Beantwoord

Hoe betrouwbaar is het huwai modem vwb privacy?

  • 23 November 2018
  • 4 reacties
  • 385 Bekeken

Dit nav nieuws over huawai.
icon

Beste antwoord door Folkert 23 November 2018, 12:38

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Welk nieuws Johannes? Heb je een bron?
https://nos.nl/l/2260308
Reputatie 7
Badge +3
Ik denk persoonlijk dat je je niet zoveel zorgen hoeft te maken. Dat NOS artikel gaat over het (gecodeerde) communicatie systeem van de politie en hulpdiensten (P2000) en daar kan ik wel inkomen dat men zich daar zorgen over maakt als we Chinese software gaan gebruiken. Hetzelfde verhaal geldt voor Australië dat vitale 5G infrastructuur niet aan Huawei wil overlaten.

Software achterdeurtjes kunnen op diverse plaatsen ingebouwd worden en dus theoretisch ook in Huawei modems maar ik denk niet dat de Chinezen echt daarin geïnteresseerd zijn.

Ik denk niet dat je nu nog het internet op kunt met 100% garantie dat er niet iemand ergens meekijkt inclusief de Westerse veiligheidsdiensten.

Als je daar bang voor bent moet je ook alle Microsoft en Apple software de deur uit doen plus iPhones en Android telefoons. Alleen nog 100% Open Source software (Linux distributies) op je pc en Lineage OS op je smartphone. En dan weet je nog niet welke achterdeurtjes er in de hardware zitten (chips).

Mijn persoonlijke advies: Gewoon lekker gebruiken dat Huawei modem en de algemene internet veiligheids adviezen opvolgen. En verder gewoon van het leven genieten als dat even kan...
Dank Folkert. Persoonlijk ben ik beduchter voor Google en Facebook, dan voor Apple. Bij de eerste twee ben jij het product dat het verdienmodel in stand houdt. Apple zegt iig en hun daden lijken dat te bevestigen, dat ze zo min mogelijk van je willen weten. Zoals bijvoorbeeld bij Siri vertraagd dat de ontwikkeling, maar dat heb ik er graag voor over.

Reageer