Beantwoord

ik wil mijn pc(windows xp, jaja)aansluiten op internet.Hoe doe ik dat? Welke gegevens moet ik invullen en waar?

  • 13 October 2018
  • 3 reacties
  • 2652 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 20 reacties
Ik heb een labtop, via wifi draadloos op internet, met linux, werkt pfima.Verder wil ik een pc met Windows xp, (jaja, nog steeds goed) bedraad op internet aansluiten.
De handleiding zegt; een plug in modem, aansluiting 1, de andere in je pc, klaar en internetten maar!
Dat lukt dus niet, dus vadaar de vraag; wat en waar moet wat invullen om op internet te komen?
(Stom he!)
Bedankt bij voorbaat voor de hulp!
icon

Beste antwoord door Folkert 13 October 2018, 14:01

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Beste jduy,

In deze https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/bedraad-netwerk-instellen-onder-windows-xp.htm staat beschreven hoe je een pc met Windows XP kunt aansluiten, inderdaad op LAN poort1. De instellingen voor Telfort zijn algemeen, ze werken ook voor T-Mobile.

Maar LET OP! Het gebruik van Windows XP op internet brengt serieuze veiligheid risico's met zich mee! Microsoft ondersteunt al geruime tijd Windows XP en Vista niet meer. En mocht T-Mobile detecteren dat jouw pc besmet is met één of ander virus dan zijn ze mogelijk gerechtigd jouw internet verbinding tijdelijk te blokkeren.

Je geeft de juiste oplossing eigenlijk al een beetje aan voor XP pc die waarschijnlijk een ouder type is: Zet er gewoon een mooie Linux distro op en je kunt er weer een paar jaar veilig mee vooruit.

Groet, Folkert
Reputatie 1
Het heeft prima gewerkt. 1minuut en klaar!
Dank je wel en sorry voor de late reactie!
Groet, Jac.
Reputatie 7
Hi Jac., mooi dat het gelukt is! En wauw, Windows XP, dat is een oudje! Een beetje aan het hobby'en? 🙂

Reageer