Beantwoord

Hoe kan ik de betrouwbaarheid van de verbinding verbeteren?

  • 8 March 2018
  • 4 reacties
  • 126 Bekeken

Komend van een andere provider ben ik maar weinig storingen gewend. Nu een week T-mobile thuis en ik merk dat internet dagelijks wegvalt. Soms werkt het direct om de modem 10 seconden van het stroom te halen, andere keren ben ik langer bezig en lijkt het modem zelf niet de boosdoener. Het lampje WAN brandt over het algemeen wel, maar het lampje INTERNET is dan uit.

Als het internet het eenmaal weer doet is dit meestal voor langere tijd (uren). Hierdoor krijg ik de indruk dat de installatie in principe in orde is.

Is er een probleem met het modem? Of valt het signaal vanuit t-mobile af en toe weg? Dagelijks een storing is voor mij niet acceptabel. Kunnen jullie me helpen?
icon

Beste antwoord door Brian 12 March 2018, 14:55

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Hey cantgetright82, allereerst van harte welkom bij T-Mobile Thuis! Zo vaak een storing is zeker niet de bedoeling, daar gaan we meteen wat aan doen! Is de modem rechtstreeks aangesloten op het ISRA-punt? En is deze nog in goede staat? En heb je de modem aangesloten met de kórte aansluitkabel die bij het pakket is geleverd? Zo ja zou je dan eens een fabrieksreset uit willen voeren van de modem? Dit kan je doen door de 'reset' of knop een aantal seconden in te drukken met een paperclip of tandenstoker totdat je alle lampjes ziet knipperen. Ik hoor graag wat het resultaat is!
Hoi Brian,

Na jouw reactie een aantal dagen geen last gehad, maar sinds dit weekend weer wel.
Ik heb verscheidene dingen geprobeerd (van het stroom, resetten, verschillende manieren van contact maken binnen de administratie-panel van het modem). Uiteindelijk bleek niets anders te werken dan afwachten.

Wat me vooral verbaasd is dat mijn setup voor lange tijd kan werken (uren, zelfs dagen), om er vervolgens zonder aanwijsbare reden een uur mee te stoppen. Gisteravond was ik aan het werk en het is vervelend om op deze manier het werk neer te moeten leggen. Extra zuur is om vervolgens vandaag de eerste factuur binnen te krijgen.

Ten behoeve van het oplossen: het WAN lampje en het WIFI lampje krijg ik meestal wel aan, maar het Internet-lampje blijft uit.

Graag meer assistentie, kunnen jullie controleren of er dit weekend / gisteravond bij jullie een storing is geweest op mijn leveradres?
Reputatie 7
Hoi cantgetright82,

Graag geef ik je meer assistentie! Ik ga de lijn controleren en onderzoeken wat de wegvallende verbinding kan veroorzaken. Mag ik hiervoor je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht (klik op mijn naam)?

Kun je meteen vertellen of alle diensten (TV, bekabeld internet, vast Bellen, Wifi) tegelijk wegvallen? Of gaat het alleen om internet?

Ik hoor graag!
Reputatie 7
Badge +4
Hoi cantgetright82,

Het komt wel eens voor dat door het foutief aansluiten van de kabels de verbinding weg valt.
Als het WAN lampje blijft branden en Internet is uit. probeer dan eens de wifi werkt deze ook niet haal dan alle LAN kabels uit het modem en laat alleen de power en DSL zitten. en kijk of de wifi dan wel werkt en het Internet lampje weer aan gaat.

Reageer