Beantwoord

Ineens verlies van internetsnelheid

  • 4 June 2017
  • 9 reacties
  • 632 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Beste T-Mobile,

Ik heb al een tijd een glasvezelabbonement met 500mb aan internetsnelheid. Echter, al een tijdje blijft de max bij ELKE speedtest (ook vodafone/viber tests) op 130 mb/s max zitten, down en up. Ook is het wifi-signaal echt heel beroerd te noemen, ondanks dat ik op een vrij kanaal zit. Ik had vanaf het begin af aan al geen 500mb, maar nu word het wel heel erg beroerd.

Bvd,
Rob
icon

Beste antwoord door Robum 9 June 2017, 15:13

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Hey Rob, dat is natuurlijk niet de bedoeling als je 500Mb/s behoort te halen. Voordat we naar wifi gaan kijken, moet je de snelheid natuurlijk ook bekabeld kunnen halen. Anders is er een snelheidsprobleem met de lijn van buiten of ergens in het modem. Kun je voor de zekerheid een fabrieksreset uitvoeren? Kun je daarna met een internetkabel een laptop/PC direct verbinden met poort 1 of 2 en de snelheidstest uitvoeren? Kun je voor de zekerheid ook met een tweede computer de test doen of de computer in veilige modus zetten? Dan kunnen we al veel uitsluiten. Ik ben benieuwd!
Uiteraard bekabelt, resets uitgevoerd, poort 1. Het geheel staat op mijn workstation aangesloten die het qua snelheid ook ruim aankan (10 gig internet, nvme ssd's). Ik weet waar ik het over heb, het probleem is of de modem, of de verbinding an sich. De wifi is bij voorbaat niet geschikt om deze snelheden aan te kunnen, valt constant weg, en de snelheden zijn absurd laag. Youtube filmpjes is al teveel werk, zucht.

Er word overigens ook al sinds dat we t-mobile hebben geen tv meer gekeken aangezien het switchen van zenders zo waanzinnig traag gaat. Erg ontevreden tot nu toe.

Ik heb ook even gebeld met t-mobile en als het goed is zijn ze er mee bezig. Ze zouden alleen voor 5 uur terug bellen, wat waarschijnlijk weer niet gaat gebeuren.
Reputatie 7
Mmh, dan lijkt er inderdaad iets van buiten mis te gaan. Wil je mij een privébericht sturen met je postcode, huisnummer en geboortedatum?

Kun je bij het bericht nog enkele zaken vermelden? Het kan niet aan de kabel liggen? Heb je ook een andere LAN poort getest of een andere computer? Tot slot, kun je de laatste vier cijfers van het MAC adres van het modem doorgeven?
Hoi Sander. Het is inmiddels al bekeken door T-Mobile, en er is een Fritzbox geplaatst als accespoint. Echter werkt het wifi zelfs daarna nog steeds niet voldoende. Down/uploads bekabelt zijn weer naar 440-470, elke keer net wel net niet. Ik heb hierbij getracht t-mobile in gebreke te stellen, maar kreeg een feitelijk juridisch incorrecte mail terug. Het verhaal ligt nu bij de rechtbijstands verzekering.
Reputatie 7
Wel goed dat de snelheid van 130 naar 440/470 is gegaan, dat is een hele verbetering! Ik lees dat je nu via de rechtsbijstand communiceert. Uiteraard betreur ik dat het niet met de klantenservice opgelost kon worden, maar andere stappen zijn je goed recht.
Ik heb een glasvezelabonnement met 750 Mb/s echter de WIFI snelheid komt niet hoger dan 50 a 60 Mb/s.
Gisterenavond zelfs niet hoger dan 7 Mb/s waardoor mijn alarmsysteem en CV monitoring uitvielen.
Dit is een kwalijke zaak.
Als ik thuis inlog op het KPN modem van de buurman haal ik snelheden rond de 100 Mb/s.
Wat is er aan de hand met het modem van T-Mobile, als ik een bekabelde aansluiting gebruik haal ik de correcte snelheden wel 700-780 Mb/s. Het zit dus echt in het WIFI deel van het modem.
Reputatie 7
Badge +1
Het WiFi van het Draytek is eigenlijk het grootste probleem van het modem, verder is het voor gewoon huis en tuin gebruik redelijk goed, vergeet niet dat niet een provider de top merken zullen leveren aan de klant.

Helaas beschikt de Draytek voor wifi alleen over 2,4Ghz het kent geen 5Ghz, zelf heb ik dat opgelost door er een andere router achter te hangen en misschien zijn er ook andere oplossingen
BeMu,

Ik gebruik een Apple Airport toren met 5Ghz en werkt prima. Echter de Cv monitoring kan allen 2,4Ghz aan.
Maar dat het Draytek modem kan variëren in snelheid van 60 tot minimaal 7 is echt belachelijk.
Reputatie 7
Hi EricGary, als je een Apple Airport gebruikt dan kan je eventueel de Wifi op de modem uitschakelen en deze via de Airport laten lopen zodat je hogere snelheden haalt! Als je ook dicht bij de modem lage Wifi snelheden haalt dan kunnen we eventueel ook een Acces Point plaatsen die w'el gebruik kan maken van 5 Ghz!

Reageer