Beantwoord

hoe zet ik poort 21 open op Zyxel T-54 modem?

  • 24 March 2023
  • 7 reacties
  • 183 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Om mijn warmtepomp aan te kunnen sluiten op Alpha Web moet poort 21 open staan. Hoe doe ik dat? Zou iemand mij hierbij kunnen helpen.

De warmtepomp is met een UTP-kabel verbonden met het modem en ik word door de klantenservice verwezen naar deze community voor verdere informatie over het instellen van het Zyxel T-54 modem. Bij voorbaat dank.

icon

Beste antwoord door Waqqas 24 March 2023, 18:19

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Umberto 

Hier wordt stap voor stap beschreven hoe portforwarding werkt.

Inloggen doe je door in je browser naar 192.168.1.1 te gaan, gebruikersnaam is admin en het wachtwoord staat achter de Zyxel achter Login Password.

Hallo Waqqas,

Dank voor je reactie, ik was de uitleg van de porforwarding al eerder tegengekomen, maar het lukt me niet om de warmtepomp te koppelen.

Ik kreeg te horen, dat poort 21 open moest staan en dit lukt op een of andere manier niet.

Voor afstandsbeheer heb ik een extern IP-adres doorgekregen (013.etc.) en de warmtepomp heeft een intern IP-adres 192.168.002.077.

Ik heb een glasvezelverbinding dus WAN-interface op ETH_internet gezet.

start- en eindpoort op 21 idem vertaling op 21.

Welk IP-adres gebruik bij Server IP-adres, het externe of het interne?

Moet het oorspronkelijke IP configureren gebruiken? En zo ja, welk?

Protocol TCP of TCP/UDP?

Ik heb verschillende instellingen geprobeerd en ik krijg nog steeds geen verbinding. Of is er een andere manier om poort 21 open te zetten?

Ik hoor graag wat ik goed of fout doe.

Reputatie 3

Ik vind het ip adres van je warmte pomp wat typisch. 

De 2 op de derde positie is zover ik weet niet standaard voor het interne netwerk bij particulieren. 

 

 

 

Kijk eerst eens in je modem hiernaar:
 

Wat staat er bij range?
Je warmtepomp kan geen intern ip van 192.168.2.xxx hebben als de range niet overeen komt.
Standaard is deze 192.168.1.xxx
Indien deze hetzelfde is als op afbeelding probeer eens een 192.168.1.77 indien dat niet werkt moet ip op warmtepomp veranderd worden.
Oorspronkelijk ip niet nodig hier is een voorbeeld van webserver forwarding:
 

 

Hallo Anitaberg,

Dit wordt op de warmtepomp aangegeven en zoals je ziet is er geen Gateway. Ik kreeg te horen van het bedrijf Nathan, dat om in Alphaweb te kunnen communiceren, poort 21 open moest staan. Ik hoefde me verder niets aan te trekken van het interne IP-adres. 
Maar ik weet niet hoe ik poort 21 open krijg. Heb jij nog een idee?

Laten we dit in stappen doen:
Je moet om te beginnen op je moden verifieren wat de range van intern netwerk is.
Als dit standaard is ga in je browser waar je normaal een website intypt naar: 192.168.1.1
Mocht dit niet werken probeer 192.168.2.1
Log in en vertel wat hij aangeeft bij range.

Zie prive bericht en bel even dan lossen we dat in een paar minuten op ipv uren op en neer sturen hier.

Reageer