Beantwoord

Ik kan niet inloggen op de modem 192.168.1.1

  • 3 September 2021
  • 19 reacties
  • 6921 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik kan niet inloggen op de modem 192.168.1.1

icon

Beste antwoord door Waqqas 3 September 2021, 12:08

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @TYildiz 

Welke foutmelding krijg je te zien en ben je er wel mee verbonden?

Ik krijg de Login pagine niet van de modem

ik heb de Modem met een naalt gereset, en de Netwerk instellingen van windows ook maar krijg niet de Zyxel Login page

Reputatie 7
Badge +15

@TYildiz

Bij een fabrieksreset houdt het resetknopje ongeveer 10 seconden ingedrukt met een naald.

Heb je verder nog andere routers of switches aangesloten op het modem?

En als je 192.168.1.1 intypt in het adresbalk wat komt er dan te staan en maak je ook geen gebruik van een VPN bijvoorbeeld?

 

Moderator edit: Kom je er niet uit, kijk dan in dit topic voor alle mogelijkheden:

 

Reputatie 5

Sommige browsers denken in eerste instantie dat je een zoekopdracht invoert als je een ipadres in de adresbalk intikt. Kom je in plaats van op de inlogpagina op zoekresultaten uit, of krijg je een foutmelding Wat gebeurt er als je https://192.168.1.1/ (even op de link klikken) bezoekt? werkt dat wel?

Toch even een paar vragen;

  1. Wat voor IP-Adres krijgt je Windows apparaat toegewezen?
  2. Waaruit bestaat je netwerk, heb je switches, routers, accesspoints achter het modem die je van T-Mobile hebt ontvangen?
  3. Verbind je draadloos of bekabeld.
  4. Werkt het wel vanaf andere apparaten (bijvoorbeeld vanaf je smartphone, tablet).
  5. Mocht je tussen het modem van T-Mobile en je Windows computer of laptop andere apparaten hebben, heb je al eens geprobeerd het modem te benaderen zonder al die apparaten er tussenin ?
  6. Kun je wel gewoon surfen op het internet vanaf de betreffende Windows computer/laptop ?

 

Weet je niet waar je het IP-adres van Windows kunt vinden? Druk gelijktijdig op de toetsen {windows} en een scherm ( Uitvoeren ) opent. Hierin type je ncpa.cpl gevolgd door een druk op de enter-toets.

Vervolgens dubbelklik je op de actieve netwerk-verbinding die hier getoond wordt. hierna klik je op details. In dit scherm zie je vervolgens achter IPv4-Adres het IP-Adres van je computer of laptop. Laat alsjeblieft ook even weten welk IP-Adres je ziet staan bij IPv4-standaardgateway.

Reputatie 1

Ik kan inloggen op http://192.168.1.1. op mijn MacBook Pro, zowel bekabeld als via WiFi.

Als ik op mijn iPhone of iPad wil inloggen krijg ik eerst een waarschuwing dat het een onbeveiligde site betreft i.v.m. http in plaats van https.

Toch doorgaan (verschillende browsers geprobeerd) kom ik wel in het inlogscherm en krijg daar de foutmelding: 

De gebruikersnaam of het wachtwoord is niet correct of vergrendeld.

 

Ik heb alles geprobeerd ook een modem reset. Is dit een bug in de modem?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Bluespromotor 

Welke modem heb je? Indien je een Zyxel hebt gebruik je het juiste wachtwoord? Wireless Key is voor de WiFi en Login Password is voor inloggen in de modem.

Reputatie 1

Het is de T54 modem. Ik gebruik de juiste inlogcodes voor toegang van het admin account van de router zelf.

De toegang wordt geweigerd op zowel de iPad als de iPhone. Morgen probeer ik nod een oude Samsung T9 met Android, na een modem reset.

Reputatie 7
Badge +15

@Bluespromotor

Ik heb ook een Zyxel-T54 en ik kan prima inloggen, bij de eerste keer inloggen werd ook gevraagd om het wachtwoord te wijzigen.

Het is geen bug, zorg ook dat je het wachtwoord correct overneemt, gebruikersnaam admin.

Reputatie 1

@Waqqas, heb je op een iPhone of iPad kunnen inloggen?

Op een PC kan ik ook inloggen, maar niet op een iPad of iPhone. De inloggegevens heb ik correct ingevuld.

Reputatie 7
Badge +6

@Bluespromotor Ik heb zelf de voorganger (T-50), maar ik verwacht dat het met de T-54 niet anders zal zijn: op mijn iPhone staat de shift-toets bij zowel gebruikersnaam en wachtwoord standaard aan, waardoor de eerst ingevoerde letter altijd een hoofdletter is. De gebruikersnaam moet echter met alleen kleine letters ingevoerd worden. Misschien gaat het daar mis. Afhankelijk van je wachtwoord kan het daarvoor natuurlijk ook gelden.

Reputatie 7
Badge +15

@Bluespromotor 

Ik heb hier een Samsung Galaxy S21 maar via iPhone en iPad zou het ook gewoon moeten lukken als je alles goed doet.

Ik log in met de gegevens achter op het modem. Krijg als antwoord, dat het niet correct is of vergrendeld. 

Wat te doen?

Reputatie 7

Weet je zeker dat je admin gebruikt en niet Admin ?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @cjstolk,

Leuk dat je met het modem aan de haal wil! Naast de goede suggestie van Hidden.nld wil ik nog een kleine tip geven, namelijk mocht het ook niet werken met ‘admin' in plaats van ‘Admin’ dan raad ik je graag aan om een fabrieks reset op het modem uit te voeren: Factory reset modem (fabrieksreset).

Laat het gerust weten als je nog hulp nodig hebt, de Community helpt je graag! 😃

Als ik wil inloggen op mijn router/modem Zyxel door in te loggen op 192.168.1.1 geeft mijn laptop/telefoon de volgende melding: 

JE VERBINDING IS NIET PRIVÉ

cybercriminelen proberen mogelijk je gegevens van 192.168.1.1 te stelen .…

 

Wat moet ik met deze melding? Kan ik gewoon doorklikken? Ik wil nl wat instellingen wijzigen.

Alvast bedankt!

Reputatie 4

Gewoon doorgaan.

Dit is altijd zo.

Je logt bij jezelf in, dus er zijn geen cybercriminelen!

Reputatie 1

Nog even getest, met gebruiker Admin gaat het fout en met admin gaat het goed.

 

Reageer