Beantwoord

herstarten draytek modem

  • 14 June 2021
  • 6 reacties
  • 80 Bekeken

Reputatie 1

Al vele jaren een storingsvrije glasvezel verbinden: draytek modem met een orbi accesspoint er achter. Nooit problemen, tot voor kort. Nu al voor de tweede keer in korte tijd de internetverbinding moeten herstellen door de stekker uit het Draytek modem/router te halen. De wifi en de bedrade verbinding is dan weg; dus echt een draytek probleem want de bedrade verbinding gaat rechtstreeks via die (wifi via de orbi). Is mijn draytek stuk (aan het gaan)?

icon

Beste antwoord door Waqqas 14 June 2021, 23:47

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @okkehel 

Geef hem eens een fabrieksreset door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Reputatie 1

Is een optie, maar kan ik dan met de beataande gegevens weer inloggen in de draytek? Wifi moet uit namelijk...

Reputatie 7
Badge +15

@okkehel

Met een fabrieksreset gaan alle instellingen weer naar default zoals je hem had ontvangen van T-Mobile dus je zult alles even vanaf het begin moeten instellen.

De inloggegevens staan volgens mij op de modem, gebruikersnaam en wachtwoord zijn beide user denk ik.

Reputatie 1

Zal kijken want ik heb het ww gewijzigd. Maar uit nieuwsgierigheid: waarom zou een reset als deze kunnen helpen als ik in deinstellingen nog nooit iets ingrijpends heb gewijzigd? Heb alleen wifi uitgezet maar dat is het enige. Wat kan er dan nog meer gewijzigd zijn wat door een reset terug wordt gezet waardoor de internetverbinding niet opnieuw verbroken gaat worden?

Reputatie 7
Badge +15

@okkehel

Het kan wel eens voorkomen dat als je modem mankementen toont dat de modem herstellen naar zijn originele staat helpt.

Je vroeg je ook al af of de Draytek niet meer goed functioneert en misschien defect is. Een fabrieksreset is een belangrijke stap hierin om te kijken of dat echt zo is en toe is aan vervanging of nog niet.

Reputatie 1

OK, ga het proberen. Bedankt...

Reageer