Beantwoord

haperende streaming

  • 29 March 2018
  • 9 reacties
  • 995 Bekeken

Ik heb de 500 mbit glasvezel aansluiting. Sinds enige tijd heb ik bij het streamen van Netflix en Youtube last van haperend beeld. Tijdens het kijken is het zo erg dat elke minuut het beeld wel even stilstaat en dan weer verder gaat. Geen idee waar het aan kan liggen. Als ik een speedtest doe, dan is de op de snelheid niets aan te merken. Het modem en router etc opnieuw opstarten brengt geen oplossing.
iemand een idee?
icon

Beste antwoord door Marcel MCi 29 March 2018, 20:59

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Is de verbinding bedraad of draadloos?
Reputatie 5
Op welke manier kijk je? Chromecast? Browser?

Als het in de browser op je computer/laptop is, probeer dan eens een andere browser. Zo werkt Youtube beter in Chrome dan in Firefox, vanwege de native HTML5 ondersteuning.
Ik heb exact hetzelfde probleem, zie

https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/haperende-youtube-en-vpn-299128
Het is de ethernet verbinding (bedraad).
Reputatie 7
Hoi Bas1018,

Dat is natuurlijk geen TV kijken. Met zo'n prachtige verbinding als jij hebt zou je verwachten haarscherp TV beeld te hebben. Welke snelheid haal je met een bekabelde computer? Zoals je schrijft, kunnen we het modem en de verbinding wel uitsluiten. Dan kan het nog aan de kabel liggen. Kun je trouwens de TV ook draadloos verbinden? Bij wijze van test om uit te sluiten. Ik hoor graag!
Ik neem aan dat je een Draytek router hebt?

Ik had soortgelijke problemen en een factory reset van de Draytek heeft het opgelost.
Beste Sander. Ik heb geen "slimme" tv Het is een van de eerste Samsung Led tv's. Het beeld hapert alleen maar bij Netflix. Niet als ik naar een TV zender kijk. ik heb de internet kabels gebruikt die met het pakket werden mee geleverd.
Als ik op de 1e verdieping draadloos youtube wil kijken hapert het beeld ook met enige regelmaat. Het lijkt wel of de buffer sneller leeg raakt dan dat het geladen kan worden.
Waar zou dat aan kunnen liggen?
Zou een bezoekje van een monteur kunnen helpen als hij het netwerk "doormeet" om zo achterd e oorzaak te komen.
Waar kan ik een handleiding vinden voor een factory reset?
Reputatie 7
Hi Bas1018, excuses voor de late reactie! Je kan een factory reset uitvoeren door even de reset of 'FR' knop een aantal seconden in te drukken met een paperclip of tandenstoker todat je alle lampjes op de modem tegelijk ziet branden. Daarna gaat je modem opnieuw de firmware ophalen. Mocht het niet lukken dan kan ik eventueel ook op afstand de reset voor je uitvoeren!

Reageer