Beantwoord

Ik kan sinds een aantal dagen geen e-mails versturen vanuit huis.

  • 1 September 2018
  • 1 reactie
  • 512 Bekeken

Ik kan sinds een aantal dagen geen e-mails meer versturen vanuit huis.
De smtp adres van smpt.t-mobilethuis.nl lijkt opeens niet meer te werken. Ik heb zelf niks gewijzigd in de instellingen alsook niet aan de wifi.
icon

Beste antwoord door MelisaTMT 5 September 2018, 18:36

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 4
Hi @Annedien,

Ik ga jou hier gelijk mee helpen! Nu liggen de instellingen en eventuele oplossing wel aan een aantal zaken. Of je bijvoorbeeld gebruik maakt van jouw @t-mobilethuis e-mailadres, of wellicht van een eigen e-mailadres. Ook is het van toepassing of je gebruik maakt van onze Webmail, of toch van een extern e-mailprogramma. Ik zet in ieder geval alle mogelijke oplossingen voor jou op een rijtje!

  • Wanneer je gebruik maakt van een @t-mobilethuis e-mail adres, en deze benadert via Webmail:
Allereerst dient er gecontroleerd te worden of er een bounce message is. Een zogenaamd bounce message is een bericht wat verstuurd wordt door de mailserver welke de betreffende mail doet afhandelen.

Vaak is hier uit op te maken wat het probleem is, bijvoorbeeld:
- mailbox bestaat niet
- mailbox is vol
- afzendadres staat op de SPAM lijst

Hoe ziet een bounce message eruit:



  • Wanneer je gebruik maakt van een @t-mobilethuis e-mailadres, maar deze benadert via een extern programma:
Dan dien je in het externe mail programma de mailinstellingen na te kijken. Deze kunnen per extern programma verschillen, maar dit zijn de aanbevolen instellingen (wanneer je gebruik maakt van IMAP):

Inkomende server
Protocol: IMAP
Host: imap.t-mobilethuis.nl
Poort: 993
Versleuteling: SSL

Uitgaande server
Protocol: SMTP
Host: smtp.t-mobilethuis.nl
Poort: 587
Versleuteling: TLS

Geavanceerde instellingen:

Inkomende e-mail
• POP3 (standaard gebruikt door bijv. Outlook):
- Poort 110 – zonder beveiligde verbinding (SSL)
- Poort 995 – met beveiligde verbinding (SSL)
• IMAP (standaard gebruikt op bijv. iPhone, Ipad):
- Poort 143 – zonder beveiligde verbinding (SSL)
- Poort 993 – met beveiligde verbinding (SSL)

Uitgaande e-mail
• Poort 25 – Versturen van e-mail kan zowel zonder als mét wachtwoord (geauthentiseerd).
Maximaal 500 e-mails per dag geauthentiseerd.
• Poort 465 – Versturen van e-mail via een beveiligde verbinding (SSL) met wachtwoord.
Maximaal 500 e-mails per dag geauthentiseerd.
• Poort 587 – Versturen van e-mail kan zowel zonder als mét wachtwoord (geauthentiseerd) met optioneel TLS. Maximaal 500 e-mails per dag geauthentiseerd.
• Poort 2525 - Zonder wachtwoord e-mail versturen. Maximaal 50 e-mails per dag (is bedoeld voor bijvoorbeeld scanners of printers die geen authenticatie ondersteunen).

Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen. Mocht je er toch niet uitkomen, stuur ons dan vooral nog een berichtje! Succes! 😃

Reageer