Beantwoord

Hoe lang duurt het voordat er een monteur komt?

  • 5 September 2022
  • 13 reacties
  • 392 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Top Poster
  • 7 reacties

wij zijn vorige week woensdag overgestapt naar t-mobile thuis,

toen de monteur vertrok leek alles ok,

dezelfde avond konden we niet tv kijken of internetten: verbinding kan niet gemaakt worden staat op tv-scherm

alles 10 keer gereset, alle andere suggesties van internet opgevolgd;

inmiddels 2x persoon van helpdesk gesproken die zei dat er een afspraak gemaakt zou worden door monteur,

nooit meer iets van gehoord, dit is al de 6e dag dat we we geen tv en internet hebben;

wat kan ik doe om met SPOED hier een monteur te krijgen??

icon

Beste antwoord door Lisa 5 September 2022, 13:59

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7

Hi @cezi, super goed dat je via deze weg aan de bel trekt! Ik ben gelijk met je mee gaan kijken, want ik wil dat je zo snel mogelijk van een goedwerkende verbinding kunt genieten. Ik zie dat het verzoek dat is ingediend door mijn collega is afgewezen, omdat de verkeerde stappen zijn gevolgd. Ik wil dit dan ook heel graag voor jou in orde maken, maar hiervoor heb ik enkel nog een antwoord op de volgende vragen nodig:

  • Brandt het tweede lampje op het modem (WAN) continue groen? 
  • Brandt het power-lampje op het ONT (de witte Media Converter) groen of niet? 

Als je dit kon aan kan geven, dan ga ik direct verder aan de slag. Excuses voor het ongemak! ❤

Reputatie 1

huawei meterkast:

power: brandt groen

pon: knippert groen

los: doet niets

lan: brandt groen

 

zyxel in woonkamer:

1e twee lampjes: groen

3e lampje (wereldbol): rood

4e en 5e lampje: groen

6e lampje: doet niets

7e lampje: knippert groen

8e lampje: doet niets (klopt want we hebben geen vaste telefoon)

hoe kan het dat u weet dat een monteurverzoek is afgewezen en wij niet? komt er morgen een monteur, we zijn het helemaal zat!

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 1

Dit is al de 7e dag dat we zonder internet en tv zitten. Vorige week heeft een vriendelijke Guideon monteur alles geïnstalleerd. Hij moest tussendoor wel even naar een centrale wegens een letterlijke kink in de kabel maar dat had hij naar eigen zeggen opgelost. Het leek in zijn aanwezigheid allemaal te werken maar toen ‘s-avonds de tv werd aangezet was er geen verbinding, geen tv en geen internet. Alle suggesties opgevolgd om het probleem op te lossen dus heel vaak apparatuur gereset. Niets hielp. Twee keer een medewerker van de helpdesk aan de lijn gehad (op zich al een kunst) die zouden zorgen voor ‘aansturing’ van een monteur. Niks meer over gehoord, geen afspraak gemaakt door een monteur, laat staan een monteur gezien. We staan met de rug tegen de muur. De aansluiting is belangrijk voor mijn 94 jarige moeder die graag tv kijkt en een mailtje uitwisselt met haar elders wonende kinderen. Het liefst zouden we alles terugdraaien, de overstap naar T-Mobile, maar dat kan niet want we zaten met ADSL bij dochterbedrijf Tele2 en die had ons laten weten dat binnenkort de verbinding zou worden verbroken omdat ‘koper’ niet meer werd ondersteund.

Het zal allemaal wel maar op dit moment hebben we niks meer, terwijl we wel voor 2 abonnementen betalen. T-Mobile en Tele2 want ofschoon Tele2 in haar berichten had beloofd dat het abonnement automatisch zou stoppen zegt ze nu dat daar apart voor opgezegd moet worden, met een opzegtermijn.
Allemaal erg vervelend maar belangrijkste blijft dat we dus al een week zonder internet en tv zitten zonder enig uitzicht op een snelle oplossing. Heel triest allemaal, vooral voor mijn moeder van 94.
Reputatie 7

Hi @cezi, heel erg bedankt voor de moeite! Super lief dat jij je moeder hier zo goed bij helpt. Aan de hand van deze gegevens zie ik dat er een ander issue bij jouw moeder speelt. Hiervoor heb ik direct een verzoek ingediend bij onze technische dienst om dit zo snel mogelijk te verhelpen. Ik houd dit onderzoek heel goed in de gaten en deel het als er hier updates over binnenkomen. Excuses dat jullie niet op de hoogte zijn gebracht van het afgekeurde verzoek voor een monteur. Ik zie dat dit enkel achter de schermen is gedeeld, vandaar dat het niet bij jullie terecht is gekomen. Weet dat ik het ook ontzettend rot vind dat dit zo is gelopen en ik heb dan ook gelijk gevraagd aan één van mijn collega's van de technische dienst om dit zo rap als ze kunnen op te pakken. Dit moet echt snel gefixt worden, dus daar ga ik achteraan. 

Heeft jouw moeder toevallig een Ben of Tele2 mobiel abonnement of Prepaid? Dan kan ik een Unlimited Data voucher jouw kant op sturen, zodat zij een hotspot kan maken van haar telefoon en toch onbeperkt kan internetten. Ik wil niets liever dan dat zij probleemvrij is! ☘

Reputatie 1

ze heeft een niet-smart senioren telefoontje met een kruidvat prepaid kaartje dus dat gaat niet helpen

Reputatie 7

Hi @cezi, dankjewel voor de snelle aanvulling! Zojuist heb ik nogmaals vriendeljik verzocht om het onderzoek van jouw moeder voorrang te geven. Ik blijf dit monitoren totdat er een nieuwe update gereed is en dan deel ik die hier. Zodra jouw moeder weer van een goede verbinding kan genieten, dan ga ik ook meteen een vergoeding aanmaken. 

Reputatie 7

Hi @cezi, ik heb goed nieuws! Mijn collega heeft zojuist naar het verzoek dat ik heb ingediend gekeken om voorrang aan jouw moeder te kunnen geven. Hij heeft de boel onderzocht en op basis hiervan zojuist Guidion aangestuurd. Binnen enkele minuten ontvangen jullie dan ook een sms/e-mail met daarin onze afspraaktool. Ik ga duimen dat er heel snel een plekje vrij is in de agenda. Hopelijk heb ik jou ook kunnen verblijden met dit nieuws. Houd je ons hier op de hoogte? 

Reputatie 1

zojuist bericht van guideon gekregen: snelste optie is:

27 september 10 uur

dat vinden wij uiteraard beneden alle peil want dat is pas over 3 weken!!

dit is niet de spoed-behandeling die je in deze situatie mag verwachten, morgen of overmorgen lijkt mij iets realistischer; ik zal met mijn moeder overleggen of zij hier nog mee verder wil of dat zij afscheid wil nemen van t-mobile want een maand lang geen internet en tv, dat is te veel gevraagd!

Reputatie 1

nog 1 berichtje hierover:

ik had de installatie ook zelf kunnen doen, dat heb ik bij mezelf thuis ook gedaan voor glasvezel, het is niet zo ingewikkeld; omdat tele2/t-mobile een monteur aanbood hebben we daar gebruik van gemaakt; gelukkig maar want in dit geval ligt het anders: toen de guidion monteur klaar was met zijn installatie-werk kwam hij tot de conclusie dat er geen signaal, dus geen verbinding, was; dat kon hij niet ter plekke oplossen, daarvoor moest hij naar een ‘centrale’ in de buurt om dat te ‘fixen'; toen hij terug kwam zei hij dat er sprake was van een slechte verbinding in de centrale maar dat hij dat heeft kunnen repareren; dezelfde dag was er dus weer geen signaal terwijl alles in huis goed is aangesloten (door de monteur) en door ons niet aangepast; hele grote kans dat de ellende weer opgelost moet worden in de ‘centrale’ waar iets met de bekabeling niet in orde is;

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @cezi, 27 september is inderdaad wel erg laat, sorry dat je moeder zolang moet wachten. Ik heb aan onze contactpersoon bij Guidion gevraagd of dit bespoedigd kan worden. Los van het feit dat dit ver in de toekomst is en we de agenda’s niet beheren, mag hier zeker alles op alles worden gezet om een snellere afspraak te kunnen maken. 

Zodra ik antwoord heb gekregen, laat ik het direct in dit topic weten. 

 

Reputatie 1

zojuist gebeld door guidion: ze komen morgenmiddag langs!

dat is goed nieuws, dank daarvoor;

nu maar hopen dat de monteur het kan fiksen, de vorige keer heeft de monteur iets in de centrale moeten doen wat hij eigenlijk niet mocht doen omdat dit de taak is van kpn, zei hij zelf, we gaan het zien!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @cezi, heel graag gedaan. We hebben het toch weten te bespoedigen met alle dank aan onze contactpersoon. Geef ons een update zodra de monteur bij je moeder geweest is, alsjeblieft. Veel succes! 

Reputatie 1

monteur heeft ont kastje (huawei) vervangen omdat hij deze niet werkend kreeg;

alles werkt nu, hopenlijk blijft dat zo;

hulde aan de moderators op dit forum die zo adequaat reageerden en uiteindelijk kon zorgen voor een snelle reparatie, mijn moeder is er reuzeblij mee!

Reageer