Beantwoord

Huawei Modem/Router - Router bridgen naar Airport Extreme

  • 2 October 2017
  • 10 reacties
  • 1267 Bekeken

Context:
ik ben oud Vodafone-Thuis gebruiker en dus automatisch meegegaan naar TMobile Thuis.
Ik wil mijn Huawei router-functie bridgen naar mijn Airport Extreme, en deze laatste het routen laten doen.
De verwachting is dat ik daardoor een sneller LAN-netwerk heb (zowel backups van macbook naar Airport als verbinding tussen macbook en NAS).

Hoe laat ik de Huawei Bridgen zodat al het interne netwerkverkeer alleen via de Airport communiceert?
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 3 October 2017, 08:52

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Hallo joelgrimberg,

Helaas kan je niet het modem in bridge instellen.
Wat je wel kan doen is je Airport in je bestaande netwerk zetten en de wifi uitschakelen op je T-Mobile modem. op die manier gaat nog steeds al het verkeer door de airport maar doet het T-Mobile modem nog steeds de routing en dhcp
thanx for the response.
dit betekent dat als ik een time machine backup maak, en ik ben verbonden met de Airport-Wifi de data van MBP -> Airport Extreme -> Huawei -> Airport Extreme gaat?
Reputatie 7
Hallo Joelgrimberg,

Nee, het gaat van de MBP direct naar de Airport en niet langs de Huawei.
Al het verkeer in je eigen netwerk (192.168.1.x) neemt de zo kort mogelijke route.
Hallo joelgrimberg,

Helaas kan je niet het modem in bridge instellen.
Wat je wel kan doen is je Airport in je bestaande netwerk zetten en de wifi uitschakelen op je T-Mobile modem. op die manier gaat nog steeds al het verkeer door de airport maar doet het T-Mobile modem nog steeds de routing en dhcp


Ik neem aan dat de Airport in "Brugmodus" staat??
Reputatie 1
De Airport moet m.i. in Brugmodus staan. Anders volgt er een foutmelding. (dubbel Nat)
Als de T-Mobile in bridgemodus kan, kan je de Airport in " DHCP en Nat" gezet worden. (mijn gewenste situatie)

Reputatie 2
Hallo , ik ben nieuw hier en wil mijn Airport Time Capsule ook op deze manier koppelen. Inmiddels wifi op de Huawei uitgezet en deze met kabel verbonden aan TimeCapsule. Wel internet....alleen bagger- langzaam: 9 à 10 Mbps........ ` Als ik wifi van de Time Capsule aan zet haal ik de beloofde 50 Mbps met gemak.....Wat zie ik over het hoofd en/of weet iemand de oplossing ?
Reputatie 2
Hallo , ik ben nieuw hier en wil mijn Airport Time Capsule ook op deze manier koppelen. Inmiddels wifi op de Huawei uitgezet en deze met kabel verbonden aan TimeCapsule. Wel internet....alleen bagger- langzaam: 9 à 10 Mbps........ ` Als ik wifi van de Time Capsule aan zet haal ik de beloofde 50 Mbps met gemak.....Wat zie ik over het hoofd en/of weet iemand de oplossing ?
NIEMAND...??
Reputatie 7
Hi @HarryK, van harte welkom op de Community! Ik kijk graag met je mee hoe we de Time Capsule werkend kunnen krijgen. Wat lukt er op dit moment precies niet? Ik begrijp dat je de snelheid via Wifi wel haalt maar bedraad niet, klopt dat?
Reputatie 2
Inmiddels heb ik het kunnen oplossen door wat verder te zoeken op internet.
Het modem geen wifi, dit doet de TC ; ik had wat instellingen verkeerd staan.
Reputatie 7
Hey @HarryK,

Top dat je het zelf hebt weten op te lossen! Kun je aangeven hoe je 't hebt opgelost qua instellingen? Toekomstige klanten met een soortgelijk probleem kunnen daar veel baat bij hebben.☺️

Reageer