Beantwoord

Hoe stel ik een public ip-adres voor mijn router in?

  • 22 October 2021
  • 7 reacties
  • 490 Bekeken

Hoe stel ik een public ip-adres voor mijn router in?

icon

Beste antwoord door eric 22 October 2021, 16:39

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Zoals @Hidden.nld al aangeeft. Het Tmobile IP adres is niet statisch maar zal niet snel veranderen.

In de 2,5 jaar dat ik via TmT internet gebruik is het IP adres 1x gewijzigd.

Daarbij nog de opmerking dat ik af en toe een andere (eigen) modem/router aansluit die dan een ander IP krijgt. Na terug plaatsen van de TmT Zyxel direct weer het eerdere IP adres terug.

Als het lastig of niet mogelijk is om een “whitelist” adres in Azure niet als “mijnipadres.dyndns.org”  in te stellen gewoon het IP opgeven dat https://watismijnip.nl/ je vertelt en je werkzaamheden verrichten zonder je daar druk om te maken.

In cloud services als Azure moet ik een IP-adres instellen om te whitelisten. Dan kan ik volgens mij DynDNS niet gebruiken toch?

Reputatie 7

@MarcVanNieuwenhuijzen een IP adres is niet statisch bij T Mobile. (Al zal hij niet zo snel veranderen) Hiervoor kan je het beste dyndns gebruiken zodat je op in DNS automatisch geüpdate word.

Ik heb de apparatuur van Zyxel gekregen. Dit werkt goed, maar ik wil dat het IP-adres naar buiten statisch is.

Ik heb dit nodig omdat mijn werk uitzonderingen op de firewall heeft voor mensen die thuis werken. En als mijn publieke ip adres verandert dan moet iemand de firewall weer aanpassen…

Ik heb T-Mobile thuis nog niet zo lang. Hiervoor had ik Ziggo. Daar kon ik zonder problemen een statisch IP-adres krijgen.

 

Reputatie 7
Badge +14

 

Update: Bedankt voor je reactie trouwens :D 

Geen probleem, dus leg eens uit wat je configuratie is en wat je wilt bereiken?

Ja, dat begrijp ik hoor. Maar als ik de klantenservice bellen verwijzen ze me door naar de community voor hulp…

Update: Bedankt voor je reactie trouwens :D 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @MarcVanNieuwenhuijzen welkom bij de community.

Een publiek adres stel je niet in, een publiek adres wordt toegewezen door T-Mobile.

Je kunt wel aan de LAN (binnenkant van je router) de interne IP adressen vastleggen voor je aangesloten apparaten. Wat was de achterliggende gedachten van jouw vraag? Dan kunnen we misschien nog beter helpen.