Beantwoord

hg659: krachtigere router via LAN verbonden, maar nergens zichtbaar

  • 25 September 2019
  • 1 reactie
  • 402 Bekeken

Hi,

Ik heb de standaard HG659 modem/router als T-Mobile thuis klant. Deze router laat qua wifi en wat andere zaken te wensen over, ik wil dan ook het routeergedeelte vervangen door een ander apparaat, in dit geval een Mikrotik Audience.
Ik heb de ether1 van de nieuwe router, die tevens fungeert als WAN, verbonden aan ethernetpoort 3 van de HG659.
Ik zie in het LAN-oversicht dat daar een apparaat verbonden is, en ik zie pakketten heen en weer gaan vanuit de Mikrotik config page, maar de router heeft momenteel geen netwerktoegang.
Ik begreep dat ik, door deze nieuwe router als DMZ host in te stellen, ik een directe verbinding naar het internet kan maken vanaf het 2e apparaat om dit op te lossen.
Het probleem is dat ik in de lijst van DMZ hosts de router niet terug zie. Zelfs als ik een nieuw apparaat toevoeg met het gewenste MAC adres, krijg ik het niet voor elkaar het nieuwe apparaat als DMZ host te selecteren.
Ik denk dat ik iets heel simpels over het hoofd zie, maar wat mis ik hier?
icon

Beste antwoord door Sander 7 October 2019, 12:40

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Hoi @Flbe07,

Ik kijk en denk graag mee! Allereerst kun je de nieuwe router het beste op poort 1 en 2 van de Huawei aansluiten. Dat zijn de internetpoorten, LAN 3 en 4 zijn alleen geschikt voro ons TV platform.

Daarnaast zijn er verschillende manieren om de router te laten communiceren met de Huawei: DMZ, portforward of bind IP tot MAC. Ik denk dat dit topic je hierbij goed kan helpen: Tech hulp - DIY.

Laat je weten of het gelukt is?

Reageer