Beantwoord

Ineens geen internet meer. (Modem disconnected)

  • 14 June 2020
  • 1 reactie
  • 156 Bekeken

Sinds vandaag heb ik opeens geen internet meer.

Start computer op en firefox mekkert dat ik me in moet loggen op het netwerk. (Nog nooit gezien)

Chrome geopend en google.com geprobeerd. Dat verwees me door naar het modem zelf (via localhost) die mij verteld: "Your internet connection is disconnected. Login to scan"

Na inloggen en scan krijg ik: try WLAN or contact ISP.

Kijk modem na; geen lampje bij internet.

Storingen gecontroleerd; geen.

Locale storing T-mobile thuis? Nope

Kabels nagelopen; alles in orde.

UTP naar poort 2 verschoven; internet lampje op modem gaat knipperen nadat ik het even uit en aan gezet heb.

Terug naar poort 1; geen lampje.

Rekening is betaald.

Dus dan maar zo, want ik weet nu niet wat er mis is.

 

HALP?

 

EDIT: Glasvezel modem zelf even van de stroom gehaald en alle kabels opnieuw vastgezet. Probleem verholpen.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 15 June 2020, 14:05

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Terrub, welkom op de Community, goed dat je om hulp vraagt! 😄👍

Top dat het probleem verholpen is door het modem te resetten. Soms is een kabelfout of tijdelijke hapering de oorzaak van het wegvallen van de verbinding. Met een reset van het modem en de Media Converter (alleen bij Glasvezel), haal je dit soort schoonheidsfoutjes en haperingen er vaak direct uit. Door de kabels opnieuw vast te zetten en te checken of die geen obstructie vormen, zorg je ervoor dat alles weer zo goed mogelijk aangesloten is. 

Werkt alles nog steeds naar behoren? Indien we je in de toekomst met wat anders kunnen helpen, dan hoor ik het graag. We zitten altijd voor je klaar! 

Reageer