Beantwoord

Huisnummer aanpassen

  • 18 January 2023
  • 15 reacties
  • 195 Bekeken

Reputatie 1

De gemeente Den Haag heeft mijn huisnummer aangepast. Was 178 F en is nu 180 F. Na veel contact met de klantenservice blijkt het niet mogelijk dit aan te passen in de systemen van T-mobile en de netbeheerder. Iemand die hier wat hulp bij kan bieden?

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 19 January 2023, 11:51

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 1

De gemeente Den Haag heeft mijn huisnummer aangepast. Was 178 F en is nu 180 F. Na veel contact met de klantenservice blijkt het niet mogelijk dit aan te passen in de systemen van T-mobile en de netbeheerder. Iemand die hier wat hulp bij kan bieden?

Ik blijk in dezelfde ellende te zitten als de persoon in deze post. Dit is het primevest/volker wessel telecom/t-mobile netwerk.

 

Is het inmiddels iemand gelukt daar wat te bereiken?

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @iwashington , welkom bij de community.

Heb je nu al een T-mobile aansluiting? En op welk adres is dat?

Indien niet, wat geeft de T-Mobile postcode checker aan als je jouw postcode en 180F invoert? Alleen als daar een positief antwoord uitkomt heeft de netbeheerder een aansluit mogelijkheid op dat adres.

Even voor de duideljkheid:

Primevest is de netbeheerder en eigenaar van het glasvezel netwerk

Volker Wessels is de aannemer die in opdracht van Primevest de fysieke werkzaamheden uitvoerd/

T-Mobile is dienstaanbieder. ZIj kunnen een internet/tv dienst aanbieden via het glasvezel netwerk van oa. Primevest als die een aansluitmogelijkheid hebben op een bepaald adres. ZIj huren dan die vezel naar dat adres.

Reputatie 1

Dag @eric,

 

Ja er is een actieve T-mobile aansluiting geregistreerd op 2565 KH 178 F (dat nummer bestaat niet meer dus → gewijzigd door de gemeente naar 180 F)

Er is tevens een KPN glasvezel, geregistreerd op 2565 KH 180 F (deze is niet actief)

Hoe kan ik primevest bereiken voor het laten wijzigen van het huisnummer?

 

Reputatie 7
Badge +14

Ik zou inderdaad eens beginnen met het contacten van Primevest. Er hoeft gelukkig niets fysieks te gebeuren bij jou, maar lastig is dit wel.

Reputatie 1

@eric hoe kan ik die bereiken? Google geeft alleen een nummer van de investeerder.

Reputatie 7
Badge +5

@yalerta  kijkt vol verwondering toe hoe een ogenschijnlijk simpele handeling verzand in een bureaucratische zandbak.

Jammer dat facturen en dergelijke niet per post bezorgd worden. Misschien toch een actie daarmee te beginnen, niet betalen want de aansluiting betreft 178f en het huisadres is 180f. Komt de deurwaarder bij de buren 😂

Nee, mijn oplossing wil je ook niet, krijg je alleen meer hoofdpijn van.

Helaas is Tmobiel niet de enige die er dergelijke onmogelijkheden op na houd. Toen mijn zoon het huis verliet en de Ziggo aansluiting van zijn naam op die van mij moest komen heeft dat ook meer dan 3 maanden geduurd voor het banknummer gewijzigd was. De ziggo aansluiting staat NU nog steeds op zijn naam. En een simpele Ziggo nummerportering met verhuizing van een vriend duurde ook 5 maanden voor dat gelukt was met de nodige BRIEVEN met uitleg wat er gedaan moest worden. Het was niet mogelijk via e-mail 😫

Beste advies, wacht op een moderator, die willen en kunnen soms dat extra stapje.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @iwashington, je moet inderdaad contact opnemen met Primevest. Dat kan via dit telefoonnummer: 088 - 1860 444 ma t/m vrij: 08.00 - 17.00 uur. Willen ze dit nu niet doen? Dan moet de aanvraag gecanceld worden en moet onze Sales afdeling een nieuwe aanvraag op het juiste adres er in zetten. 

Reputatie 1

Hey @iwashington, je moet inderdaad contact opnemen met Primevest. Dat kan via dit telefoonnummer: 088 - 1860 444 ma t/m vrij: 08.00 - 17.00 uur. Willen ze dit nu niet doen? Dan moet de aanvraag gecanceld worden en moet onze Sales afdeling een nieuwe aanvraag op het juiste adres er in zetten. 

Dag @tommie,

Dit is het nummer van Volker Wessel Telecom en niet van Primevest. Ik heb inmiddels contact met Primevest, kijken of ik daar wat voor elkaar kan krijgen.

Reputatie 1

@yalerta  kijkt vol verwondering toe hoe een ogenschijnlijk simpele handeling verzand in een bureaucratische zandbak.

Jammer dat facturen en dergelijke niet per post bezorgd worden. Misschien toch een actie daarmee te beginnen, niet betalen want de aansluiting betreft 178f en het huisadres is 180f. Komt de deurwaarder bij de buren 😂

Nee, mijn oplossing wil je ook niet, krijg je alleen meer hoofdpijn van.

Helaas is Tmobiel niet de enige die er dergelijke onmogelijkheden op na houd. Toen mijn zoon het huis verliet en de Ziggo aansluiting van zijn naam op die van mij moest komen heeft dat ook meer dan 3 maanden geduurd voor het banknummer gewijzigd was. De ziggo aansluiting staat NU nog steeds op zijn naam. En een simpele Ziggo nummerportering met verhuizing van een vriend duurde ook 5 maanden voor dat gelukt was met de nodige BRIEVEN met uitleg wat er gedaan moest worden. Het was niet mogelijk via e-mail 😫

Beste advies, wacht op een moderator, die willen en kunnen soms dat extra stapje.

Blijkt dat niet elke moderator je de juiste kant op stuurt. Het is inderdaad wel triest dat dit zo moet, echter er is hoop. Een primevestmeneer zegt dat hij het gaat regelen. Ik zal posten als het gelukt is.

Reputatie 1

Ik ga dit topic toch weer leven in blazen.

Nu dat primevest de handel heeft overgedaan naar KPN

https://www.overons.kpn/nieuws/kpn-neemt-glasvezelnetwerken-over-van-primevest/

Lijkt het mij dat er nu een nieuwe kans is het huisnummer aan te passen.

Odido kunnen jullie dit AUB in gang zetten?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @iwashington, hoewel het wellicht nu oogt alsof Odido dit kan wijzigen, is dat niet mogelijk. Een al bestaand huisnummer kan alleen gewijzigd worden door de netwerkbeheerder. Daar kunnen wij geen opdracht voor geven. Ik kan je wel op papier naar nummer 180F verhuizen, maar dat is dan puur administratief. Even voor de goede orde - ik wil natuurlijk met alle plezier een administratieve wijziging in orde maken - klopt het dat jouw aansluiting wel werkt zoals deze technisch opgeleverd is op 178F of moet het dus ook qua aansluiting op technisch gebied verhuisd worden?

Reputatie 1

Dag Jason,

Het lijkt net alsof jullie helemaal geen contact hebben met de netwerk beheerder. Het zou jullie sieren als je net het stapje extra wilt zetten om je klant te helpen. Dit is geen complexe exercitie, kwestie van de juiste mensen aan elkaar koppelen. Kun je mij, in een DM, het nummer geven van iemand bij KPN die dit kan oplossen? Zou erg fijn zijn, zet ik alles zelf wel in gang.

En nee de aansluiting werkt niet naar behoren omdat er steeds uitval is van de verbinding. Zie mijn andere topics.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @iwashington, geen zorgen! Dit is heel makkelijk om te zetten. Om jouw huisnummer administratief aan te passen bij ons en ook bij de netwerkbeheerder technisch de aansluiting om te zetten, hoef je alleen een ‘verhuizing’ door te voeren in Mijn Odido: Mijn Odido Internet + TV | Bekijk je facturen of wijzig je abonnement voor thuis. Hierna is alles gelijk geregeld! 😊

Reputatie 1

Dag @Demi van Odido, ik denk dat het doorgeven van een verhuizing geen goed idee is. Je ziet denk ik zelf wel in hoe dit fout gaat.

 

@Jason van Odido het zou erg fijn zijn als ik in contact kan komen met de netbeheerder.

Reputatie 6
Badge +2

@iwashington Ik had het huisnummer graag op een andere manier voor je aangepast, maar dit kan echt alleen door een ‘verhuizing’ door te geven. Ik wil je met alle liefde in contact brengen met de netwerkbeheerder. Echter kan deze het huisnummer niet voor je aanpassen, zonder dat er een aanvraag voor is gedaan. 

Reageer