Beantwoord

Hoe 'Ouderlijk toezicht' op de Zyxel T-54 in te stellen voor twee kinderen?

  • 31 October 2022
  • 3 reacties
  • 444 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Mijn vraag: Hoe kan ik Ouderlijk toezicht instellen op de Zyxel t-54 voor twee kinderen met verschillende eind- / bed-tijden? Zoon A mag tot 20 uur internet hebben, zoon B tot 21 uur (bijvoorbeeld).

In de handleiding (zie https://www.gerrit078.nl/downloads/Zyxel_DX5401-T54/EX5501-B0_User_s_Guide_V5.15-V5.17-Ed2.pdf) staat dat je binnen één profielen meerdere dagen kan aanvinken.

Maar in dit topic:

staat dat dat niet lukt (en dat is ook mijn ervaring) en dat je per dag een nieuw profiel moet aanmaken. Dat klinkt onlogisch en het is niet wat de handleiding vermeld; programmeerfoutje?

Maar om voor twee zoons elke dag één profiel per zoon te maken, zou (behalve veel omslachtig werk) een set van 2x7 = 14 regels gaan opleveren. Er kunnen echter maximaal 12 profielen worden ingesteld (naar eigen ervaring en volgens telefoontje met klantenservice).

Betekent dat het Ouderlijk toezicht dus beperkt is tot één kind?

Vier maanden geleden schreef moderator Lisa: "Ik ga deze feedback zeker meenemen, zodat dit hopelijk meegenomen kan worden als verbetering." Maar blijkbaar is hier nog steeds niets mee gedaan.

Ik heb intussen vele telefoontjes en mailtjes achter de rug, steeds weer word ik van het kastje naar de muur gestuurd. Maar ik zou na twee maanden zo langzamerhand wel dat Ouderlijk toezicht dat me beloofd is, willen gaan gebruiken…

Iemand een goed idee? Ik hoop dat ik niet wederom wordt afgescheept door een T-mobile collega. (Wat een anti-reclame!)

icon

Beste antwoord door soepkip67 2 November 2022, 10:39

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Hi @klb, dankjewel dat je via deze weg jouw verhaal deelt! Ik help je hier graag verder bij. Ik wil je verwijzen naar het onderstaande topic:

De tips van user tenhout op de laatste pagina in dit topic zijn de beste workaround. Laat je het weten of dit jou ook heeft geholpen? Ik hoor het graag, want ik wil dat dit ook bij jou zonder problemen werkt! 🍀

Hi @klb, dankjewel dat je via deze weg jouw verhaal deelt! Ik help je hier graag verder bij. Ik wil je verwijzen naar het onderstaande topic:

De tips van user tenhout op de laatste pagina in dit topic zijn de beste workaround. Laat je het weten of dit jou ook heeft geholpen? Ik hoor het graag, want ik wil dat dit ook bij jou zonder problemen werkt! 🍀

Tja, maar daaronder schrijft santheman-nl dat het niet met tijden werkt en nog verder daaronder bevestigt je collega Boris dat het een probleem is waar een oplossing voor moet komen.

Collega Pieter_B laat vervolgens zien hoe het dan wel moet, maar de software op de T54 is blijkbaar anders dan die hij gebruikt, want zijn werkwijze kan ik niet volgen.

Dit heeft me dus niets verder geholpen.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @klb ,

Voor het instellen van ouderlijktoezicht op de T54, ga je als je inlogt op de T54 naar → Beveiliging → Ouderlijk Toezicht → Ouderlijk toezicht aan zetten → Meer profielen toevoegen → selecteer uit de lijst rechts het juiste apparaat → Vul  bij Profielnaam (links op de pagina) een naam in → klik daaronder op profiel actief → onder aan de pagina op volgende → vul daar in de juiste vakjes de start en eind tijd in en de dag.
LET OP !!! voor ieder dag moet je een nieuw profiel instellen(regel aan maken)

Op deze manier kan ik het op de T54 invullen, heb dit zelf nog niet gebruikt.

Reageer