nothing. 

Reputatie 1

Hallo @Tommie 

Jammer, dat gaat niet snel.

groet Floris

Reputatie 7
Badge +9

Hi @florisVries,

Ik had graag de oplossing met je mogen delen, maar momenteel staat het onderzoek nog open. Het laatste nieuws is dat er deze week een verwachte update mogelijk wordt gedaan. We houden het voor je in de gaten! 

Er is helaas niets veranderd. 

Ik hou me aanbevolen :)

top dat het bij jou nu wel opgelost is!

@Tommie kan je voor mij svp ook een afspraak inplannen met de bovengenoemde informatie voor de monteur? 

Bij mij is de glasvezel lijn ook niet optimaal. Ben benieuwd wat het onderzoek opleverd.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @florisVries 

Test je de snelheid met een laptop/pc die rechtstreeks aangesloten is op de router met minimaal een CAT5E internetkabel dus zonder een switch oid er tussen? Maak hierbij gebruik van de Ookla speedtest app en doe de speedtests met verschillende testservers.

Je kan ook nog testen met een andere laptop/pc om een hardware/software probleem uit te sluiten.

Reputatie 1

Al gedaan met Guideon erbij, verschillende laptops, pc, geen verandering daar ligt het niet aan…

Reputatie 7
Badge +20

@florisVries

Kun je wat printscreens plaatsen van speedtests met verschillende testservers via de Ookla speedtest app?

Zorg dat je hele beeldscherm zichtbaar is dus ook dat je laptop/pc bekabeld is aangesloten.

De moderators kunnen deze dan gebruiken voor een onderzoek.

Hoera het kon, in februari kon ik maar een 1Gb lijn, dus direct gekozern. Vanaf die tijd puinhoop, downloadsnelheid maar rond de 500 Mbit (heb 1 keer de 750 aangetikt) en upl0ad steeds rond de 940. Guideon nu iets van 6 keer geweest en KPN drie keer. Alles zou moeten werken maar er veranderd niets.. KPN: Check glasvezel ok, port switch geen effect, nieuwe glasvezel aansluiting in huis, geen effect. Guideon: nieuwe modem, omzetter, geen effect, nog een weer langs komen kijken (kijken helpt niet\) geen effect, Weer meten, geen effect, nieuwste modem, geen effect, weer langs om te meten, gebeurd niets. Nu zou jet bij een speciaal team terecht komen, maar ik heb de hoop verloren. Weet iemand hier wat het kan zijn?

Ow en als ik toch even klagen mag, dat prutbandje als je belt, als je inspreekt internetsnelheid als probleem krijgt je steeds de oplossingen voor wifi, ik praat over vaste verbinding ja, stop daar een mee en stuur niet iedere keer dat prut smsje grr.

Hoi Floris,

Je bent niet de enige. Ik heb nu een paar maanden 1gb up en down en exact hetzelfde verhaal. 400 Mbps down en 975 Mbps up. Deze week gesproken met T-Mobile en ze hebben geen idee. Het was al direct niet in orde bij oplevering door Gideon. Met laptop direct aan het zyxel modem. Met nieuwe modem. Met nieuwe glas converter. Nu hangt het handeltje van de glas converter direct aan mijn firewall en het blijft hetzelfde. Probleem ligt dus zeker niet in huis. Ik ben ook al bezig geweest met MTU instellingen op de Firewall NIC, want 1460 i.p.v. 1500 is eigenlijk wel beter. Maar de snelheid blijft gewoon shit. Ik heb een 2e lijn van Ziggo daarnaast en die performed exact wat het moet zijn. Dus @T- Mobile , doe er wat aan. Want het is ook niet netjes om facturen te blijven sturen voor een 1gb up en downlijn terwijl dat niet gehaald kan worden.

Edwin

@florisVries @EdwinBrokx

Zonder screenshots van de Speedtest.net app, kan T-Mobile niet heel veel doen. Het beste is het dus om even bij Speedtest.net de Windows of MacOS App te downloaden en installeren.

Eenmaal geïnstalleerd kan je snel en eenvoudig via verschillende servers een test doen. Deze test moet wel bekabeld (met het modem van T-Mobile) worden uitgevoerd en bij voorkeur via verschillende servers. Plaats daarna even de uitkomsten (screenshots) in een reactie in het topic.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @EdwinBrokx 

Het wilt wel eens helpen om in veilige modus te testen om alle snelheidsverminderende factoren te verminderen.

Je laptop is verder rechtstreeks aangesloten op de T-Mobile router zonder een switch?

Reputatie 7
Badge +2

@florisVries en @Dolphin, ik heb zojuist te horen gekregen dat het gefixed moet zijn. Zouden jullie mij hiervan een terugkoppeling kunnen geven? 

Gewoon bagger dus. 2e lijn van Ziggo doet exact wat het moet doen en is constant. 550 down en 40 up. Dus ligt niet aan hardware, niet aan een AV tool, niet aan de laptop(s), niet aan switches, niet aan de computers, wifi, kabels, niet aan MTU, niet aan de converter, niet aan het modem. Er is gewoon wat aan de hand in de switch centrale, of in de single mode glasverbinding. In ieder geval is het al poep vanaf de oplevering! 

Reputatie 1

Hallo Boris, nog nieuws?

groet

Floris

Reageer