Beantwoord

Heel erg traag (bekabeld) internet


Reputatie 1

Hi, wij hebben thuis 1000Mb down en upload, maar de laatste paar dagen lijkt het alsof de modem heel vreemd zit te doen, het is nu al een aantal keer gebeurd en ben het nu wel zat.

De hele tijd is is de downloadnsleheid en uploadsnelheid heel erg sloom, zo onder de 20, laatst ook al minder dan 10 en 5. Elke keer als ik de modem opnieuw herstart (1 minuut van stroom) en is het tijdelijk weg maar het blijft terugkomen.

Is dit een storing vanuit T-Mobile zelf, ligt het aan onze modem of wat kan het probleem anders zijn? Telkens moet ik nu de modem herstarten wat super frustrerend is.

 

Verder is de ping regelmatig door dit probleem ook hoog en kunnen wij amper internetten.

 

icon

Beste antwoord door Mxtchhel 11 August 2022, 00:18

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

16 reacties

Reputatie 1

@Mxtchhel 

Ik heb trouwens deze mounts gekocht bij Cool Blue, geen idee of ze voor jou ook handig zijn maar ik dacht je weet maar nooit..  

 

Reputatie 1

@Mxtchhel

De Deco's maken onderling verbinding via wifi en als de verbinding al wat minder is tussen Deco 1 en Deco 2 dan zal de verbinding tussen Deco 2 en Deco 3 nog iets minder zijn.


Ik heb alle deco’s onderling verbonden met een UTP kabel dus vanaf beneden bij ons naar boven moet geen snelheidsverlies zijn. Maar ik dacht dat er wellicht een setting niet goed stond waardoor mijn mobiele apparaten allemaal een limiet hebben tot 450Mbps en soms schommelt het een beetje tussen 250-450 maar dat is niet zo erg haha. Ging mij er ff om waarom hij tot 450 gaat, maar zoals ik zei alle deco’s zijn bij ons via een utp kabel aangesloten voor ook juist boven optimaal bereik en snelheid.

Reputatie 7
Badge +15

@Mxtchhel 

De Deco's maken onderling verbinding via wifi en als de verbinding al wat minder is tussen Deco 1 en Deco 2 dan zal de verbinding tussen Deco 2 en Deco 3 nog iets minder zijn.

Reputatie 1

Hi @Mxtchhel

Ik heb mijn converter direct aangesloten op de main deco, hier haal ook ik 450 Mbps via Wifi. De 2e en 3e staan in een mesh opstelling verbonden maar zonder kabel. Bij Deco 2 haal ik 250 Mbps en Deco 3 150 Mbps. 


Ah oke, hier precies hetzelfde geval! Had gehoopt dat het via WiFi iets sneller had gekund met de Deco’s maar dan weet ik in ieder geval dat ik niet de enige ben met dat limiet. Bedankt voor je antwoord :)

Reputatie 1

Hi @Mxtchhel

Ik heb mijn converter direct aangesloten op de main deco, hier haal ook ik 450 Mbps via Wifi. De 2e en 3e staan in een mesh opstelling verbonden maar zonder kabel. Bij Deco 2 haal ik 250 Mbps en Deco 3 150 Mbps. 

Reputatie 1

Hi @Mxtchhel, yes - helemaal top! Blijf ons vooral op de hoogte houden. Merci! 🎈

 

Haha nou ik ben er dus achtergekomen dat het lag aan een breuk in de internetkabel. Wij hebben beneden vanuit de woonkamer een internetkabel lopen naar boven omdat voornamelijk ik op m’n slaapkamer zo snel mogelijk internet wil tijdens het gamen, streamen, downloaden enz.

Ik had oprecht geen idee dat een kabelbreuk je internet snelheid zo erg kan aantasten en kan limieteren tot 100Mbps. Ik heb gisteren deze kabel vervangen met een nieuwe cat 6 utp kabel (wat echt een rotklus was tevens haha) maar dat heeft het probleem opgelost.. beetje stom van mij maar het probleem is in iedergeval opgelost 😂

 

@Mxtchhel

Misschien is het handig om aan te geven wat je allemaal gedaan hebt bij het troubleshooten zodat we weten wat je al gedaan hebt.

Je hebt ook een eigen router? Welke?

 

Sorry voor de late reactie, het leek even verholpen maar het gebeurt nu telkens weer. Ik had de T-Mobile modem weggehaald zodat ik alleen mijn eigen router gebruik. Dat is de Deco M5. Helaas gebeurt het continu weer dat ik dramatisch internet heb. Als ik het stroom er even af haal dan gaat het weer een tijdje goed. Ik heb geen idee waar het aan kan liggen, voorheen had ik nooit eerder problemen met het apparatuur.

Ik had precies hetzelfde met mijn Deco M5, ontstaan na de laatste software update. Ik heb een geautomatiseerde reboot ingesteld voor elke nacht. Deze optie kwam mee met de update. Bij mij is het nu over.

Erwin, mag ik trouwens vragen aan jou wat jij draadloos (WiFi) qua snelheden jij behaald op mobiele apparaten zoals telefoons en laptops met de Deco M5? Bij mij schommelt het nog wel eens tussen de 250-450Mbps en hij lijkt draadloos op mijn iPhones en laptops te limieteren op 450 Mbps. Ben eens benieuwd wat de ervaringen zijn van andere Deco M5 gebruikers.

Reputatie 7

Hi @Mxtchhel, yes - helemaal top! Blijf ons vooral op de hoogte houden. Merci! 🎈

Reputatie 1

Hi @Mxtchhel, heel fijn dat de oorzaak nu boven water is gekomen! Top dat je dan ook zelf bent gaan testen en zo goed bent geholpen in dit topic. Ik had ook voor jou gehoopt dat het goed zou werken met de Deco's, maar gelukkig weet je nu inderdaad wel wat de problemen veroorzaakt(e). Als je ook nog andere vragen hebt, klop dan gerust weer hier aan. Voor nu een hele fijne en zonnige dag! 😊


Thanks Lisa! Ik hou het in de gaten, mocht het toch zijn dat ik het vermoeden hebben dat het aan T-mobile ligt zal ik in dit topic verder praten. Jij ook een fijne en zonnige dag gewenst! 🙃

Reputatie 7

Hi @Mxtchhel, heel fijn dat de oorzaak nu boven water is gekomen! Top dat je dan ook zelf bent gaan testen en zo goed bent geholpen in dit topic. Ik had ook voor jou gehoopt dat het goed zou werken met de Deco's, maar gelukkig weet je nu inderdaad wel wat de problemen veroorzaakt(e). Als je ook nog andere vragen hebt, klop dan gerust weer hier aan. Voor nu een hele fijne en zonnige dag! 😊

Reputatie 1

@Mxtchhel

Misschien is het handig om aan te geven wat je allemaal gedaan hebt bij het troubleshooten zodat we weten wat je al gedaan hebt.

Je hebt ook een eigen router? Welke?

 

Sorry voor de late reactie, het leek even verholpen maar het gebeurt nu telkens weer. Ik had de T-Mobile modem weggehaald zodat ik alleen mijn eigen router gebruik. Dat is de Deco M5. Helaas gebeurt het continu weer dat ik dramatisch internet heb. Als ik het stroom er even af haal dan gaat het weer een tijdje goed. Ik heb geen idee waar het aan kan liggen, voorheen had ik nooit eerder problemen met het apparatuur.

Ik had precies hetzelfde met mijn Deco M5, ontstaan na de laatste software update. Ik heb een geautomatiseerde reboot ingesteld voor elke nacht. Deze optie kwam mee met de update. Bij mij is het nu over.

 

Ah okay! Dan ben ik zo te horen niet de enige, ik had het voor de laatste update van de Deco M5 ook al, wellicht is het nog steeds niet gefixt? Ik heb inderdaad zelf ook al een geautomatiseerde reboot ingesteld elke nacht maar helaas helpt dit maar tijdelijk, paar uur later weer zelfde gezeik. Wordt er een beetje moedeloos van, maar het ligt dus echt aan de Deco’s. Ik ga zelf even kijken of ik contact kan opnemen met TP-Link.

 

@Mxtchhel

Het probleem kwam weer terug nadat je de T-Mobile router er tussenuit haalde? Als je hem weer aansluit is de snelheid dan nog steeds laag zonder eigen apparatuur?

Heb even een tijdje ook gestest zonder mijn router en alleen de T-Mobile modem. Dan lijkt het goed te gaan, maar omdat ik heel erg de Deco’s mijn voorkeur hebben gebruik ik natuurlijk liever die. Nu draait het netwerk een paar daagjes weer alleen op de Deco’s en dat schijnt dus problemen te geven. Ik weet nu in ieder geval waar het aan ligt, wat ik tevens niet had gedacht. Op internet bij TP-Link vind ik er niks over, dus dacht eerst dat het aan T-Mobile lag. In ieder geval bedankt voor het meedenken :)

Reputatie 7
Badge +15

@Mxtchhel 

Het probleem kwam weer terug nadat je de T-Mobile router er tussenuit haalde? Als je hem weer aansluit is de snelheid dan nog steeds laag zonder eigen apparatuur?

Reputatie 1

@Mxtchhel

Misschien is het handig om aan te geven wat je allemaal gedaan hebt bij het troubleshooten zodat we weten wat je al gedaan hebt.

Je hebt ook een eigen router? Welke?

 

Sorry voor de late reactie, het leek even verholpen maar het gebeurt nu telkens weer. Ik had de T-Mobile modem weggehaald zodat ik alleen mijn eigen router gebruik. Dat is de Deco M5. Helaas gebeurt het continu weer dat ik dramatisch internet heb. Als ik het stroom er even af haal dan gaat het weer een tijdje goed. Ik heb geen idee waar het aan kan liggen, voorheen had ik nooit eerder problemen met het apparatuur.

Ik had precies hetzelfde met mijn Deco M5, ontstaan na de laatste software update. Ik heb een geautomatiseerde reboot ingesteld voor elke nacht. Deze optie kwam mee met de update. Bij mij is het nu over.

Reputatie 1

@Mxtchhel

Misschien is het handig om aan te geven wat je allemaal gedaan hebt bij het troubleshooten zodat we weten wat je al gedaan hebt.

Je hebt ook een eigen router? Welke?

 

Sorry voor de late reactie, het leek even verholpen maar het gebeurt nu telkens weer. Ik had de T-Mobile modem weggehaald zodat ik alleen mijn eigen router gebruik. Dat is de Deco M5. Helaas gebeurt het continu weer dat ik dramatisch internet heb. Als ik het stroom er even af haal dan gaat het weer een tijdje goed. Ik heb geen idee waar het aan kan liggen, voorheen had ik nooit eerder problemen met het apparatuur.

Reputatie 7
Badge +15

@Mxtchhel

Misschien is het handig om aan te geven wat je allemaal gedaan hebt bij het troubleshooten zodat we weten wat je al gedaan hebt.

Je hebt ook een eigen router? Welke?

Reputatie 1

Hallo @Mxtchhel 

Heb je thuis alleen de T-Mobile router in gebruik of zitten hier nog switches of versterkers achter?

Misschien kan je eens alles verwijderen zodat alleen de T-Mobile router is aangesloten, doe vervolgens eens een speedtest op een laptop met de Ookla speedtest app die bekabeld is aangesloten met minimaal een CAT5E internetkabel.

Houd de stabiliteit dan ook eens bij.


Hi @Waqqas

Ik heb inderdaad mijn eigen apparatuur erachter hangen, ik ben al een paar dagen bezig geweest met troubleshooten en het ligt niet aan mijn eigen apparatuur. Het zit het echt in de modem zelf, ik heb met een cat5e kabel al een speedtest gedaan op m’n laptop rechtstreeks vanuit de modem zelf, daarbij gebeurd precies hetzelfde.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Mxtchhel 

Heb je thuis alleen de T-Mobile router in gebruik of zitten hier nog switches of versterkers achter?

Misschien kan je eens alles verwijderen zodat alleen de T-Mobile router is aangesloten, doe vervolgens eens een speedtest op een laptop met de Ookla speedtest app die bekabeld is aangesloten met minimaal een CAT5E internetkabel.

Houd de stabiliteit dan ook eens bij.